Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Mappy mini 330 vs Peaklife chinees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook de hele dag bezig geweest met de software erop te krijgen en zo de SD al 6 keer leeggehaald en volgepompt met diverse software..
Meestal krijg ik de global_cfg error...
Iemand een interessante link alsjeblieft???
 
@ bramheus : heb je PM verstuurd

@ Ral : Ik heb je eerder al een PM verstuurd en belgos ook volgens mij. Zie onder Overige acties >> Prive discussies...
 
Heb gisteren ook mijn peaklife binnen gekregen via chinavision.
Zou iemand ook mij kunnen vertellen hoe ik de sofware en kaarten etc erop kan zetten?

Alvast bedankt!
 
Gisteren met de Peak een uitgestippelde route met ITN naar Louis in Aken geprobeerd.
Ergens zijn er met het converteren naar .kml een aantal routepunten verplaatst/vermeerderd/weetikhet
Der klopte geen bal van.
Gelukkig doet ie het wel prima van adres naar adres.
Wie heeft er een oplossing? Heeft dit zich nog voorgedaan?

Langs de weg, zo is de mijne gemonteerd:

Plaatje in alu op remvloeistofreservoir gemonteerd



Active Mount



Aangesloten in handschoenkastje op aangepast USB adapter omdat ik de originele voeding opgestookt heb.
Tip: rood is plus en zwart hoort op de min
Aangesloten op de stekker van de druppellader.


De zon schijnt en wat gaan we dus doen?
Rijden ?
Niks van , buiten werken.
 

Dat heb ik alleen maar als:
- de routepunten niet precies op de te volgen weg liggen. bv op een zijweggetje, op de parallelrijbaan, op de linkerbaan ipv de rechter.
- te weinig route punten hebt. De manier van routebepalen van Google (daar maakt ITN gebruik van) en iGo verschillen.

Check altijd de punten in ITN door tot op straatsteen niveau in te zoomen en kijk of je punt goed staat. Kijk ook of er soms een alternatieve weg gevonden kan worden tussen twee punten door iGo (omdat er bijvoorbeeld ook een grotere weg in de buurt ligt, iGo heeft daar voorkeur voor)
Meest belangrijk: check in iGo of je route hetzelfde is als in ITN door de route langs te lopen en in te zoomen op elk punt.

Het is allemaal even werk, maar het betaalt zich driedubbel terug als je onderweg bent.

OJ
 
goeie morgen allemaal
gezien alle duidelijke en positiefe berichten hier heb ik ook een peaklife besteld bij chinavasion
besteld op 12-5-12 en volgens de berichten heeft hij hong kong verlaten
113 euro incl verzenden

gr wiebe
 
Is het handig om de peaklife rechtstreeks op de accu aan te sluiten met de bijgeleverde kabel?
Dat wordt wel geadviseerd in het boekje maar is dit in de prakijk ook het meest wenselijk?
 
Is het handig om de peaklife rechtstreeks op de accu aan te sluiten met de bijgeleverde kabel?
Dat wordt wel geadviseerd in het boekje maar is dit in de prakijk ook het meest wenselijk?

Ik had hem liever aagesloten achter het contact, zodat hij geen stroom kan snoepen als de motor uitstaat. Even de lamp eraf gehaald en aangezien er nogal veel kabeltjes waren, toch maar braaf op de accu aangesloten
 
Ik had hem liever aagesloten achter het contact, zodat hij geen stroom kan snoepen als de motor uitstaat. Even de lamp eraf gehaald en aangezien er nogal veel kabeltjes waren, toch maar braaf op de accu aangesloten

Thanks, dat zal ik ook maar gewoon doen. Ik pak het ding er toch wel af als de motor uit staat.
 
Is het handig om de peaklife rechtstreeks op de accu aan te sluiten met de bijgeleverde kabel?
Dat wordt wel geadviseerd in het boekje maar is dit in de prakijk ook het meest wenselijk?



Gewoon op de accu,met een zweefzekering (5v) aan de + kabel
 
Gretvr..., peaklife werkend weggelegd, wou ik hem laatst gebruiken doet-ie het niet meer. :cry:
Accu leeg volgens multimeter, opladen werkt niet, lampje gaat zelfs niet aan.
Zowel op de motor als op de netvoeding.
Zou ik hem op de motor verkeerd hebben aangesloten? En daardoor een diode opgeblazen ofzo?
Rood is volgens mij toch de plus ofnie?
Iemand misschien een suggestie?

Alvast bedankt, Frank.
 

Ik heb de mijne niet direct bij de hand, maar kan je de peaklife misschien gebruiken zonder een batterij er in en dan aansluiten op netspanning?

Vandaag nog een klein ritje gaan doen en hij is drie keer uitgevallen. Opeens zwart scherm . Ik hoop dat het aan de software ligt (iGo primo international edition). Wat me wel opviel is dat hij telkens uitviel als ik van de route afwijkte.

Even de benelux versie erop gezet, hopelijk doet die het beter en is er niks mis aan mijn toestel
 
Bij mij werkt de Benelux versie prima. Tot dusverre geen problemen geconstateerd. In de internationale versie zitten mogelijkheden die veel geheugen vragen. Daarom valt het systeem soms uit.
 
Laatst bewerkt:
Aha ok, good to know!
Ik ga de benelux versie eens een tijdje testen. Misschien in de toekomst eens een versie van scratch maken met alleen de dingen in die ik nuttig vind

Edit: gebruikt iemand bv de dimka skin icm de benelux versie? Daar zat een heel handige optie in om snel het volgende routepunt te verwijderen (links vanboven op de volgende actie duwen => volgende routepunt verwijderen)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee waar ik een extra Actieve houder + voeding kan bestellen?
(voor op de andere motor )

Prolech Hans kan me niet helpen?

Thnx!
 
Ik gebruik al meerdere jaren een MIO C520 met IGO8. IGO8 bevalt prima!
Alleen de afleesbaarheid van het scherm in zonlicht valt nogal tegen.
Heeft iemand al eens de schermen van de Peaklife en een andere, bijvoorbeeld de GoRider of Mappy mini met elkaar vergeleken in het zonnetje?
Ben ik erg benieuwd naar.
 

Gisteren teruggekomen uit de dolomieten, en exact dezelfde problemen tegengekomen.
Alleen was er bij mij maar 1 batterij meegeleverd
 
PEaklife werkt ook top zonder batterij, aangesloten op de accu van de moptor!
Dus als advies: laad je batterijen vol, en haal ze er dan uit, heb je altijd back up, plus offline-gebruik zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.