Laser demper zx6r past niet

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
Hallo MF'ers,

ik heb vandaag mijn Laser demper, maar nu kwam ik erachter dat die standaard niet past. Op de originele uitlaat zit nog zeg maar een soort van verlengstukje na het bolt-on gedeelte. Nou ben ik erachter gekomen dat je dit moet afzagen. Zie ook de volgende link:

http://www.laserexhausts.com/dotcontrol/filemanagement/external_files/VoertuigPDF/Motorbike/KAW_054_0600_ZXR_03_774001_ZX6R.pdf

Maar ik vraag me af stel dat ik ooit mijn originele demper weer monteer, wat voor gevolgen heeft dit?
 

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
Bij de meeste dempers kun je wel een randje laten zitten dan kan de originele er ook zo weer op.
ok dus dat je moet zowiezo zagen, maakt niet uit welk merk? Want anders zat ik er namelijk over te denken een ander merk te halen.

Maar het heeft verder geen nadelige effecten op het geluid van de originele demper ofzoiets?
 
Laatst bewerkt:

greenmeany

MF veteraan
24 dec 2006
4.191
0
Harderwijk
Het probleem is echt niet zo groot als et lijkt hoor. Gewoon de zaag erin :P
Randje van 1cm laten zitten, zeker niet meer want dan sluit je demper niet goed aan en krijg je em nooit goed vast. Je ori-demper kan na deze modificatie gewoon weer netjes gemonteerd worden. (Ik zat een paar jaar geleden met et zelfde dilemma als jou, maar geen spijt van gehad }) )

En uiteindelijk krijg je dan zoiets *O* *O*



 

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
Het probleem is echt niet zo groot als et lijkt hoor. Gewoon de zaag erin :P
Randje van 1cm laten zitten, zeker niet meer want dan sluit je demper niet goed aan en krijg je em nooit goed vast. Je ori-demper kan na deze modificatie gewoon weer netjes gemonteerd worden. (Ik zat een paar jaar geleden met et zelfde dilemma als jou, maar geen spijt van gehad }) )

En uiteindelijk krijg je dan zoiets *O* *O*



[afbeelding]
ok heel erg bedankt. Kan ik in ieder geval met zekerheid mijn uitlaat systeem gaan verzagen. *D

Ohjah nog een vraagje heb jij hem opnieuw moeten laten afstellen en voor de zekerheid :P met originele demper krijg je dan geen vreemde effecten? De luchtstromen gaan dan toch anders lopen lijkt me. Kan me voorstellen dat de prestaties of het geluid dan worden beinvloed.
 
Laatst bewerkt:

greenmeany

MF veteraan
24 dec 2006
4.191
0
Harderwijk
ok heel erg bedankt. Kan ik in ieder geval met zekerheid mijn uitlaat systeem gaan verzagen. *D

Ohjah nog een vraagje heb jij hem opnieuw moeten laten afstellen en voor de zekerheid :P met originele demper krijg je dan geen vreemde effecten? De luchtstromen gaan dan toch anders lopen lijkt me. Kan me voorstellen dat de prestaties of het geluid dan worden beinvloed.
:N Ik heb em niet op een dynobank gehad als je dat bedoeld. Heb een paar weken met de ori demper gereden, daarna de Laser eronder en liep niet anders (op gehoor en gevoel dan, geluid wel natuurlijk }) *O* ) Heb na 5k met de Laser gereden te hebben grote beurt gegeven, dus ook nieuwe bougies en de oude zagen er op het oog mooi verkleurd uit (licht tot middenbruin) Heb afgelopen jaar ook nog een weekje de originele demper erop gehad ivm een weekendje Eiffel en heeft geen klap verkeerd gegeven.

Maar dat is mijn ervaring, een run met afstellen is natuurlijk altijd goed, zoniet beter. Alleen is dan de vraag loopt die met een originele demper ook nog lekker?
En heeft niet zozeer met de luchtstromen te maken maar voornamelijk met de lucht/brandstof verhouding.

Ikzelf denk dat het niet zoveel kwaad kan zonder afstellen tenzij het om een compleet systeem gaat, dan word het een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:

Schumi123

Die hard MF'er
1 jun 2007
441
0
Spanbroek
:N Ik heb em niet op een dynobank gehad als je dat bedoeld. Heb een paar weken met de ori demper gereden, daarna de Laser eronder en liep niet anders (op gehoor en gevoel dan, geluid wel natuurlijk }) *O* ) Heb na 5k met de Laser gereden te hebben grote beurt gegeven, dus ook nieuwe bougies en de oude zagen er op het oog mooi verkleurd uit (licht tot middenbruin) Heb afgelopen jaar ook nog een weekje de originele demper erop gehad ivm een weekendje Eiffel en heeft geen klap verkeerd gegeven.

Maar dat is mijn ervaring, een run met afstellen is natuurlijk altijd goed, zoniet beter. Alleen is dan de vraag loopt die met een originele demper ook nog lekker?
En heeft niet zozeer met de luchtstromen te maken maar voornamelijk met de lucht/brandstof verhouding.

Ikzelf denk dat het niet zoveel kwaad kan zonder afstellen tenzij het om een compleet systeem gaat, dan word het een ander verhaal.
ok mooi. Erg uitgebreid verhaal. Wat betreft de luchtstromen en originele demper bedoelde ik eigenlijk de luchtstromen in de demper :p, maar er staat verder precies in wat ik wilde weten. Door het inzagen van de uitlaat krijg je dus geen vreemde effecten wanneer je de originele weer monteert. Wat betreft het afstellen laat ik hem voor de zekerheid toch nog even op de testbank zetten.

Maar iig heel erg bedankt :Y
 
Laatst bewerkt:

greenmeany

MF veteraan
24 dec 2006
4.191
0
Harderwijk
ok mooi. Erg uitgebreid verhaal. Wat betreft de luchtstromen en originele demper bedoelde ik eigenlijk de luchtstromen in de demper :p, maar er staat verder precies in wat ik wilde weten. Door het inzagen van de uitlaat krijg je dus geen vreemde effecten wanneer je de originele weer monteert. Wat betreft het afstellen laat ik hem voor de zekerheid toch nog even op de testbank zetten.

Maar iig heel erg bedankt :Y
No problem ;)