Lisa stelt zich voor

lisalady

Die hard MF'er
13 sep 2016
392
0
Amsterdam
Facebook
Hallo allemaal! Leuk zo'n motor forum! Gezellig! Ik zal mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Lisa en woon in Amsterdam.
Ben afgelopen eind Mei begonnen met rijlessen. Inmiddels 2x AVB gedaan. Eerste x gezakt maar ja ik kon niet eens de langzame slalom.
De 2e x was ik ook gezakt door echt te zenuwachtig te zijn en verpeste natuurlijk weer de langzame slalom.
Na mijn 2e examen heb ik besloten om ergens anders te gaan lessen. Dit puur omdat ik het gevoel had dat ik meer begeleiding
nodig had. En niet dat gehaast dat snel AVB halen. Ook moet ik meer op me gemak voelen bij iem waar ik les van heb.
Anyways inmiddels overgestapt naar Rijschool in Diemen! Paar x les gehad van meerdere instructeurs en jeetje wat een verschil!
Inmiddels langzame slalom....kan ik gewoon constant! Verder moet ik meer gevoel hebben bij motor weg duwen als ik dat meer onder
knie heb wil ik best weer voor AVB gaan. Ik moet eerlijk zeggen soms voel ik me een echt een sukkel dat het allemaal zo langzaam gaat.
Maar ja andere kant het is toch een motor is toch iets wat je goed moet beheersen dus dan maar wat langer lessen.
Ik hoop echt dat ik uiteindelijk x ga slagen ik doe mijn best daar ligt het niet aan. Tnx voor het lezen! Groetjes, Lisa! :) *O*
 
Welkom op MF!

Herkenbaar verhaal. Heb destijds dezelfde ervaring gehad met mijn autorijbewijs, gewoonweg omdat ik er niet tegen kan als iemand op mijn vingers kijkt. Daarom minder moeite met theorie- en altijd wel met praktijkexamens. Bepaalde rijscholen gaan prat op de statistieken, maar weten niet om te gaan met leerlingen die wat meer aandacht nodig hebben. Een overstap naar een andere rijschool doet dan inderdaad wonderen :Y
En als je straks eenmaal dat papiertje, euh stukje plastic hebt, vraagt er niemand meer hoe lang je erover gedaan hebt ;)

Succes en veel plezier met het behalen van je motorrijbewijs :]
 
Ja same here ben ook meer vh leren maar praktijk altijd meer tijd nodig haha! Thanks vr je lieve woorden! Inderdaad over paar jaar ben ik dit hopelijk vergeten hihi! :)
 
Succes met je AVB.

Langzame slalom... Waarschijnlijk heb je de tip al gehad: Kijk ver vooruit. Het liefst naar het laatste pionnetje. Beetje achterrem erbij houden en je vloeit zo door die slalom heen :9
 
Ja de langzame slalom ken ik inmiddels 100% gelukkig! Nu alleen nog constant de 8 en halve draai naar rechts kunnen..Dan ben ik al een heel eind..Dus toch meer automatisch motor van me afduwen met mijn bil naast de motor..haha! :)
 
En het is allemaal zo betrekkelijk. Denk dat 6 van de 10 motorrijders zou zakken voor de bijzondere verrichtingen. Een aantal van die verrichtingen heb je in de dagelijkse praktijk ook vrij weinig aan. Pas bij VRO leer je bv wat er gebeurd als je in de berm terecht komt, etc. En dat is mijns inziens een stuk nuttiger.
 
Welkom!
Goed inderdaad dat je voor een andere rijschool gaat. Als je de langzame slalom niet kan is het belachelijk dat ze je examen laten doen (tenzij je de rest perfect beheerd, maar dan zou je m nog steeds halen)
Geen zorgen maken over hoe lang het duurt, vooral genieten! Zeker als je straks met dit mooie weer AVD mag doen
 
Ja achteraf had ik nooit examen moeten doen maar goed ik dacht mischien hoort het allemaal zo..Hoe dan ook heb echt veel geleerd tot nu toe! En ik geef niet op hihi! :)
 
Inderdaad over paar jaar ben ik dit hopelijk vergeten hihi! :)

ik hoop het niet want dan kan je niet meer aan de net begonnen lessers vertellen dat het niet snel hoeft en niet altijd snel kan.

als je na het behalen van je rijbewijs snel dood gaat is er ook niks aan .


Neem je tijd , maakt het uit wat het kost , wordt gewoon een goede motorrijder M/V


Veel succes :t
 
Ja zo zie ik het ook. Heb liever dat ik echt een goede motorrijder wordt :)...Bij laatste AVB examen was een jongen die met mij ah lessen even daarvoor. En dus wel slaagde voor zijn AVB. Kreeg van mijn instructeur meteen melding van dat hij echt paar lessen had en hij al slaagde en ik dus niet. Tja ach ja dat helpt ook niet mee zal ik maar zeggen. Ook na examen reden we terug maar hij maakte fout na fout en kreeg motor niet aan dat soort dingen toen dacht ik tja hoe krijg je het voor elkaar ach ja..Iedereen is anders en uiteindelijk ben jij diegene die strax veilig voor andere weg gebruikers moet rijden ...
 
Welkom op MF, :) . Je hebt een goede keuze gemaakt door van rijschool te veranderen,die opmerking tegen je dat een andere jongen wel geslaagd was en jij niet zegt eigenlijk al genoeg.... -O- .Neem rustig je tijd,sommigen hebben nu eenmaal wat meer begeleiding nodig,en daar heb je veel meer aan dan snel snel het te halen,en dan fouten te maken als je alleen gaat rijden!Heb je al in het lessers-topic gekeken? Veel succes bij het halen van je rijbewijs,dat komt vanzelf goed,als ik al lees dat je het bij die andere rijschool al snel meer vertrouwen en les (echte les :Y ) krijgt. Succes,en veel plezier op het forum! :W
 
:W Lisa
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Heel erg bedankt vr jullie reacties!!! Doet me echt goed! Nu ga ik me nog minder druk maken en alle tijd nemen! Ondanks alles vind motor rijden nog steeds leuk zelfs de lessen! Alhoewel ik sta te popelen om zelfstandig te kunnen rijden maar ja even geduld! Ik zal ook de lessers topic bekijken! Tnx 4 the tip!
 
Is steeds verschillend! Met deze rijschool is het wel zo dat ik niet kan zien in welke versnelling ik zit haha! Wel beter zo nu luister ik veel meer nr de motor...Net opgezocht wissel steeds tussen ->
* Yamaha MT 07 – 55 KW en 690cc
* Honda CBF500A 42 KW en 500 cc
😎😊
 
Okay, ik heb geen ervaring met die motoren, maar ik heb ze ff opgezocht en het lijken me allebei wel een lekker makkelijk motortje. Rond 180 kg gewicht en ik denk dat ze makkelijk sturen.

Ik heb ook een motor van 180 kg en die stuurt net zo makkelijk als een fiets. Daarnaast heb ik er een van 240 kg met een langere wielbasis en dat is toch wat harder werken, maar wel lekker.

Succes met de lessen!
 
Les ook op een mt-07, heerlijke motor met verassend veel koppel onderin.

Mijn langzame slalom en 8je heb ik eerst stationair gedaan dus laten rollen zonder gas te geven dan pas met trekkende motor

Welkom trouwens en succes met de lessen
 
Ja zijn niet mega zware motoren inderdaad gelukkig! Strax weer rijles heb hele tijd geoefend op scooter om met mijn linker bil naast scooter te zetten / hangen haha! Ga vandaag xtra erop letten en blijven oefenen! Tnx allemaal!! :)
 
Ja zijn niet mega zware motoren inderdaad gelukkig! Strax weer rijles heb hele tijd geoefend op scooter om met mijn linker bil naast scooter te zetten / hangen haha! Ga vandaag xtra erop letten en blijven oefenen! Tnx allemaal!! :)

_O-

Ik visualiseer dat direct en zie iemand op een scootertje de stad onveilig maken en met een kneedown langs de scooter hangen :Y _O-
 
Hahaha!! Mensen kijken me wel vreemd aan probeer het alleen als niet druk is en amper iem het ziet maar goed Amsterdam is dat best lastig hihi! Is trouwens een elektrische scooter die maar tot 30KM gaat.....Moet altijd wennen als ik er weer op stap na ritje motor rijden! Ik geef gas maar gebeurd niet zo veel _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan