• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

lagers nokkenas overzetten

Frits!

MF veteraan
Lid geworden
15 mei 2005
Waarderingsscore
0
Hoe kan ik het beste deze lager van mn nokkenas afhalen en overzetten op mn nieuwe nokkenas?
[Dode link verwijderd]

271934

Geen woord aan toe te voegen, hier kun je beter niet op bezuinigen

Binnenring ondersteunen en eruit persen. Om ze de andere nokkenstok monteren moet je de lagers warm maken in een bakje olie.

lagers zijn toch vrij universeel? Ik heb wel eens gehoord dat je die skf lagers beter buiten de motorwinkel kan kopen...
Iemand ervaring mee?

Hij moet het oude lager er toch eerst afkrijgen om een nieuw lager te kunnen plaatsen :?

Wijs(snot)neus :W

Misschien kun je je commentaar beter hier kwijt

Wijssnotneus weet meer van motorfietsen als ik op die leeftijd. Als ik een leerling monteur zou zoeken zou ik hem als eerste bellen. En jij moet de openingspost eerst eens lezen.

Nee man, we moeten jou nog ff belachelijk maken.

Hier een topic openen over hoe je een lager eraf kan krijgen, terwijl je er nog niet eens aan getrokken had valt onder [topic=24701]post hier je grootste sleutelblunder ![/topic]

Hij moet het oude lager er toch eerst afkrijgen om een nieuw lager te kunnen plaatsen :?

Wijs(snot)neus :W

Misschien kun je je commentaar beter hier kwijt

das gelul, want ten eerste wou hij dit lager naar een andere as overzetten. En ook al zou hij hier een nieuw lager opzetten, dan was het niet erg om een poelietrekker te gebruiken omdat het lager toch de prullenbak inging ofnie?

@all: whaha geweldig om te lezen dit
klap.gif

En tja waar ik mijn kennis vandaan heb? Ten eerste is sleutelen aan alles wat op benzine loopt, mijn grootste hobby. Ik heb een opleiding MBO Motorvoertuigentechniek niv. 4 gedaan, werk als automonteur bij renault, en heb bij een restauratie bedrijf héél veel aan oude tractoren gesleutelt. En omdat het me erg interreseert lees ik er ook graag en veel over, en ja hier op het forum leer ik ook nog regelmatig bij van mensen als Zot.

Terug
Bovenaan Onderaan