Verzekeren op ander adres

JamesBl0nd

Rookie
2 mrt 2024
9
3
Hi,

Ik heb zojuist mijn eerste motor aangeschaft, aangezien ik zelf geen stalling heb ga ik hem bij m'n moeder stallen.
Nu vroeg ik mij af: is het toegestaan om bij de verzekering ook haar adres op te geven (niet haar naam!), gezien de motor daar altijd gestald zal worden?

Scheelt namelijk nogal wat t.o.v. verzekeren op mijn eigen adres, en lijkt me ook logisch als hij niet op mijn eigen adres gestald gaat worden.

Hoor graag!
 
Het lijkt me het meest verstandige om dat bij de verzekering na te vragen. Bij het afsluiten van de verzekering zullen ze het allemaal prima vinden, maar als de motor onverhoopt toch gestolen wordt begint het gezeik. Dan kun je maar beter vooraf deze situatie hebben laten vastleggen.
 
Nee, een ander adres opgeven mag niet. Anders zou iedereen wel afsluiten op een goedkoop adres.
Maar je kan het altijd vragen. Vraag gelijk na waar de stalling aan moet voldoen want er kunnen bepaalde eisen zijn aan de stalling.

In principe mag je geen onverzekerde motor hebben en moet je dat voor of gelijk met op naam stelling geregeld hebben.
 
Hey James,

Mijn verzekering vroeg specifiek of de motor op hetzelfde adres als mijn domicilie gestald wordt.

Ze hebben dus twee adressen. Mijn woonadres en het adres vd stalling.

Gr L
 
Terug
Bovenaan Onderaan