Wat voor motorheb je? Het is heel simpel om de voorvorkpoten van de motor 2.5cmdoor te laten steken. Heb ik bij mijn beide motoren ook laten doen. Gaat prima en je wint aardig wat hoogte met twee en eenhale cm hoor!
Laat je niks wijs maken dat de motor dan een ander gedrag krijgt of dat het niet goed is voor de wegligging. Ik rij al heel erg lang en heb het bij vrijwel alle motoren laten doe en nooit last gehad dat dit ten nadele van de wegligging is! Voordeel van dat doorsteken is dat het simpel is en makkelijk weer 'terug is te draaien'
Het veranderd wel wat, maar niet noodzakelijk negatief.
Door hem vooraan iets te laten zakken stuurt die zelfs een tikkeltje scherper.
Een trucje dat bij motoren omgebouwd voor motogymkhana gebruikt wordt, vooraan naar beneden en achteraan omhoog, stuurt scherper rond de pyloontjes
Maar wel mee op passen, niet alle motoren lenen zich voor het verlagen. Bij een GSX F bijvoorbeeld ligt de onderkuip en uitlaatcollector al vrij dicht tegen de grond. Als je die vooraan en/of achteraan verlaagt is het afrijden van een gewone borduur al een probleem, en een korte en hoge verkeersdrempel ook. In B zijn er wel regels waaraan een verkeersdrempel moeten voldoen, maar daar wordt niet altijd rekening mee gehouden, en de irritantste zijn korte EN hoge drempels, doen ze express zodat je auto bij het inveren na het overschrijden met de voorwielen er met de onderkant tegenslaat omdat de achterwielen dan nog voor de drempel staan. Soms zijn die zelfs zo kort dat zulk een drempel ook tussen de korte wielbasis van een motor passen. Je moet er dus echt stapvoets overheen. Als er genoeg mensen te vinden zijn om daar over te klagen worden die wel her aangelegd. Gelukkig zijn die er ook niet erg veel ...
Verder is dat verlagen idd wel een handige oplossing. En je wéét het dan ook en houdt er rekening mee qls je er een borduur op of af moet, of een irritante drempel mee over moet. Voor het rijden zelf doet het idd vrij weinig, en al zeker niet negatiefs.
Ander wordt het wel als je de motor achteraa verlaagt zonder de voorkant minstens gelijk te doen zakken. Dan gaat hij iets zwaarder sturen. Maar nog geen zee van verschil.