Dit klinkt echt als chinees voor mij
Ik weet enkel dat ik benzine in mijn motor moet doen voor te rijden.....en op tijd motor binnen steken voor onderhoud
nou hier staat elton john aan, dus geen zin om naar te kijken, dus zal proberen het uit te leggen
Een lampje heeft een plus en een min nodig om te branden, en dat kun je op twee manieren schakelen..
1. schakelaar er voor waar dus spanning op de schakelaar staat en als je die omzet, schakel je de plus, maar ook de grootste belasting voor je schakelaar, en dat willen we graag zo klein mogelijk houden
2. spanning op het lampje zetten, en dan achter het lampje een schakelaar zetten en die hoeft dan alleen maar de massa te schakelen, dus weinig vermogen door die schakelaar ( heeft dus de voorkeur) en er hoeft maar een draadje naar je schakelaar.
Dus op je neutraal lampje staat al spanning, , en het lampje wordt geschakeld door ERGENS de massadraad met massa te verbinden..
Schakelen met een motor gebeurt altijd door alle versnellingen heen, dus je schakelas draait altijd rond, en ergens op het einde van je schakelwals ( meestal achter de kettingbeschermer voortandwiel op je blok) zit dus een schakelaar ( meestal een kogeltje met een veertje) die massa maakt als de schakelwals in een bepaalde positie staat..
En nu moet je uitzoeken of de draad vanaf het neutraallampje ergens tegen de motor aankomt, en daardoor het lampje laat branden, maar als je lampje constant aan is, vermoed ik de schakelaar op het blok