Hier dus het hele verhaal van mij.
's Ochtends vroeg naar Sneek gereden daar zouden we volgens Fast-but-a-little-too-late Eddie naartoe moeten. Er was al een aantal MF'ers wat zich verzameld had. Nu nog wachten op die Eddie. Toen deze eindelijk gearriveerd was, reden we in een immense colonne (ik telde 12 auto's) naar een groot meer in de buurt van Zürich. Prachtig ijs, alleen harstikke druk, en het was een groot probleem om de motor op- en ook weer van het ijs af te krijgen... Andere locatie zoeken dus... Stukje verder gereden en in Makkum ( NIET MOKUM) een plekje gevonden. Dit was echter een beetje dun en het was een grote puinhoop op het ijs...ik denk dat er bootjes doorheen gevaren waren. Stukje verder, iemand kende een plek bij de "beach-club"ofzo... Midden in een-of-ander bungalowpark een meertje gevonden waar dan gereden moest worden.
Mark liet hier vol trots (neem ik aan) de kikker op spikes zien. Ik moet zeggen, ik was erg onder de indruk, het zag er supergaaf uit. Nou, starten dat ding! Rustig warm rijden eerst maar eens en het ijs verkennen....
Het zag er in het begin goed uit, alleen gleed ie achter wel eens wat weg.... Maar de pret duurde niet lang tot Mark net geschakeld had (volgens mij) zakte Mark met kawa en al door het ijs en vloog met een verschrikkelijke salto voor over de motor. Het was echt eng om te zien, maar Mark stond gelukkig meteen weer op en was niet nog eens door het ijs gegaan. De ZXR bleef intussen GELUKKIG rechtop in het water staan, het was daar nog geen halve meter diep. Iedereen een grote schrik reactie (ik ook): rennen naar de motor toe. "mark, met jou alles goed?" Met Mark was alles goed. .... Hoe krijgen we nu die motor uit het water? Het was toch een aanzienlijk wak wat hij had geslagen. Na wat brainstormen kwam ik geloof mn pa op het idee om wat bouwmateriaal wat iets verderop lag te pakken om zo gewichtsverdeling op het ijs mogelijk te maken zodat niet meer mensen door het ijds zouden zakken. Iemand had lieslaarzen bij zich, die Mark snel aantrok. Ook kwamen er opeens sleepkabels tevoorschijn. Kabels door de motor, met de planken een soort loopplank gemaakt. Mark (die volgens mij al behoorlijk aan het afniften was van de kou) mocht NOG een keer in het water springen om de motor een beetje te begeleiden. Meet een paar man aan de kabels sjorren, een deur (jaja, een D E U R) onder de kawa geschoven en hopen dat het zootje omhoog kwam. Zo'n ZXR750 is niet echt de lichtste motor.... Maar:.....HET LUKTE!!!! Hij kwam omhoog, en bleef nog rechtop staan ook! Toen de motor op de bewuste deur stond, konden we hem met deur en al richting de kant slepen. Eenamaal weer op wat harder ijs en wat hardere ondergrond aangekomen was ieders vraag natuurlijk: "loopt ie nog?". En daar kwam het verlossende antwoord: ja, na slechts 1 keer starten sloeg hij gelijk aan! Er kwamen wel emmers water uit de (prachtige) uitlaat, maar hij LIEP! ik bespeurde toen toch een kleine glimlach bij Mark....
Rusitg werd de motor terug richting de aanhanger gereden. Volgens de meesten weinig schade. Mark heeft SUPER veel mazzel gehad dat: hij rechtop bleef staan, het water niet dieper was, dat er zoveel mensen waren (met zn tweeen was het je niet gelukt....
Nadat ons ijskonijn weer iet warmere schoenen aan had gedaan zijn we met de hele club nog even naar een snackbar in Mokum...euh Makkum gegaan voor een kop......WARME CHOCO!!!! (eentje zonder slagroom...) Mmmmmmmmmmm En wat denk je dat de man-die-in-het-ijs-is-gedonderd bestelt????? COLA!!!!!!!!!! Veels te koud als je het mij vraagt..... Bij deze: Mark, bedankt voor de "hot coco"...
Hierna is een ieder weer naar huis gereden, ik hoop ook dat niemand last heeft gehad van ijzel of iets dergelijks...
Ik, mn pa en mn broertje hebben de hele dag opgenomen op video. Het is alleen geen digitale video. Maarrrrrrrrrrr... Ik wil voor iedereen die het leuk lijkt het wel overzetten op VHS en die opsturen (natuurlijk wel tegen kostprijs video+verzenden, mail even je email naar jbijma@yahoo.com). Mark TT krijgt eentje van mij cadeau, mail ff je gegevens Mark. Dsu als er mensen interesse hebben, hoor ik het wel...
Mark, succes met de motor, en bedankt voor een leuk dagje (toch nog...). TOT DE VOLGENDE KEER!!!!!!!! (want die komt er....)
Groeten, Jarno