Leenmotor verzekeren, kan dat?

Haha !! Geweldig !!

En ik wil het liefste juist een ”project motor”, GOED IDEE :}:]

snel op zoek ! Top.
 
Haha !! Geweldig !!

En ik wil het liefste juist een ”project motor”, GOED IDEE :}:]

snel op zoek ! Top.
Maar dan geen speciale oldtimerverzekering ervoor nemen. Meen dat je daarmee geen no-claim opbouwt en mogelijk verstrijkt die 3 jaar dan alsnog.


Ken je financiele situatie niet verder, maar eigenlijk kun je elke motor wel kopen zolang ie zn waarde maar behoud. De verzekering is toch maar een paar euro per maand voor WA met 30 jaar schadevrij en de houderschapsbelasting een tientje ofzo per maand. Koop een goed(kop)e motor die goed in de handel ligt, verkoop m paar maanden later voor praktisch hetzelfde en de termijn van 3 jaar gaat volgens mij weer opnieuw in.
 
Overigens had ik dat idee toen ik 18 was. Een goedkope motor kopen, al dan niet rijdbaar of zelfs alleen maar een frame. Verzekeren en no-claim opbouwen en als ik dan jaren later een auto zou willen, dan zou ik gelijk al vanaf mn 18e schadevrije jaren hebben die ik mee zou kunnen nemen voor de auto. Dat zou me maandelijks dan jaar in jaar uit een paar tientjes per maand schelen, want het voordeel op de autoverzekering zou meer zijn dan ik aan nutteloze verzekering voor die motor zou betalen. Mn rijbewijs zou ik zo gratis hebben, beredeneerde ik.

Helaas, het bleef bij gedachten want ik ben soms meer een denker dan een doener en gewoon een enorme lul op zn tijd. Bovendien zakte ik toen voor het rijbewijs.
 
oldtimer verzekering zal denk ik ook niet werken.
Dat is met auto’s ook niet zo, ooit was het dat je als 2e bestuurder ook mee no-claim opbouwde.
maar dat is stilzwijgend er weer uitgehaald.. dat is de pest als je een ootootje van de baas hebt.

Zijn er nog leuke plekje op het internet om af te struinen buiten MP?
 
oldtimer verzekering zal denk ik ook niet werken.
Dat is met auto’s ook niet zo, ooit was het dat je als 2e bestuurder ook mee no-claim opbouwde.
maar dat is stilzwijgend er weer uitgehaald.. dat is de pest als je een ootootje van de baas hebt.

Zijn er nog leuke plekje op het internet om af te struinen buiten MP?

Facebook groepen of Facebook marketplace, marktplaats, hier op het forum in de verkoophoek.

Daar waar online handel is kun je wel wat leuks tegenkomen en soms loop je er net op het juiste moment tegenaan en kun je een koopje scoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan