Luchtpompje tbv voorvork gezocht

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.053
10.033
Het mooiste stukje Friesland
Iemand ervaring met kleine handpomp om je voorvork op druk te brengen? En dan het liefst met een goede drukmeter.

Ik heb verschillende oude motoren met lucht ondersteuning en loop te tobben met een fietspomp met verloopje en losse drukmeter.

ATB’s en mountain bikes hebben ook geregeld luchtvering dus daar kan ik het ook zoeken. Mits er een standaard autoventiel op zit.

Tips & tricks welkom.
 
Ik zocht hetzelfde voor mijn ouwe brommers, de grote compressor is veel te grof voor dit werk vanwege het kleine volume wat in de vering gaat.
Maar tegenwoordig heb je van die kleine goedkope bandenpompjes zonder luchttank op accu, daarbij stel je voraf de druk in en die stoppen als de druk bereikt is, ik vind het ideaal, het pompen gaat ook niet heel snel, dat is een nadeel als je een autoband op moet pompen maar niet in dit geval. De mijne komt van Amazon af.
 
Iemand ervaring met kleine handpomp om je voorvork op druk te brengen? En dan het liefst met een goede drukmeter.

Ik heb verschillende oude motoren met lucht ondersteuning en loop te tobben met een fietspomp met verloopje en losse drukmeter.

ATB’s en mountain bikes hebben ook geregeld luchtvering dus daar kan ik het ook zoeken. Mits er een standaard autoventiel op zit.

Tips & tricks welkom.
Je bedoelt zoiets als de

BBB BMP-29 of BMP-39 AirShock for Suspension minipomp?​

 
Screenshot_20220515-093757.png
Screenshot_20220515-093757.png
 
Ik heb een Rockshox mtb pompje met slangetje en meter. Maar ik denk dat die dingen vooral bedoeld zijn voor de hoge drukken die je nodig hebt voor luchtgeveerde vorken en schokbrekers, niet voor de lage druk van een luchtondersteunde voorvork
 
Ik heb wel zo’n 12V bandenpompje maar de drukmeter is ongeveer plus-minus pak’m beet nauwkeurig.
Plus het feit dat bij het losschroeven redelijk wat lucht verloren gaat….
De methode die ik hanteer met zo'n ding:
Een 2 psi eroverheen oppompen, loshalen en dan op de juiste druk brengen met een goede drukmeter die ook een bleed heeft.

Werkt uitstekend.
 
Mmmh, @Zeroground je kon wel eens gelijk hebben.
Voorbeeld; gpz600 7,1-10 psi , dan lijkt zo’n fiets vorkpomp wel te grof af te lezen.
Zit ik aan het begin van de schaal.

@jpraptor , jij krijgt zo pb van mij.

@frank_b , ook een goed idee. Ik heb een goede drukmeter met bleed :t

€74 voor een pomp van Harley vind ik weer wat te gortig maar hé, beter te duur dan niet te koop.

Alvast bedankt voor alle tips :}
 
Ik heb een handpompje met blaasbalgje, ook ooit gekocht speciaal voor luchtondersteunde vering, erg precies......weet alleen bij god niet meer waar ik 'm gekocht had (wel in Ollanda i.i.g.), kan er nu geen foto van maken, of merk geven, ben even helemaal niet in de buurt 8-) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan