Kymco Xciting 500 Xenon

15 feb 2015
59
12
Gentbrugge
Dit weekend heb ik een bi-xenon H4 lamp en ballast ingebouwd in mijn Kymco.

Het enige probleem is nu; als ik de verlichting aanzet (altijd bij reeds draaiende motor) mijn klokje op nul springt.

Ik weet dat een xenon lamp bij opstart een hoog voltage gebruikt, maar bij het branden minder wattage verbruikt.

Is daar iets aan te verhelpen?
 
Ik denk dat je eens moet gaan meten, of de spanning niet te ver zakt?
Bij te lage spanning sprong hij bij mij ook op 0 in de winter (downtown)
 
Laatst bewerkt:
H4 Led H/L is gemonteerd en was heel wat makkelijker dan de Xenon.

En het was ongeveer dezelfde prijs.

En mijn klokje hoef ik niet elke keer opnieuw in te stellen..

Enkel aan het koelingsventilatortje ga ik moeten wennen...
 
Met ventilator is de oude versie, die hoor je eigenlijk al geruime tijd niet meer te kopen.
Ze zijn al weer wat langer op de markt, ik bedoel de versie zonder ventilator die draaien alleen op hun koellichaam, die zijn vele malen veiliger als de oude versies met ventilator.

Mechanica blijft altijd de zwakke schakel dus vandaar doen we het tegenwoordig zonder mechanica

Dus wees maar blij dat je de ventilators kan horen dan weet je ook direct dat er wat mis is als je ze eens niet hoort.
Nu hoef je niet direct benauwd te worden dat de boel met een paar maanden kapot is, maar het blijft een vast gegeven dat met mechanica sneller kapot gaat als zonder mechanica.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan