Lausanne?

Ik zou wel goede oordoppen indoen, zolang op de snelweg tetteren word je helemaal dol van.

verder moet het wel te doen zijn, mijn record staat op 1300km op één dag, was wel op een H-D dus een iets relaxtere zit.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk altijd oordoppen in doen!! En zeker op hoge snelheid op de snelweg.
Eenmaal schade aan je oren, kom je er nooit meer van af.

Sinds ik weer een rustige uitlaat heb gemonteerd lijk ik ook bij vergeten (dom?) van de doppen geen last te hebben van het geluid. Mijn streven blijft toch om ALTIJD oordoppen te gebruiken.

Met de FZ heb ik al meerdere keren boven de 1000km gereden. (met een slecht zadel, zoals sommigen beweren/ merk er zelf niks van) Bij thuiskomst na 1150km vanaf Genua was ik echt nog niet versleten. Had zo verder kunnen rijden naar Groningen.
 
Eigenlijk altijd oordoppen in doen!! En zeker op hoge snelheid op de snelweg.
Eenmaal schade aan je oren, kom je er nooit meer van af.

Sinds ik weer een rustige uitlaat heb gemonteerd lijk ik ook bij vergeten (dom?) van de doppen geen last te hebben van het geluid. Mijn streven blijft toch om ALTIJD oordoppen te gebruiken.

Met de FZ heb ik al meerdere keren boven de 1000km gereden. (met een slecht zadel, zoals sommigen beweren/ merk er zelf niks van) Bij thuiskomst na 1150km vanaf Genua was ik echt nog niet versleten. Had zo verder kunnen rijden naar Groningen.
Waarom heb je dat dan niet gedaan? Leuke stad!
 
Er gaat niks boven Groningen. (zeggen ze)
Uiteindelijk was het toch prima om gewoon weer thuis te zijn! :t
 
Laatst bewerkt:
truc is om de benzinestops zo kort mogelijk te houden: tanken, pinnen, pissen, peukie/koffie en weer verder. Mocht je door Frankrijk rijden dan adviseer ik je om een tol-badge aan te schaffen. Je zit dan niet hannessen met kleingeld/tolkaartjes en dergelijke, maar je rijdt stapvoets op het poortje af en kan dan meteen weer op het gas. Die dingen zijn te krijgen bij de ANWB.
Ja, dan rij je tegen autotarief met je motor over de tolweg.
 
Gisteravond haal ik op de A325 een rij auto's in. Ineens komt een BMW-koekblik voor me uit de rij naar links zetten, zodat ik flink moet remmen. Het koekblik haalt één auto in en gaat dan naar rechts om een afslag te nemen ...

En nog iets: blijkbaar een aanrijding geweest; een auto van Rijkswaterstaat blokkeert één rijstrook. Daar probeert een man met een bladblazer de glasscherven en -splinters op een hoop te gooien, maar die zijn daar te zwaar voor. De helft blijft liggen en over de andere helft doet hij dubbel zo lang als met een gewone ouderwetse degelijke bezem. Toch maar 's een mailtje aan wagen op vanAnaarBeter.nl.


Edit: verkeerde topic, hoort bij Het grote wat ik onderweg meegemaakt heb topic. :$
 
Laatst bewerkt:
Als je op de motor naar Lausanne, wilt, is dat in één dag te doen?

Met gemak!

Mits de juiste instelling: rijden en niet piepen


Je kont zal het misschien zwaar krijgen, maar dat is maar tijdelijk (tip: talkpoeder)

Een Gixxer is er een prima motor voor. Mits je niet te snel last van je polsen krijgt, ik heb daar geen last van (in 2009 ben ik op een gixxer naar de noordkaap geweest, geen centje pijn). Stukken comfortabeler dan mijn XT600e waarop in in Amerika wat km's heb gemaakt (soms ook meer dan 850km per dag).

Dus schoennen in een tas op je buddy, geld mee voor de benzine, en gaan!



1:10???? wat doe je met dat ding? ik had er 1 uit 1991 en ik kwam nooit onder de 1:17, mijn broer heeft een 600 uit 2004 en komt nooit onder de 1:19 (maar hij rijdt ook als een natte krant :P )
 
Ik woon in Nyon, precies tussen Lausanne en Geneve in,
ik rij heel regelmatig (keer of 5-6 p/j) (met de auto) naar NL (Almere buiten) en weer terug,
ik rij tegenwoordig altijd via Luxemburg, door Frankrijk naar beneden,
tol vermijdend, Via Lausanne,
Inplaats van racen op de autobaan, rustig en relaxed, altijd aan de snelheid houdend,
met rust, en rijd daar ongeveer een 10 uur over, is het heel druk, gaat het naar de 11 uur,
veel minder file dan door D, nog een beetje genieten ipv de ene na de andere baustelle.
nog een voordeel, je verbruikt heel veel minder brandstof.

PS
ik ga morgen weer, als ik ergens een paar schoenen moet ophalen?
ga na de Pasen weer naar CH
 
Laatst bewerkt:
En in Luxemburg is de benzine ook nog eens super goedkoop! *O* Je zegt hier wel dat je je er niet druk om maakt, maar als je 1 op 10 rijdt zou ik dat toch maar wel doen!


Nou ja, alles is relatief natuurlijk ...
 
Laatst bewerkt:
ow, Bart heeft een eenvoudiger oplossing gevonden. Vrienden die toch al langskomen, nemen de schoenen mee.
 
Eenvoudiger, maar wel minder leuk... -O-

Ja, eigenlijk wel. Had ik een argument om tig kilometer over de snelweg te gaan jakkeren, gaat het niet door.
Ik vind het wel moedig van 'm, gewoon met een rugzakje de deur achter zich dichttrekken vrijdag, en dan een herbergje zoeken iedere dag, of bij gebrek daaraan gewoon ergens aanbellen. Ik heb 'm op het hart gedrukt voorzichtig te zijn, maar hij zei "wat kan er gebeuren?"

Nu kan ik drie maanden niet bridgen.
 
Ik snap sowieso niet waarom je naar Zwitserland zou moeten rijden met een paar sportschoenen. Het belangrijkste argument wat ik zou kunnen verzinnen is dat je als motorrijder een leuke rit wil maken. Zoals gemeld 'het maken van tig km over de snelweg' Voor de wandelaar is het lopen naar de eerste goede sport-schoenen-winkel. In Zwitserland Lausanne/ Geneve zijn er toch zat kwaliteits-sportwinkels waar je goede schoenen kan kopen?
 
Ik snap sowieso niet waarom je naar Zwitserland zou moeten rijden met een paar sportschoenen. Het belangrijkste argument wat ik zou kunnen verzinnen is dat je als motorrijder een leuke rit wil maken. Zoals gemeld 'het maken van tig km over de snelweg' Voor de wandelaar is het lopen naar de eerste goede sport-schoenen-winkel. In Zwitserland Lausanne/ Geneve zijn er toch zat kwaliteits-sportwinkels waar je goede schoenen kan kopen?

Nee, hij heeft de schoenen al ingelopen.
 
Ik snap sowieso niet waarom je naar Zwitserland zou moeten rijden met een paar sportschoenen. Het belangrijkste argument wat ik zou kunnen verzinnen is dat je als motorrijder een leuke rit wil maken.

Inderdaad. En voor die leuke rit (hoewel ik me afvraag wat er leuk is aan 900 km snelweg rijden, maar dat terzijde), kan je er gewoon alsnog heenrijden. Dan is het niet om schoenen te brengen maar gewoon om een bakkie te doen.
 
Inderdaad. En voor die leuke rit (hoewel ik me afvraag wat er leuk is aan 900 km snelweg rijden, maar dat terzijde), kan je er gewoon alsnog heenrijden. Dan is het niet om schoenen te brengen maar gewoon om een bakkie te doen.


als je niemand weet voor een bakkie, zet ik er wel één.
(na Pasen) :+

(ik ga nu slapen morgen lange rit stuk of 900km)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan