• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Lichtgewicht accu 2005 R1

• Onderwerp starter Onderwerp starter Menso
  • Startdatum Startdatum

Menso

MF veteraan
Lid geworden
8 okt 2012
Waarderingsscore
766
Gezocht : een (tweedehands) lichtgewicht accu voor een 2005 R1.

Specificaties : (Yuasa) YTZ10S, 12V, 8.6Ah

Mocht iemand een lightgewicht (dus 600+-) gram accu hebben liggen met bovenstaande specificaties dan hou ik me aanbevolen.

Onderstaand zijn voorbeelden van lightgewicht accu's...

$(KGrHqJ,!h4E8J8Krg)HBPS!Qzfbsg~~60_35.JPG

$T2eC16FHJGIFFohgbiF0BRh+OY)7F!~~60_35.JPG

Laatst bewerkt:
'Lightgewicht accu 2005 R1' > 'Lichtgewicht accu 2005 R1'

volgens mij heeft worldbiker al een tijdje een 'lipo' accu in zn motor zitten, shido , zoiets...
5228e5cf913ba.jpg

de ltz10 voor de R1 is 130 euro

ook komt binnenkort een leverancier met x-racer lithium accu's.

daar kost de ytz10s rodn de 160 euro.

de leverancier die eerst superb had heeft nu een ander merk aliant maar die is 280 euro.
Daarvan word vermeld dat er een regelaar inzit dit ervoor zorgt dat alle afzonderlijke cellen evenveel voltage hebben.
als de andere dat niet zouden hebben gingen ze zo stuk dus denk dat dat een stukje marketing is :)

ben er een keer een topic over begonnen, maar goed... :X
[TOPIC=315562/]welke lader voor raceaccu[/TOPIC]

ik heb nog niet uitgezocht of ze tegen kou kunnen (vorst) maar een verwarmd vest van bijv gerbing word lastig volgens hun site.

excuus, is inderdaad niet netjes en offtopic.

Laatst bewerkt:
nu ik hier toch zit te wauwelen.

iemand ervaring met die automapping van de powercommander 5 ?
Er is een speciaal topic over mappings en PC etc. Niet andermans topic ermee vervuilen svp.

Beste Lepenszeur,

Bij nader inzien zie ik toch af van het aanschaffen van een lichtgewicht accu - prijs, koude start problemen, andere soort lader en wie weet hoe lang de levensduur is... om eerlijk te zijn weet ik niet welke claims ik moet geloven en welk merk / type het 'beste' is, dus heb ik besloten om voor de veilige optie te gaan en een gewone Yuasa baksteen te kopen.

Bolski,

Bedankt voor de hulp :W

Beste Lepenszeur,

Bij nader inzien zie ik toch af van het aanschaffen van een lichtgewicht accu - prijs, koude start problemen, andere soort lader en wie weet hoe lang de levensduur is... om eerlijk te zijn weet ik niet welke claims ik moet geloven en welk merk / type het 'beste' is, dus heb ik besloten om voor de veilige optie te gaan en een gewone Yuasa baksteen te kopen.

Bolski,

beste menso,

het was/is zeker niet mijn bedoeling je af te schrikken.

ik heb net zo een motor dus vandaar mijn interesse in het verhaal.
ben dan wel weer zo een rare dat ik 2 kilo gewichtsbesparing wil hebben maar dan ook gerust in mijn (verwarmde) winterkleding erop wil rijden,vandaar dat ik dat van de website van gerbing had.
heb net even gekeken,kan het niet meer vinden dus misschien was dat bij keiss kleding.

de gel uitvoering van yuasa kost ook 160 euro,maar de 'gewone'maar 100, dus er is best een prijs verschil,maar persoonlijk vind ik de motor snel minder goed starten omdat het een kleine accu is (de standaard accu) en zodra hij maar iets minder word,is dat met starten te merken.
de lithium accu's hebben nauwelijks verval qua voltage.

Weet niet of ik het goed uitleg anders moet je maar even in bovenstaand topic kijken.

kan me ook niet voorstellen dat de accu's problemen met de kou zouden hebben gezien dit voornamelijk iets van loodaccu's is.
hoop mensen leggen hun batterijen in de koelkast, maar wat daar nou van waar is of dat goed is weet ik ook niet :P

maar goed, het is jouw keus maar wou deze toelichting nog even geven.

grtz, sander

Beste Lepenszeur,

Bolski,

CCA is hoger bij een Li-ion accu.
En ze wegen geen drol. En kleiner.

Gaan een jaar of vijf a zes mee.
Zijn bereduur.

En je moet een lader hebben, die geschikt is voor een dergelijke accu laden.

Ik zit voor mijn toekomstige motor ook aan zoiets te denken:
5200_A.jpg

Daarom was ik wel benieuwd naar ervaringen.

Lader 95 euro adviesprijs, gaat nergens meer over:
ADAPTER__24374_ZOOM.JPG

Ik heb net een meeltje de deur uit Daan naar:
Accuserviceholland.nl
Voor een lichtgewicht akuutje
Kost rond een meier,wegert geen drol, 700 Gr.
Zodra ik weet hoe en Wa laat ik weet
Ze zitten trouwens in empel bij den Bosch

Accu gekog gehat
In empel €110
Prima adresje
Geen belang bij
Tis vm kawazx636

Terug
Bovenaan Onderaan