LED Relais, knippeichten branden continu

Moto_Flex

Missed Apex
18 mei 2022
23
5
Oss
Al meerdere topics gevonden hierover, maar kom er helaas toch niet uit zelf.
Mijn LED knipperlichten branden te snel, dus of weerstand toevoegen of het relais vervangen naar een belastingonafhankelijke. Dat laatste vind ik toch de nettere oplossing, dus ik heb een Kellermann R2 hiervoor gekocht.
Het gaat origine om een 2-pins relais, en ik heb 1 indicator voor knipperlichten.
Dit Kellermann relais heeft 2 extra draden (grijs) om met links en rechts te verbinden indien alle 4 de knipperlichten tegelijk branden. Is dat niet het geval, hoef je ze ook niet te gebruiken.

Nu branden ze enkel als ik rood op de plus aansluit, en zwart samen met grijs/wit (zie foto) op de andere pool. Echter, branden ze dan constant, wel enkel links of rechts afhankelijk van de switch op het stuur.
Met grijs/wit niet aangesloten brand er niets.

Enige hulp bij het correct aansluiten wordt gewaardeerd!
 

Bijlagen

  • 20230503_140435.jpg
    20230503_140435.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Het staat ook niet in de handleiding, dus ik weet niet waar grijs/wit voor dient en hoe aan te sluiten op 2 polig. Het zijn dus drie draden, en ik kan zelf ook niet raden waarvoor die draden dienen.
Plus (rood) en min (zwart) denk ik wel te weten. Grijs/wit is mij onbekend hier, maar de lichten branden niet zonder.

De 2 lange grijze draden zijn voor het geval dat alle 4 de knipperlichten tegelijk branden. Dan sluit je deze aan op de plus schakeling van links en rechts om dat probleem te verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
In de handleiding staat het volgende:

Electrical connections:
black cable: minus - (31 or E)
red cable: (ignition) plus + (49 or B)
two coloured cable: outlet +…+…+… (49a or L)

If there are no notes on the relay you have to find out the pin configuration. Therefore you need a testing lamp or a demounted original indicator. Remove the original relay ant turn the ignition key to „on“. Connect one cable of the testing lamp with ground and the other one by one with the connections in the slot. If the lamp lights up, you have found the permanent plus (red) connection. For a 2-pin relay the accurate terminal assignment is clarified. The other connection meets the outlet +…+…+… (two coloured). The black cable needs to be connected directly with the battery or the frame

Als ik dit goed lees, dan is de juiste aansluit volgorde:
- Rood: de kabel van je oude relay waar altijd stroom op staat. (de +)
- Grijs/wit: de andere kabel van je oude relay
- Zwart: Direct op de massa van je frame of op de - pool van je accu

De 2 andere grijze kabels sluit je inderdaad aan op de + van je knipperlichten, mochten deze tegelijkertijd branden.
 
Als ik dit goed lees, dan is de juiste aansluit volgorde:
- Rood: de kabel van je oude relay waar altijd stroom op staat. (de +)
- Grijs/wit: de andere kabel van je oude relay
- Zwart: Direct op de massa van je frame of op de - pool van je accu

De 2 andere grijze kabels sluit je inderdaad aan op de + van je knipperlichten, mochten deze tegelijkertijd branden.

Ik heb hem dusdanig aangesloten zoals J.v.N zegt , en dan branden de knipperlichten dus constant, maar wel gewoon afzonderlijk links en rechts. Dus dan zou je zeggen dat het zonder de twee grijze kabels kan.
Sluit ik een grijze kabel rechtstreeks aan op de + van een knipperlicht, dan brandt die constant onafhankelijk van de switch.

Filmpje had ik inderdaad ook gevonden, maar is echt anders dan mijn situatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan