Lambretta G350 en X300

Andaluz

MF'er
28 apr 2009
36
8
Roeselare
Nuevas Lambretta G350 Special y X300 2023 - Motorbike Magazine

De Lambretta G350 doet na lang wachten zijn intrede op de europese markt. Deze scooters zijn niet Chinees zoals eerder al werd beweerd in andere topics maar zijn ontworpen in Europa, door europeanen en worden gefabriceerd in Thailand. De zijpanelen zijn snel afneembaar zoals op de oude modellen. Topsnelheid zou rond de 135 km/u liggen. Motor is watergekoeld en brandstoftoevoer is van Bosch. Remmen met ABS en de velgen zijn 12". Tot slot, scherm is TFT.
Benieuwd naar de tests en de prijs ( nog niet gekend ).
 
Zien er leuk uit, we hebben vroeger een gehad uit de jaren 60, 125 cc 2 takt hadden we appeltjes groen laten spuiten door de buurman en alle handeltjes en sierstrippen zwart, jammer dat ik geen foto's ervan heb
 
Hier een linkje naar de presentatie in 2022 Klikkerdeklik
GPX (Thaise in elkaar schroever van elders gekochte onderdelen, soort van Mash en consorten)) zou de motoren leveren. die doen veel zaken met Sym. Overigens is het huidige V-model ( UK en Griekenland) uitgerust met Sym Fyddle 3 frame en motor.
 
Ik ken Lambretta van vroeger. Directe concurrent van Piaggio met zijn Vespa.
De Lambretta had een constructie die anders was dan die van de Vespa maar wel veel meer een voorbeeld was voor nagenoeg alle niet-Vespa scooters vandaag.

De Lambretta was gebouwd rond een buizenchassis, bekleed met panelen. Dus die had niet het plaatstalen chassis van een Vespa.
Nagenoeg alle niet-Vespa scooters vandaag zijn gebouwd rond een buizenchassis.

Bij de Vespa lag de motor rechts plat naast het achterwiel. Bij de Lambretta lag die plat voor het achterwiel met een kettingaandrijving naar achteren en een versnellingsbak in de naaf van het achterwiel.

Ik denk dat alle scooters tegenwoordig de motor plat voor het achterwiel hebben met een vario overbrenging naar het achterwiel, zelfs de Vespa's.

Een filmpje van scooterwest toont hoe het er van binnen uitziet:

Toentertijd allemaal luchtgekoeld en twee-takt, vandaag allemaal vier-takt en meestal, zeker vanaf 125cc, watergekoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan