• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Lederen pak voor student

600RR

Banned user
Lid geworden
22 apr 2004
Waarderingsscore
0
Beste Collega's

Ben binnekort van plan een nieuw pak aan te schaffen.
Zonder pak rijden is immers zeeer gevaarlijk.

Nu ben ik wel voor een leren 2peice suit, maakt niet uit welk merk het is.

Omdat ik met normale kleding op school wil zitten vraag ik me af of het wel mogelijk is om een strak leren pak te kopen?! deze moeten tog goed/strak zitten?

Dus: Kun je met gewoone kleding toch nog een mooi veilig lederen pak dragen?

Alvast bedankt!

:} *D

Kan je dan niet beter voor een textielpak gaan? Ook prettig als je es in de regen moet rijden.

Je leren pak IS je kelding ... alleen een t-shirt normaal onder je pak dus

Kan je dan niet beter voor een textielpak gaan? Ook prettig als je es in de regen moet rijden.

Ja heb ik idd al aan gedacht, maar bij een goede glijpatij heb ik liever leer aan ;)

Ik zou zelf geen "normale" kleding onder m'n leren pak dragen - dat zit niet lekker en rijdt nog minder.... In zo'n gevallen heb ik een all-weather pakkie.

Maar het liefst rijd ik in leer -> lekker strak natuurlijk!! ;)

Ennuh... Evolution is niet de duurste, maar ik ben tevreden over dit merk...

(zijn d'r niet meer topics hierover?)

ALs ik jou was zou ik gaan voor een textiele broek en leren jas.

Heb zelf een lookwell combi, naar me werk me jasje aan en me textiele broek. Scheelt weer omkleden. Verder rij ik altijd in me leren jas + broek zit veel beter.

Maar het liefst rijd ik in leer -> lekker strak natuurlijk!! ;)

Ennuh... Evolution is niet de duurste, maar ik ben tevreden over dit merk...

(zijn d'r niet meer topics hierover?)

Waar kun je Evo leren pakken kopen? Niet bij Motoport iig. Ik heb al een textielpak van Evo en ben nu echt wel toe aan leer.

ALs ik jou was zou ik gaan voor een textiele broek en leren jas.

Heb zelf een lookwell combi, naar me werk me jasje aan en me textiele broek. Scheelt weer omkleden. Verder rij ik altijd in me leren jas + broek zit veel beter.

:^

precies hoe ik het ook doe, en 's winters met wat thermo spul onder je leren jas ook goed te doen O-)

Ik neem vaak m'n spijkerbroek mee in m'n rugzak/tanktas, kleed ik me even op school om. Sommige knakkers dragen onder hun leren broek nog een spijkerbroek, maar dat krijg ik echt niet voor elkaar, daar zit m'n broek te strak voor. Heb zelf een MQP 2piece, in de aanbieding bij Safe voor 500 eurotjes. Zit goed en geeft veilig gevoel.
Als je er een broek onder je leren pak gaat dragen gaat dit volgens mij wel ten koste van de pasvorm (pak rekt extra uit). Ik heb d'r verder geen praktijkervaring mee, zomaar een redenering.

Bij mij op school zijn er ook een aantal die op de motor komen (ik nu ook 8-) ) en de meeste die in leer rijden kleden zich ff snel om op de wc, en als ze maar een paar uurtjes op school moeten zijn houden ze vaak zelfs de broek gewoon aan (2/3 lesuurtjes is wel te doen) Ik zelf heb textiel, en kan daar mijn gewone kleding onderaan, maar heb begrepen dat je dat nu wel gezien hebt....

Ik zou dus gewoon passend kopen en dan ff de wc inlopen en omkleden. Zo gedaan...

Succes met het uitzoeken van een mooi pak!

Ik zou dikke schijt hebben en gewoon in mn pakkie rondlopen :)
En als ik een presentatie zou moeten houden dan maar ff
met OV in een acceptabel presenteeroutfit.

Let er wel op dat je hem niet té strak koopt he, dus ff flink doorhurken
en checken of dat hele ding niet in je bilnaad kruipt.

Je moet je ook weer niet te beperkt voelen in je bewegingsvrijheid.

Bij mij op school zijn er ook een aantal die op de motor komen (ik nu ook 8-) ) en de meeste die in leer rijden kleden zich ff snel om op de wc, en als ze maar een paar uurtjes op school moeten zijn houden ze vaak zelfs de broek gewoon aan (2/3 lesuurtjes is wel te doen) Ik zelf heb textiel, en kan daar mijn gewone kleding onderaan, maar heb begrepen dat je dat nu wel gezien hebt....

Ik zou dus gewoon passend kopen en dan ff de wc inlopen en omkleden. Zo gedaan...

Succes met het uitzoeken van een mooi pak!

ik ga ook op de motor naar school, en houd meestal mijn pak gewoon aan(alleen de jas doe ik uit). wat maakt mij het uit of ik in een spijkerbroek loop, of een fel gekleurde dainese broek. En je word door iedereen nagekeken, das opzich ook best leuk. alleen als ik een presentatie moet houden oid, dan kleed ik me ff om op de wc.

kan, alleen moet je een regenpak erover heen trekken als het regent en als het koud is gewoon termo ondergoed dragen.

Ik ben erg blij met mijn leren pak, en ik blijf bij leer!

Gewoon omkleden op school dus.. staat ook wel stoer, zo'n leren pak in de garderobe :+ ;)

ik zit ook regelmatig met mijn motorpakkie in de collegezaal, voor een uur of 2-3 les wil dat best.

Dat omkleden op school zie ik niet zo zitten, dan loop ik weer met mijn pak te zeulen.

Thanx guy's :) hier heb ik wat aan.

Denk dat ik een two peice suit ga kopen en dan een losse textiel broek erbij

Laatst bewerkt:
Waar kun je Evo leren pakken kopen? Niet bij Motoport iig. Ik heb al een textielpak van Evo en ben nu echt wel toe aan leer.

Jij kan het beste naar JosSmit in Haarlem gaan. Heb ik m'n leren kleding van Evo ook vandaan. Zit ERG lekker.

Heb inderdaad voor school/werkverkeer mijn Textiele Evo broek en mijn leren Evo jas aan. Kan dan gewoon m'n spijkerbroek aanhouden. Voor grotere rijpartije-en geef ik toch de voorkeur aan m'n leren broekie (en broek in tas oid)

Vorig jaar reed ik ook steeds in volledig pak naar school.
Volledig zwart textielen pak met rijlaarzen. + helm in de ene hand, rugzak over de andere schouder B| Was af en toe best wel zwoegen.

Dit jaar toch een paar 'kleine' wijzigingen.
Heb een jeans-kevlar 'gewone' spijkerbroek. Is dus echt gemaakt voor de motorrijders, broekje is iets steviger maar lijkt erg normaal (en is niet zo warm) bovendien zijn er ook 'zakjes' in waar je protectoren kan plaatsen.
Die grote A-stars-robocop-laarzen zijn nu ook ff vervangen door 'rijschoentjes' Sportieve schoen die verstevigd is in tip en hak, boven de enkel komt en die je stevig toe kan binden. Ziet er ook al veel 'normaler' uit, loopt ook een stuk makkelijker ;)
Jas is nog steeds dezelfde, textielen jas van IXS, goed in zomer en winter, kan tegen regen, stevig, protectoren,....

Dit doe ik dus aan voor school, elke dag dezelfde weg, 15-tal km, max 90 km/h gewestwegen, rij dus steeds 'rustig'.

Wanneer ik ens wil gaan rijden met anderen of wat 'sportief' gaan toeren doe 'k natuurlijk steeds de volledige uitrusting aan ;) zoals het hoort trouwens.

greetz,

Bas

je gaat het zeker nog wel een jaar of wat volhouden op school?

Beroep: Schoolier ;)

Maar begrijp ik nou dat wel een cbr600rr hebt maar geen geld voor een pak :?

je gaat het zeker nog wel een jaar of wat volhouden op school?

Beroep: Schoolier ;)

Maar begrijp ik nou dat wel een cbr600rr hebt maar geen geld voor een pak :?

Uhh, ik heb wel geld voor een pak!

:]

Terug
Bovenaan Onderaan