Lekkende schokbreker / schokdemper

LegeDoos

Rookie
3 apr 2005
12
0
Limburg
Hallo!

Ik kwam zojuist terug van een eindje touren en nu constateerde ik dat mijn schokdemper rechtsvoor lekt. Nou moet dat natuurlijk gemaakt worden, maar mijn vraag is: mag je daarme rijden (o.a. naar de dealer) of kan dat absoluut niet? Hoe ernstig is dit verder en gebeurt dit vaker en is het duur om dat te laten maken of kun je het zelf.

Ik ben een beginner, vond dit niet zo 1..2..3 in de zoekfunctie, misschien is het een simpele vraag, maar ik win graag wat informatie in voordat ik me door een dealer wat laat wijsmaken 8-)

Alvast bedankt!
 
Ik neem aan dat je je voorvork bedoeld.
Als de olie er zo hard uitlekt dat je remschijf en alles nder komt zitten zou ik het niet doen. Anders mag gerust een stukje rijden.
Het wordt een beetje gevaarlijk wanner de olie over je band e.d. loopt
 
Nou... ik heb een ex500, die heeft maar 1 schijfrem linksvoor en rechtsvoor lekt de schokbreker. De olie loopt eruit, spuit niet. De velg zit wel vol.

Enig idee over kosten of zelf maken?
 
Nou... ik heb een ex500, die heeft maar 1 schijfrem linksvoor en rechtsvoor lekt de schokbreker. De olie loopt eruit, spuit niet. De velg zit wel vol.

Enig idee over kosten of zelf maken?


Die keerringen kosten niet veel; alleen is het een pokkewerk. Vooral als je de eerste keer niet zorgvuldig genoeg bent - en daar kom je altijd pas achter als je vork weer in de motor zit en je weer aan het rijden bent.
Bij de dealer betaal je dus vooral voor arbeidsloon.
En soms heb je een speciaal stuk gereedschap nodig om de bouten onderin de poten te lossen (weet niet of dat bij jou ook het geval is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan