Lekkage voorvorkvoet binnenpoot Honda CB 600f Hornet 06

motorman1

Rookie
22 mrt 2014
12
5
Helmond
De lekkage (Zeerklein ) zit dus waar ik met mijn vinger wijs en de kering en stof kappen zijn vervangen daar komt het dus NIET vandaan.
Heeft iemand enig idee hoe die onderkant uit elkaar moet? zal toch een afdichting moeten zitten die lekt maar ik kan er geen tekening van vinden.Ook is dit model maar 2 jaar gemaakt dus vind je ook niet ff een andere...
UItleg met evt een tekening is van harte welkom alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20200926_205241.jpg
    20200926_205241.jpg
    799,9 KB · Weergaven: 7
De lekkage (Zeerklein ) zit dus waar ik met mijn vinger wijs en de kering en stof kappen zijn vervangen daar komt het dus NIET vandaan.
Heeft iemand enig idee hoe die onderkant uit elkaar moet? zal toch een afdichting moeten zitten die lekt maar ik kan er geen tekening van vinden.Ook is dit model maar 2 jaar gemaakt dus vind je ook niet ff een andere...
UItleg met evt een tekening is van harte welkom alvast bedankt.

Ik vermoed dat het toch aan de keerring zal liggen..dat ze recent vervangen zijn betekend niet dat je dat kan uitsluiten.
 
normaal zit dat geschroefd, met een hele dikke vette sloot loctite die van toepassing is op die verbinding, en een klein borgschroefje.

Al denk ik niet dat de lekkage daar vandaan komt.
 
Bedankt voor de reacties.
Heb al verschillende ritten gemaakt en het komt echt uit de rand die ik aanwijs aan de kering krijg ik geen vette handen maar op de plaats waar ik aanwijs wel . misschien is de poot ooit gericht want er is bij de vorige eigenaar eens mee gevallen en deed hij daarom.
 
Ik heb hetzelfde gehad met een WP van een Ktm 620lc4. Ik heb toen de poot, die er nog maar een paar slagen in zat, uitgedraaid, goed schoongemaakt en met sterk borgmiddel terug ingeschroefd.
 
Olie kan alleen maar uit de vorkpoot komen, of het moet remvloeistof zijn.

e52b7fac0d179c083554631e580e462c.png


 
Olie kan alleen maar uit de vorkpoot komen, of het moet remvloeistof zijn.

e52b7fac0d179c083554631e580e462c.png


Dacht ook al zoiets. Toch niet zo moeilijk om een plaatje tevoorschijn te toveren.

 
Ervaring leert dat dit jou antwoord op je reparatie kan zijn.
er zijn ontzettend veel mensen die dit niet weten.

Dat werkt alleen bij lekkage van de keerring en niet als hij tussen de asopname en binnenpoot lekt zoals bij Ts
 
Ja dat plaatje ken ik wel daar is helaas op te zien dat het als een deel wordt verkocht voor (285 euro.)
Je ziet online wel losse binnen poten vandaar ik al dacht dan moet het ook los kunnen.. maar die sealer dat is wel een goede.
Maar nogmaals het komt dus echt niet uit de kering..Zou wel een plaatje willen zien van de losse vork voet en binnenpoot.
 
Laatst bewerkt:
Toch aan toe gekomen om los te halen.
Ging allemaal erg makkelijk(pas los geweest en nog niet heeeel oud),
Klem gekocht op internet om de buis mee vast te houden en met de voor as in de oderpoot draaide ik hem zo los geen borgboutje of wat dan ook.
Zat natuurlijk ook al olie tussen dus wordt het ook makkelijer van.
Alles schoon gemaakt als op het filmpje en met locktite weer in elkaar gedraaid( de o ring zag er perfect uit dus niet vervangen.)
Heb al weer een paar 100Km gereden en nog steeds droog .
Ga er dus van uit dat dit nu goed is.
Allemaal bedankt en prettig weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan