Idd, lijkt mij dat het 'disign' dan niet goed is....
De bekjes zitten niet perfect tegen over elkaar en zijn niet perfect scherp, ze kunnen dus fysiek niet in de grootste diameter van een gat tegen over elkaar zitten en zodoende meet je een kleinere maat.
Er zijn hier vast mensen die je kunnen vertellen wat je wel moet gebruiken in verschillende situaties, ik heb daar de expertise niet voor.
Schuifmaat is enkel ter referentie.
is wat overkillIk heb die 'airco' lagers nog eens bekeken, maar dat zijn dubbele kegellagers. Is dat wel geschikt voor een motorwiel?
Kan me voorstellen dat er 'iets' in zt, maar een halve mm is nogal wat.
is wat overkill
dit is voldoende, enkelrijig groefkogellager , 6006 2RS1
55X30X13
Jaaa paste dat maar. Moet 52x30 zijn. Maar dubbel kegellager is dus wel geschikt?
Deep groove ball bearings - 6006-2RS1
Buell. Dubbel kegellager is het enige lager met de juiste diameters...vraag me wel af welke brommer dit in gaat, lagers zijn zwaar genoeg voor een vrachtwaggel
Dat is met uitgedraaide naaf. Naaf is nu 52mm.ik lees toch echt 55 mm in de op ?
ik denk dat je dan een dubbel rollager bedoeldBuell. Dubbel kegellager is het enige lager met de juiste diameters...
Nopeik denk dat je dan een dubbel rollager bedoeld
Ja maar dan moet ik erop vertrouwen datze hem op micrometers nauwkeuriguitdraien..
Per honderste millimeter is voldoende, een factor 10 preciezer is niet nodig hoor.
Ja maar dan moet ik erop vertrouwen datze hem op micrometers nauwkeuriguitdraien..
Ja maar dan moet ik erop vertrouwen datze hem op micrometers nauwkeuriguitdraien..
Haha, dat opereren ging de eerste keer ook niet goed.Als je zo denkt hoop ik dat je nooit op de operatietafel beland.
Ga ik uitzoeken...'ergens' op dit forum heb ik gelezen dat FTR classic motorcycle, remtrommels van spaakwielen kan uitdraaien.
Ze draaien de trommels uit met het complete wiel ingespannen, dus zouden ze misschien ook wel een lagerpassing kunnen uitdraaien
FTR, het bedrijf van broers Rob en Frank den Tieter is gestopt. Rob is in Zweden gaan wonen waar hij zich op een kleinere schaal met klassieke motoren gaat bezighouden.'ergens' op dit forum heb ik gelezen dat FTR classic motorcycle, remtrommels van spaakwielen kan uitdraaien.
Ze draaien de trommels uit met het complete wiel ingespannen, dus zouden ze misschien ook wel een lagerpassing kunnen uitdraaien
FTR, het bedrijf van broers Rob en Frank den Tieter is gestopt. Rob is in Zweden gaan wonen waar hij zich op een kleinere schaal met klassieke motoren gaat bezighouden.
Frank heeft de machines overgenomen en blijft o.a. draaiwerk doen, hij is ook degene die de remtrommels uitdraaide.
Als je interesse hebt, ik heb Frank's emailadres.