Maak ik hem schoon mol ik hem :(

Sloop jij wel eens iets bij het repareren?

  • nooit , ik maak niks daar zijn dealers voor

    Stemmen: 3 8,8%
  • wat ik maak maak ik goed

    Stemmen: 7 20,6%
  • wat ik niet weet blijf ik vanaf

    Stemmen: 7 20,6%
  • soms zo van he wat is dat oeps kappot

    Stemmen: 7 20,6%
  • gebeurt regelmatig

    Stemmen: 2 5,9%
  • als ik al naar mijn fiets kijk valt ie in duigen

    Stemmen: 1 2,9%
  • mijn dealer sloopt mijn fiets voor me

    Stemmen: 2 5,9%
  • EarlyUC ga je fiets poetsen

    Stemmen: 5 14,7%

  • Totaal aantal stemmers
    34

EarlyUC

MF veteraan
30 jan 2003
1.829
0
rotterdam
Vanmiddag wou ik fietsie poetsen. :)
Ik wilde hem weer fijn laten glimmen als een hondeL in de maneschijn, want morgen toch naar de chatmeetingII en dan wil je toch voor de dag komen ookal is het maar een Bandit600S. Je moet toch iets tussen al die mooie Blades Duc en R1/6sen. :9~ Ik had ook al een paar weken last van een piepende achterrem en omdat ik die wel eens gebruik vondt ik dat hinderlijk. Dus hup klauw er af blokken er uit op borstellen en klauw poetsen met remmenreiniger. Cupjes stukkie naar buiten gedrukt ook gepoetst. Gaat de ene cilinder er niet meer in terug, is het rubber mee naarbuiten gekomen. Gelukkig kon ik hem bij De Motorkelder gauw weer reviceren maarja. Keb nu dus een vieze fiets en een achterrem die niet piept. Dus mijn excusses voor morgen alvast.
 
Als je iets niet weet, wordt het tijd om het uit te zoeken... Toch? Ja dan kan het kapot gaan. Jammer, maar je hebt dan wel weer wat geleerd. Leren doe je met vallen en opstaan :)
Tis nou eenmaal niet anders.

En nou hup, je brommert poetsen :)
 
Heb niet zoveel problemen met als ik van me fiets wat uit elkaar haal.

Wat ik wel te vaak heb, is dat als ik alles erop heb gezet plots een schroefje over houdt... en dan heb ik totaal geen benul van waar dat schroefje eigenlijk vandaan kwam. |( :P
 
Heb niet zoveel problemen met als ik van me fiets wat uit elkaar haal.

Wat ik wel te vaak heb, is dat als ik alles erop heb gezet plots een schroefje over houdt... en dan heb ik totaal geen benul van waar dat schroefje eigenlijk vandaan kwam. |( :P


Wat daarbij helpt is de schroevies in de volgorde van afhalen neer leggen dan hou ik nooit iets over. Ik ga nu wel ff dat vliegen kerkhof van mijn koplamp halen dan doet mijn fiets net of ie echt schoon is. Brrrrr ik ben veel ste vroeg wakker :z
 
Wat daarbij helpt is de schroevies in de volgorde van afhalen neer leggen dan hou ik nooit iets over. Ik ga nu wel ff dat vliegen kerkhof van mijn koplamp halen dan doet mijn fiets net of ie echt schoon is. Brrrrr ik ben veel ste vroeg wakker :z
Op volgorde neerleggen :? Gewoon na afloop de overgebeleven zooi wegflikkeren dan heb je nooit iets over :P
 
Ik heb een duc, dus ik heb voor "als ik er naar kijk valt ie al in duigen" gekozen :P . Valt op zich redelijk mee, maar ik hou vaak dingen over diek nie over moet houden, dus ik beperk me tot de simpele en/of goedkope dingen.

En sinds wanneer zijn bandieten schoon!?
 
Voor het moment dat ik iets echt goed sloop bel ik altijd effe een maat van me die er WEL verstand van heeft... ideaal.. dan moet ik altijd met m'n tengels overal van af blijven en komt ie het maken :}


Al doende leert men.. en dan gaat er wel es wat niet helemaal goed 8-)
 
Voor het moment dat ik iets echt goed sloop bel ik altijd effe een maat van me die er WEL verstand van heeft... ideaal.. dan moet ik altijd met m'n tengels overal van af blijven en komt ie het maken :}


Al doende leert men.. en dan gaat er wel es wat niet helemaal goed 8-)

Ja zo'n tiep zoek ik ook maar ik ben meestal de gene die aan auto's motoren verwarmingen geisers electra e.d voor andere aan het klussen ben. Men belt mij wel vaak voor dat soort vragen :?
 
Waar ik niets vanaf weet probeer ik te leren van anderen zoals op deze site.
(alvast bedank aan iedereen :} )


Kleine reparaties doe ik zelf maar als er iets aan het blok moet gebeuren laat ik het door de dealer doen. Dan weet je zeker dat het goed gebeurd. :)

Misschien moeten wij een topic starten over wie van het forum ALLE motoren een keer gaat wassen. :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan