Maak ik een kans?

Frederiko

Die hard MF'er
20 jul 2003
591
0
Arnhem
Op zondag 20 mei jl. ben ik geflits (flitspaal) binnen de gemeente Voorst, i.v.m. overschrijding snelheidslimiet en wel met 15 km per uur. Correctie eraf 12 km per uur. Boete € 102, - incl. administratiekosten.
Overtreding is gemaakt, tijdens een inhaalmanoeuvre van een auto voor mij (duidelijk op foto’s te zien), waarvan de bestuurder denk ik ouder was dan 80 jaar :) en aanzienlijk langzamer reed dan de maximale snelheid van 50 km per uur. Ik heb altijd tijdens het toeren een oortje GPS, welke mij waarschuwt wanneer ik te hard neigt te gaan. Tegenwoordig is dat een noodzakelijk kwaad, omdat snelheidslimieten om de aantal kilometers kunnen variëren van 30 tot 130 km per uur. En dan heb ik het nog niet eens over de wegbeheerders die hun werk aan de weg verbodsborden plaatsen.
In mijn geval heb ik tijdens een inhaalmanoeuvre, iemand met een vlotte en veilige snelheid van 63 km gepasseerd. Overschrijding 12 km. Een fietser rijdt nog harder. Mijn oortje had nog niet eens de tijd, om te waarschuwen, want toen was ik er al weer voorbij. Wij weten met z’n allen hoe dat gaat op de motor. Gas erop en eraf. Ik kijk tijdens een inhaalmanoeuvre niet op mijn tellertje i.v.m veilig kunnen inhalen.
Mijn vraag is nu hoe denken jullie, dat de kantonrechter zal beslissen? Gaat hij de letter der wet toepassen of laat hij zijn wijze besluit afhangen met betrekking hoe het vanuit de geest van de wet geïnterpreteerd kan worden.
 
Hij gaat hier niet eens over nadenken en past de letter de wet toe. Zo'n verhaal komt uit een hele grote duim!
 
Large_2_1_NL_eba6686e-f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoezo rechter?

Ow...Je wilt bezwaar maken.

Nah. Forget it.

De regels zijn er niet om nadien nog eens zelf geinterpreteerd te worden.
max snelheid = max snelheid. Hoe stupide ook.

Dat je uberhaupt zelf nog denkt. Over 20 jaar heeft men dat er ook wel uit. :X :X :X
 
Laatst bewerkt:
Een oortje in dat piept als je te hard gaat wtf dude!!!! Als motorrijder rijd ik altijd wat sneller als de rest lijkt me echt lekker constant een piep in me oor.


Je moet gewoon op flitservice kijken waar ze mobiel staan en de flitspalen uit je hoofd leren, en dan lekker gaan rijden, en ja een boete kan je altijd krijgen betalen en doorgaan.
Ik denk niet dat je rechter onder de indruk is van je verhaal.
 
Hahaha succes bij de rechter met je verhaal bro.. Hier kan je hopelijk zelf wel het antwoord op bedenken.

63 na correctie is 66 voor correctie, dat is op je teller al 70km/h.

Inhalen is niet verboden maar je mag niet harder dan de maximale toegestane snelheid van 50km/h.
Telfoutje van mij moet 62 km per uur zijn. Verder onzin wat jij schrijft, want jij kent mijn teller niet en die is bijna gelijkwaardig aan mijn GPS.
Verder gaat mijn vraag over veilig en vlot inhalen, zoals mij ooit geleerd is.
En jij rijdt altijd precies 50 km per uur binnen de bebouwde kom? Zeker cruisecontrole,want handmatig is dat werkelijk onmogelijk. En rij jij constant 50 of langzamer, dan bij jij net zo'n lulletje als die bejaarde die voor mij reed. Allen van die bejaarde kan ik het begrijpen ;)
 
Een oortje in dat piept als je te hard gaat wtf dude!!!! Als motorrijder rijd ik altijd wat sneller als de rest lijkt me echt lekker constant een piep in me oor.


Je moet gewoon op flitservice kijken waar ze mobiel staan en de flitspalen uit je hoofd leren, en dan lekker gaan rijden, en ja een boete kan je altijd krijgen betalen en doorgaan.
Ik denk niet dat je rechter onder de indruk is van je verhaal.
Hij piept niet gozer, hij praat tegen mij. En sterker nog ik ken de flitspaal. Is niet de eerste keer dat ik er daar rij. En vertel jij mij maar waar de flitspalen overal staan. Want jij leert ze uit jouw hoofd. Iets met fotografisch geheugen o.i.d. :')
 
GPS is ook niet 100% betrouwbaar.
Klopt, dus ga ik er ook maar vanuit dat de 12 km overschrijding klopt. Lijkt mij een vlotte en veilige manier, om legaal onderbroken streep, iemand met een langzamere snel dan 50 km te kunnen passeren. Anders kunnen ze overal wel een doorgetrokken streep trekken. Wordt er ook nooit meer ingehaald, ondanks dat de persoon voor jouw tergend langzaam rijdt. Iedere motorrijder kent die irritatie wel tegenwoordig met de parallel tweezijdig doorgetrokken strepen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zeker proberen hoor.
Gewoon uitleggen dat je geflitst bent bij of net na een inhaalmanouvre.
Weet weet ziet ie t door de vingers.
Nee heb je en ja kun je krijgen,ja toch! :)
 
Klopt, dus ga ik er ook maar vanuit dat de 12 km overschrijding klopt. Lijkt mij een vlotte en veilige manier, om legaal onderbroken streep, iemand met een langzamere snel dan 50 km te kunnen passeren. Anders kunnen ze overal wel een doorgetrokken streep trekken. Wordt er ook nooit meer ingehaald, ondanks dat de persoon voor jouw tergend langzaam rijdt. Iedere motorrijder kent die irritatie wel tegenwoordig met de parallel tweezijdig doorgetrokken strepen.

Natuurlijk kent iedereen die erfenis.
Ik begrijp alleen niet waarom je nu gaat piepen als je zelf weet dat je te hard hebt gereden. Risico van het vak zeg maar.
 
Waarom zou je niet hoeven betalen als je wel te hard hebt gereden :?
Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod. Jij rijdt altijd precies 50 km binnen de bebouwde kom, ook als jij iemand gaat inhalen die beduidend langzamer rijdt?
 
Laatst bewerkt:
Hij piept niet gozer, hij praat tegen mij. En sterker nog ik ken de flitspaal. Is niet de eerste keer dat ik er daar rij. En vertel jij mij maar waar de flitspalen overal staan. Want jij leert ze uit jouw hoofd. Iets met fotografisch geheugen o.i.d. :')
Als dat niet de eerste keer daar is het jammer dat je het niet kan onthouden, ik zie die kasten gewoon staan, en alle vaste flitskasten staan gewoon op internet in je tomtom, flitserservice flitsmeijster enz enz. Alle plitspalen bij mij in de buurt en mijn vaste route's weet ik inderdaad uit mijn hoofd :) ipv een oortje met gps kan je beter gewoon een oortje indoen en flitsservice aan, hoor je vanzelf een toon wanneer er een controle of flitser staat kan je de rest lekker door knallen
 
Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod. Jij rijdt altijd precies 50 km binnen de bebouwde kom, ook als jij iemand gaat inhalen die beduidend langzamer rijdt?

Ik rijd niet altijd de toegestane snelheid, maar ik ga ook niet zielig lopen doen als ik dan geflitst word.

Edit; ik zie dat je de flitspaal wist te staan? Waarom ga je daar dan inhalen? Dan vraag je er natuurlijk om..
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 20 mei jl. ben ik geflits (flitspaal) binnen de gemeente Voorst, i.v.m. overschrijding snelheidslimiet en wel met 15 km per uur. Correctie eraf 12 km per uur. Boete € 102, - incl. administratiekosten.
Overtreding is gemaakt, tijdens een inhaalmanoeuvre van een auto voor mij (duidelijk op foto’s te zien), waarvan de bestuurder denk ik ouder was dan 80 jaar :) en aanzienlijk langzamer reed dan de maximale snelheid van 50 km per uur. Ik heb altijd tijdens het toeren een oortje GPS, welke mij waarschuwt wanneer ik te hard neigt te gaan. Tegenwoordig is dat een noodzakelijk kwaad, omdat snelheidslimieten om de aantal kilometers kunnen variëren van 30 tot 130 km per uur. En dan heb ik het nog niet eens over de wegbeheerders die hun werk aan de weg verbodsborden plaatsen.
In mijn geval heb ik tijdens een inhaalmanoeuvre, iemand met een vlotte en veilige snelheid van 63 km gepasseerd. Overschrijding 12 km. Een fietser rijdt nog harder. Mijn oortje had nog niet eens de tijd, om te waarschuwen, want toen was ik er al weer voorbij. Wij weten met z’n allen hoe dat gaat op de motor. Gas erop en eraf. Ik kijk tijdens een inhaalmanoeuvre niet op mijn tellertje i.v.m veilig kunnen inhalen.
Mijn vraag is nu hoe denken jullie, dat de kantonrechter zal beslissen? Gaat hij de letter der wet toepassen of laat hij zijn wijze besluit afhangen met betrekking hoe het vanuit de geest van de wet geïnterpreteerd kan worden.

Ik lees gejammer en dat je gewoon te hard heb gereden... dus gewoon dokken. Zie niet in waarom dat in jouw geval niet zo zou zijn.

Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod. Jij rijdt altijd precies 50 km binnen de bebouwde kom, ook als jij iemand gaat inhalen die beduidend langzamer rijdt?

Maar ook dat je niet te hard mag rijden. Óók niet bij het inhalen. Dus als je er niet met 50 langs had gekund had je niet moeten inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kent iedereen die erfenis.
Ik begrijp alleen niet waarom je nu gaat piepen als je zelf weet dat je te hard hebt gereden. Risico van het vak zeg maar.
Ik piep niet, sterker nog die paar euro's interesseren mij voor geen meter. Het gaat om de vraag zoals ik die gesteld heb.
 
Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod. Jij rijdt altijd precies 50 km binnen de bebouwde kom, ook als jij iemand gaat inhalen die beduidend langzamer rijdt?

Iemand die op jouw teller 50 rijdt, kun je veilig inhalen met 60 op jouw teller.

Dan krijg je geen bekeuring.

Want wees eerlijk, die 62kilometers per uur zijn gecorrigeerde waardes, je teller gaf gewoon tussen de 65/70 aan.
 
Ik lees gejammer en dat je gewoon te hard heb gereden... dus gewoon dokken. Zie niet in waarom dat in jouw geval niet zo zou zijn.
Nogmaals is geen gejammer, die €€ interesseren mij niet. Lees jij dat ik ergens jammer?
 
Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod. Jij rijdt altijd precies 50 km binnen de bebouwde kom, ook als jij iemand gaat inhalen die beduidend langzamer rijdt?
Jongen wat snap je nou niet, je mag niet harder dan de maximale snelheid, natuurlijk doe je dat wel maar het mag dus niet, je kan dus ook niet iemand inhalen die 45 gaat want dan moet je inhalen met 50 ohjaaa, als agent dit ziet is hij wel relax, maar een vaste paal houd daar geen rekening mee, en de rechter gaat je keihard uitlachen want je ging toch ook te hard, of denk je nou hier is het 50 maar met inhalen mag ik wel 60 of misschien 65 dan gaat het vlotter of even 90 dan gaat het nog sneller dat inhalen :')
 
Telfoutje van mij moet 62 km per uur zijn. Verder onzin wat jij schrijft, want jij kent mijn teller niet en die is bijna gelijkwaardig aan mijn GPS.
Verder gaat mijn vraag over veilig en vlot inhalen, zoals mij ooit geleerd is.
En jij rijdt altijd precies 50 km per uur binnen de bebouwde kom? Zeker cruisecontrole,want handmatig is dat werkelijk onmogelijk. En rij jij constant 50 of langzamer, dan bij jij net zo'n lulletje als die bejaarde die voor mij reed. Allen van die bejaarde kan ik het begrijpen ;)

Ik weet niet wat je geleed hebt, maar dan zou je ook geleerd moeten hebben wat wouter zegt.

Ook tijdens het inhalen mag je de max. snelheid niet overschrijden, zo simpel en eenvoudig is het nou eenmaal.

En wat is er moeilijk aan om constant 50 te rijden binnen de bebouwde kom zonder cruisecontrol? Ik heb daar totaal geen moeite mee. Geldt trouwens voor alle snelheden. Kan die zonder problemen zonder cruisecontrol aanhouden of dusdanig overschrijden dat ik er geen bekeuring voor krijg.

Dan vind je me maar een lulletje zoals die bejaarde, maar mij kost het in ieder geval geen 102 euro :) Die stop ik dan weer in mijn tank en ben weer 1000 km verder ;)

Denk dat je geen kans maakt voor de rechter, zonde van je tijd :Y
 
Nogmaals en dat is jou ook geleerd, inhalen doe jij op een vlotte en veilige manier. Dat kan betekenen dat jij voor een paar seconden even over de limiet gaat, van het snelheidsverbod.


Dát was vroeger zo. Tegenwoordig is dat niet meer zo héél verstandig om dat te doen. je ziet het het om dat te doen mag je nu betalen.
 
Iemand die op jouw teller 50 rijdt, kun je veilig inhalen met 60 op jouw teller.

Dan krijg je geen bekeuring.

Want wees eerlijk, die 62kilometers per uur zijn gecorrigeerde waardes, je teller gaf gewoon tussen de 65/70 aan.
Rij jij op een bromfiets of een motor? Een beetje snel optrekken tijdens het inhalen en ik zit al op de 70 km per uur. Inhalen doe ik dus even door meer gas erbij te geven. In mijn geval 15 km te hard. Correctie 62 dus die staat. Maar iedere motorrijder weet dat hij daar zo aan zit, als hij inhaalt. Of zit ik hier tegen bejaarden te praten.
 
Nogmaals is geen gejammer, die €€ interesseren mij niet. Lees jij dat ik ergens jammer?

Als het ruikt als stront, als het eruit ziet als stront en het komt uit die plek waar alle stront vandaan komt... dan zal het wel stront zijn ;)

Het feit dat je de vraag stelt betekend dat je het er niet mee eens bent en dat noem ik gejammer. Is maar net hoe je het noemt. Maar in het kort: Nee je maakt geen kans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan