Ledvoorlamp knippert bij instalatie

Jordistar

Rookie
11 nov 2021
3
0
Goeieavond,

Ik heb mijn voorlamp vervangen door een led lamp, echter knippert deze bij zowel het aanzetten als tijdens het rijden.
Bij mijn knippers (ook veranderd naar led) heb ik er weerstanden tussen. Helpt dit ook bij een voorlamp of zijn er andere oplossingen?

Benieuwd naar jullie meningen
 
Een weerstand zal niet helpen, had je de knippers ook al zonder weerstand geprobeerd, deze zit er namelijk ook al vaak ingebouwd in de unit.
En kijk vooral de aarde goed na.
Hey superg2, het gaat niet om de knippers! Deze zitten goed en doen het volledig. Gaat om mijn voorlicht die ik nu van halogeen naar led heb veranderd

Thanks voor je reactie
 
Goeieavond,

Ik heb mijn voorlamp vervangen door een led lamp, echter knippert deze bij zowel het aanzetten als tijdens het rijden.
Bij mijn knippers (ook veranderd naar led) heb ik er weerstanden tussen. Helpt dit ook bij een voorlamp of zijn er andere oplossingen?

Benieuwd naar jullie meningen
Wat voor een led-lamp? Heb je een foto?
Dit klinkt namelijk als een defecte voorschakelweerstand of een slecht contact.

Maar de enige echte oplossing is: halogeenlamp terugplaatsen.
Zoals ik vaker heb gezegd, een reflector-koplamp (zoals op jouw motor) is niet geschikt voor xenon- of led verlichting, omdat dit teveel strooilicht geeft wat weer verblindend is voor tegenliggers.

En nee, dan ben je niet beter zichtbaar of 'zien ze je tenminste' maar kunnen andere medeweggebruikers je snelheid en afstand niet goed inschatten.
 
Wat gebeurt er als je alleen de lamp laat branden zonder draaiende motor? Blijft het dan constant. Accu spanning ~13vdc
Zo ja. Dan kan het zijn dat de led lamp een te hoge spanning bij draaiende motor. Aangezien die gelijkspanning (~14,5vdc) een rimpel spanning is, kan de lamp bij een te hoge spanning (+0,5vdc) heel even uit schakelen door de interne beveiliging/afregeling.
In dat geval zou er een voorschakel weerstand nodig zijn.
 
Ik heb ook een NC750X 2014 en een Gele LED koplamp gemonteerd en geen enkel probleem tegen gekomen, dus ik zou zeggen dat het toch aan de lamp licht...............(pun intended)

Wat wél een mogelijkheid is , is dat de stekker niet helemaal goed aansluit, kijk daar even naar en buig evt de poten iets uit zodat de stekker goed contact maakt.
 
Een rimpel op de boordspanning komt niet voor. De accu zorgt daarvoor dat de spanning rimpelloos is.
Lees hoofdstuk rimpelspanning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan