lekke band

ik ga dus met me motor op vakantie,de planing is luxenburg,zwarte woud zwitserland.
nu is mijn vraag ,als je boven op een berg staat of voor mijn part ergens in niemandsland met een lekke band ,zijn daar nog hele slimme oplossingen voor.
 
Gaatje zoeken en er een dikke houtschroef indraaien. En dan rustig naar een motordealer rijden.

(Zit standaard in mijn toolkitje voor het geval dat het me ooit eens zou overkomen)
 
nu is mijn vraag ,als je boven op een berg staat of voor mijn part ergens in niemandsland met een lekke band ,zijn daar nog hele slimme oplossingen voor.
Ja, dat heet een bandenplakset, of [voor tubeless banden] een bandenplugset. Te koop bij veel motorspeciaalzaken.
 
Je heb toch ook van die busjes met schuim. Zet je op je ventiel en spuiten maar. Schuim wordt dan hard en rijden maar *O* Je kan er wel een plug in douwe maar who the fuck krijg je dan je band weer hard. Ik denk dat met je mond op de ventiel en heel hard blazen nie gaat werken :+
 
Ligt een beetje aan je band en of je op een gefixte band wilt rijden maar zover ik weet = schuimspuitbus > band weggooien.
 
Nee grapjas bij zo"n setje zitten 3 patronen die je op je ventiel zet,dan kun je iigv bij de dichtsbijzijnde pomp je band verder op spanning brengen net slagrooomspuitpatronen.Gr Ducable die al teveel lekke banden heeft gehad!!! :) :r
 
proppenset mee nemen...
gaatje zoeken,,
opschuren, prop erin knalle.. pompen...
en verder rijden

EvilSoes.

:^

Laatst in de eifel ook een lekke band. Even snel een prop erin duwen en gassen maar!

full
 
Proppen zijn voor tubeless banden.
Dat samen met zo'n luchtpatroonpompje lijkt me daar DE oplossing voor.

Maar wat kun je doen als je binnenbanden hebt?

Plakken is mi geen optie; grote bandijzers meezeulen en de kans dat het je niet lukt de buitenband eraf / erop te krijgen, velgbeschadigingen.....

Schuim erin?
Zijn er nog meer oplossingen voor binnenbandrijders?
 
Proppen zijn voor tubeless banden.
Dat samen met zo'n luchtpatroonpompje lijkt me daar DE oplossing voor.

Maar wat kun je doen als je binnenbanden hebt?

Plakken is mi geen optie; grote bandijzers meezeulen en de kans dat het je niet lukt de buitenband eraf / erop te krijgen, velgbeschadigingen.....

Schuim erin?
Zijn er nog meer oplossingen voor binnenbandrijders?

Als je voorband lek is kan je nog al wheeliend naar de pomp.

Is het je achterband wordt het toch al een stuk lastiger.

Je hebt idd van die busjes schuim. Stond er gisteren ook mee in m'n handen. Maar volgens de verkoper kan je daarna je binen en buiten band weg gooien. Dan maar een stukje duwen naar de garage.
 
Proppen zijn voor tubeless banden.
Dat samen met zo'n luchtpatroonpompje lijkt me daar DE oplossing voor.

Maar wat kun je doen als je binnenbanden hebt?

Plakken is mi geen optie; grote bandijzers meezeulen en de kans dat het je niet lukt de buitenband eraf / erop te krijgen, velgbeschadigingen.....

Schuim erin?
Zijn er nog meer oplossingen voor binnenbandrijders?


Schuim? Hoezo schuim? Gebruik gewoon een spuitbusje Repaband, met een of ander wit goedje, maar zeker geen binnenband vol schuim. Spijker/schroef uit je band halen, slangetje op je ventiel schroeven, leegspuiten en meteen gaan rijden (heel belangrijk). Werkt in veel gevallen prima. Als je later (volgende dag) de binnenband vervangt zit er een beetje melk in. Zeker geen band vol PUR. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan