lagerschaal verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Ik ben nieuwe balhoofdlagers aan het plaatsen. Maar het probleem is dat ik de onderste lagerschaal niet eruit krijg (het gedeelte dat in het frame zit). De bovenste heb ik redelijk eenvoudig eruit getikt. Maar de onderste krijg ik niet vanuit bovenaf eruit getikt. Er zitten twee kleine uitsparingen maar hier krijg je geen grip op. Iemand een idee hoe ik ze eruit krijg?
 
Met een elektroden apparaat wil het prima. Zelf ook wel eens gedaan. Maar je loopt wel het risico, helemaal als je nog nooit gelast hebt, dat je door de lagerschaal heen brand of er naast last. Kan je dus het beste laten lassen door iemand die wat vaker gelast heeft.

Of gewoon eerst op wat anders oefenen. Misschien gaat het je prima af!
 
Er zijn gewoon lange drevels te krijgen, die daar zo inpassen. Zo doe ik dat ook bij BMW's.

En anders ga je effe langs bij een willekeurige motorzaak, rossen ze die nieuwe lagerschaal er misschien nog even op ook.
 
Zoals ik zei gaat een drevel niet ;)
Hoe lang die ook is, hij gaat niet pakken op de lagerschaal.

@limbo: geen idee wat erbij zit. Kan ook niey even kijken want is al uitgeleend.
 
Laatst bewerkt:
Keilbout met draadeind in de schaal klemmen en met het gewicht lagerschaal eruit tikken.Meer dit idee zoals ik het altijd doe, beetje krakkemikkig getekend met muis.
stuur1.jpg
 
Je hebt nog geen 1mm om tegenaan te slaan. En je krijgt er geen grip op. Anders had ik hem er wel uit.

Maar ik weet voldoende nu. Bedankt voor de tip over het lassen.
 
Ha CMK,

Dat is best een handige manier. (je kunt de keilboutwangen zelfs een beetje "scherp" slijpen om ze beter te laten haken)
Als vervanger voor een slaghamer kun je ook een draadeind met zware dop (en een paar ringen) gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan