Marcel / CBR1000F

web

MF veteraan
8 sep 2014
2.355
1.571
op een gooise zandhoop
Goeiemorgen!

Ik ben op m'n 35e maar eens begonnen met motorlessen. Een lang gekoesterde wens, die ik lange tijd als "onverstandig" voor me uit geduwd heb. Maarja, een paar jaartjes ouder en wijzer... (lees: midlifecrisis O-) )

Nu ben ik er dus maar gewoon aan begonnen, een nieuwe baan (goed betaald, maar aan de 'verkeerde kant' van Amsterdam) trok me uiteindelijk over de streep. Maar dat valt mee: tot dusver hoef ik het voor de files niet te doen, dus dan wordt het gewoon hobby. Ik heb nooit brommer gereden, dus ik zit (op 20 meter op een brommer na) voor het eerst op een gemotoriseerde tweewieler. En eigenlijk had ik het jaaaren geleden moeten doen. Lekker hoor!

Verder woon ik samen met mijn kat, werk in de IT en heb ik als hobbies zeilen, auto's en eigenlijk alles wat technisch is...

full


Een andere aanleiding was dat een kennis van me een CBR1000F had staan die ik voor een vriendenprijsje mocht overnemen. Hij rijdt zelf niet meer sinds een uitglijder vorig jaar; de sporen daarvan zijn nog op de motor te zien. De motor zelf is nog heel netjes, alle boutjes en moertjes als nieuw, een echte mooiweerfiets die verder altijd binnen stond. 49.000 op de klok en netjes z'n beurtjes gehad.

Let niet op de vlek op het kartonnetje, die komt niet uit de CBR. Kartonnetje ligt er alleen maar vanwege de middenbok.

P1070052s.JPG


Je zou zeggen niet echt een beginnersfiets, maar de instructeurs maken zich geen zorgen; het schijnt een zwaar en relatief goedmoedig hok te zijn, wat z'n vermogen gelijkmatig afgeeft. Geen bochtenridder, maar wel lekker stabiel op de snelweg. Dat moet dus wel goedkomen, als ik niet harder rijd dan mijn beschermengeltje kan vliegen...

Eigen helm heb ik al, nu de rest van de kleding nog. Lessen voor AVB is nog behoorlijk zweten trouwens, en dat in september...
 
Terug
Bovenaan Onderaan