• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

lekken carbs cb350f

• Onderwerp starter Onderwerp starter jakob
  • Startdatum Startdatum

jakob

Die hard MF'er
Lid geworden
8 dec 2004
Waarderingsscore
0
vanaf dat ik bij een niet draaiende motor mijn benzinnekraantje open draai beginnen mijn carburateurs enorm te lekken, ik weet dat de cb's er voor gekend zijn maar valt hier iets aan te doen?
want ik weet dat ik hem op een goeie dag eens zal vergeten toe te zetten....
Ook het kloppend geluid onder de 2000 toeren, ze zijn er ook voor gekend maar wat is het eigelijk dat zo'n lawaai maakt en kan dit kwaad?

groeten jakob

Check voor alle zekerheid de ventilatie van de vlotterkamers, meestal "overloop" genoemd. Als die niet door en door open is tot in de vlotterkamers, dan zulke dingen.

Op Dit Forum een keer gelezen, dat de slangen van benzine-aanvoer en overloop verwisseld waren. Ook dan verzuiperij.

Edit: nog 1 (maar tamelijk vergezocht): alle vlotter-naalden(pennetjes) goed bekijken onder vergrootglas. Moderne typen hebben een rubberachtig sluit-tipje en als dat noemenswaardig vervormd/versleten raakt dan kun je, zelfs wisselend per 1 rit, verzuipen zowel als brandstofbelemmering meemaken maar vooral overstromen bij stilstand.

Laatst bewerkt:
ik zal ze er maar eens uithalen en alles checken, kuisen, etc
dat de toevoer en overloop verwisseld zijn zou ik een beetje onwaarschijnlijk
vinden maar je weet nooit hé.
weet ook iemand wat dat kloppend geluid van de motor kan zijn, het is blijkbaar zeer bekend bij die cb's

benzine overloop,? controleer, je slangen eens,en anderz vlotters vanje carburators.
Vaak is het ook het vuil; dat vanuit de tank kan komen, zeker als je fiets tich jaar oud is,zou er zeker een filtertje tussen zetten.

wat het rammelen betreft onder de 2000 toeren ,
1. zit je wel in de goede versnelling,is maar een 350, en als je in de vijf zit, heeft het blokje duidelijk, er moeite mee.
2.nokkenas,ketting spanner, juist afgesteld?

3 in het ergste geval big end naar het einde :(

gr toontje :W

oja even vergeten te zeggen, het rammellen is enkel in neutraal hoor 8-)
en ik heb net gezien dat ik best eerst eens m'n carbs shoonmaak alvorens verder te zoeken, er heeft zich onderaan in de vlotterkamers al een mooi laagje smurrie gevormd (is waarschijnlijk in geen 20 jaar meer gekuist geweest ;) )

Laatst bewerkt:
Hey hey,

Dat rammelen waar je het over hebt is waarschijnlijk of je distributie/nokkenas ketting of de ketting tussen de krukas en de versnelingsbak/koppeling.
Ik heb zelf ook een cb350f gehad met hetzelfde gerammel.
Ik heb altijd lekker door gerammeld en hij is altijd blijven rijden!

Enne gefeliceerd met je verjaardag vandaag *O* *O*
bedant hoor!!! :+ :+

en wat dat rammelen betreft het kan dus niet echt kwaad?
'k ben m'n moto in orde aan het brengen want binnen 2 weken begin ik met m'n rijlessen.
eenmaal het rijbewijs binnen is wordt hij omgebouwd tot caféracer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan