• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Losse spanningsregelaar

Kawa-Ad

Die hard MF'er
Lid geworden
29 jun 2004
Waarderingsscore
0
Ik heb een suzuki gs550 e. Heb pas accu en dynamo vervangen. De gelijkrichter is in orde,maar heeft geen ingebouwde spanningsregelaar.
Zijn deze los te koop,zie op internet alleen gelijkrichters met ingebouwde regelaar.(a 100 euro) ;(
Standaard is de regelaar ook een los component.

bvd AD

Op de Honda Goldwing GL1000 zijn dit twee losse componenten. Oude CB's volgens mij ook.

Dan is het alleen nog van belang HOE de spanning geregeld wordt. De meeste modernere regelaars sturen de stroom door de veldspoel van de dynamo.
De GL1000 heeft een permanent magneet dynamo en de spanningsregelaar loost alles boven de 14 volt naar het frame toe.
Honda CB systeem werkt volgens mij met de veldspoel.

De suzuki heeft ook permanente magneten zonder inductiespoel, de gecombineerde gelijkrichter/regelaar kun je wel gebruiken maar vereist waarschijnlijk wel enkele aanpassingen in de bedrading.
Of hier naar informeren: Dode link

Laatst bewerkt:
Ik wil liever de bedrading niet aanpassen,daarom zoek ik dit losse component. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dit een grote aanpassing is.
Bij de gecombineerde regelaar/gelijkrichter is de verbinding naar de massa al inwendig gemaakt?! Deze zal de overtollige spanning boven de 14 volt naar de massa afvoeren,zoals Teevee al aangaf.

De advertentie op MP is al verwijderd,er staat er nog een op ,maar het is niet duidelijk of dit een combinatie is.

Bedankt AD

Laatst bewerkt:
Het gaat overigens om dit component.

gr
full

Terug
Bovenaan Onderaan