louis.de: 25% goedkoper dan bij motozoom shoppen

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ok, we kennen natuurlijk allemaal motozoom. Sommige vinden het geweldig, andere verschikkenlijk. Ik zelf heb opzich goede tot redenlijke ervaringen met ze. Soms wel iets later afgeleverd dan de bedoeling, maar verder prima. Wat jullie verder van motozoom vinden mag je in een ander topic kwijt, daar zijn er al te veel van.

Nou heb ik ook wel eens wat spul bij louis gehaald. Louis is de grote duitse zaak waar motozoom zn spul vandaan haalt. Helaas is mijn duits verschikkenlijk, dus even lekker rondsurfen schiet daar niet op. Verder zijn mijn ervaringen met louis prima.

Nu komt de grote truck :P Als je op motozoom de spullen opzoekt die je nodig hebt (en spullen die je niet nodig hebt :+ ), kan je deze in een "winkel mandje" doen. hierbij komt dan ook de artiekelcode te staan die er als volgt uitziet: 120XXXXX
Als je nu naar de site www.louis.de gaat en de artikelcode daar bij zoeken invuld en daarbij het 2e cijfer in een 0 veranderd, dus 100XXXXX ipv 120XXXXX dan vind hij dat artikel op louis voor gemiddeld 25% minder!!!

Dat scheeld flinke pleuro's dus. Maar daar komen de bezwaren; Hoe bestel ik verder, ik kan geen duits! Is super simel, die paar dingen die je moet invullen kom je ook wel uit met een beetje inbeeldingsvermogen. Maar dan die o zo hoge verzendkosten uit duitsland! Nee, dat valt ook wel mee... precies 1 euro duurder dan motozoom. En betalen dan? Simpel, via credit card, en voor degene die dat niet hebben (waaronder ik) geef je gewoon "voorkasse"(oid) aan, en je krijgt de dag daarna, of de dag daarop een engels e-mailtje met de betalingsgegevens. ff invullen op internetbankieren, 2 dagjes later hebben zij het geld, en wordt de boel opgestuurd. (Dit wel ff onder de disclaimer dat dit zo de vorige keer bij mij ging, weet niet of ze dat echt altijd doen.)

Hier kwam ik dus vanavond achter, en het leek mij wel een leuke tip voor wie het nog niet wist :)

Ik heb iig weer 54 pleuro uitgespaard vanavond.

Bij motozoom:

full
 
Ik heb het ff gecheckt.
Gewoon willekeurig een artikel in het mandje gedaan.
Code >> knippen >>> Plakken (op Louis.de.)

2e cijfer een 0 gemaakt en.....


[me]24,90 tegen 14,95[/me] *O* *O*

Doe je voordeel !!!
 
Net mijn bestelling van Louis.de binnen.

Hoewel ik duits goed begrijp is het soms toch moeilijk artikelen te vinden, ik heb daarom de hele catalogus (pdf) gedownload en die toen door "gebladerd" (alle 812 pagina's.
Zo vond ik toch nog wat extra artikelen die ik de volgende keer ga bestellen.

Ik weet niet hoe het bij Motozoom gaat, maar ik was onder de indruk van de afleverbon(nen): er zit namelijk keurig een lijst bij met artikelen specifiek voor mijn motor en een bon met stickers voor als ik het terug wil sturen en dat kan dan kostenloos. en dat voor maar 2 euro meer dan motozoom.....

Groet, Mariecke
 
Ik bestel al tijden niet meer bij motozoom maar bij Louis :} scheelt inderdaad te veel euro's, voor precies dezelfde artikelen :X
 
Je kan aankruisen dat je de catalogus wilt, dan kan je fijner bladeren dan in een pdf bestand, blijft wel duits natuurlijk.
 
Ik ga gewoon naar de winkel, ligt hier 35KM vanaf. Alleen hebben ze daar nooit veel op voorraad, en moet ik het alsnog bestellen :P
 
Ik ga naar een shop van Hein-Gericke (www.hein-gericke.de) hier net over de grens, AXA-slot kost daar 99,95 (in Ned. 129,95). Nevr Dull 4,95 (bij Motoport 7,95). All weatherjas 199 (zelfde bij Motoport 299). Lijkt me duidelijk waar ik boodschappen ga doen.
 
hoe ernstig -O- ...

Ik denk dat motozoom niet meer is dan een dochter van Louis... Doorverkoop = hogere marges...
 
Ik bestel al tijden bij Louis. Je kan bij je bestelling aanvinken dat je graag kostenloos de catalogus mee wilt laten verzenden. Dan kun je thuis gewoon lekker bladeren :Y
 
Bedankt voor de tip. Ik had een transparant wit achterlicht gezien bij Motorsticker.nl. Wilde deze eigenlijk wel kopen maar zag deze met LED bij Louis voor 49,95 terwijl Motorsticker voor hetzelfde 94,95 wii ontvangen. Waarschijnlijk kopen zij deze ook bij Louis. Wat vinden jullie hiervan?
 
Bedankt voor de tip. Ik had een transparant wit achterlicht gezien bij Motorsticker.nl. Wilde deze eigenlijk wel kopen maar zag deze met LED bij Louis voor 49,95 terwijl Motorsticker voor hetzelfde 94,95 wii ontvangen. Waarschijnlijk kopen zij deze ook bij Louis. Wat vinden jullie hiervan?
Dat Motorsticker groot gelijk heeft. Als iemand niet de moeite neemt om even rond te kijken moet hij ook niet gaan zeuren dat hij teveel betaald heeft.
 
Ik dacht dat iedereen dit prijsverschil wel kende. Het verschil is idd te groot ! 6 artikelen bestellen bij Louis en je hebt er bij wijze van spreken een 'gratis' rugzak bij van 30 tientjes. Motozoom zou hier iets aan moeten doen en meer kortingen bieden, zodat het verschil te klein is om je iedere keer door het Duits te worstelen. De prijzen van Zoom zijn wat dat betreft niet tactisch bepaald. Ook hanteren ze dus hogere van/voor prijzen. Daar trapt natuurlijk niemand in. Bij een produkt van 5 euro is een verschil van 3 euro te hoog. Bij een produkt van 100,- is een tientje of 15 euro gerechtvaardigd. Bij Zoom is dat eigenlijk altijd meer. Dit zal natuurlijk komen doordat Louis 82 miljoen Duitsers aan zijn voeten heeft liggen, en Zoom maar 16 mio Nederlanders.

Zoom moet er gewoon voor zorgen dat hun prijs niet meer dan 10-15 % hoger is dan Louis. Als ze die garantie geven, keer ik evt weer terug naar Zoom.
 
Ik verwacht vanmiddag of morgen nog een pakketje uit Duitsland.

Dat uitpakken is altijd mooi werk! *O*

Alleen het 'vorkasse' betalen was even puzzelen met Rabo telebankieren. Je krijgt van Louis een mail met het ibannr en je klantnr en bestellingsnr.

Bij rabo telebanken ga je naar 'betalen in het buitenland' en dan vul je het ibannummer en het te betalen bedrag in. Telebankieren zoekt de goeie bank vanzelf op. Nu denk je automatisch; waar moet ik mijn klantnr kwijt?? Geen nood, even op verder of volgende drukken en dan kun je dat ook kwijt.

Je krijgt vanzelf een mailtje wanneer het pakket het pand verlaten heeft.
 
Ik bestel al een paar jaar alleen maar bij Louis. Maar dat prijsverschil is toch allang een publiek geheim of zo :?

Maar dank voor diegenen die daarvan nog niet op de hoogte waren natuurlijk :}
 
is wel toevallig ik kreeg pas het adres van een site van een winkel in d'land is ook veel goedkoper ik wilde eigenlijk vragen of jullie daar ervaring mee hebben. bij sommige producten zijn ze zelfs goedkoper dan louie en een overzichtelijkere site

http://www.fc-moto.de/
 
Terug
Bovenaan Onderaan