• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Maxxis tov andere banden

woefiemotard

MF veteraan
Lid geworden
26 feb 2003
Waarderingsscore
17
Heb je zoveel meer aan een Maxxis op de baan tov een goede raceband ?
Als je een stuk onverhard hebt kan ik me dat wel inbeelden maar op
de gewone baan ? :)
Vind ze ook pokkeduur ,zelfs een raceband is goedkoper '(
Zal ze wel moeten steken om te gaan trainen maar momenteel op de gewone
weg twijfel ik toch aan hun nut ,of zit ik verkeerd ?

Laat maar komen :)

Ik denk dat de beste keuze voor jou een Macadam is :+

T moet goe zijn in de regen en snel opwarmen :)
,zou een Diablo kunnen kopen en nog wat opsnijde :P

Ik heb afgelopen jaar toevallig een setje in Ledenon(zuidfrankrijk) getest,ze waren niet slecht maar redden het niet tov de sc's,met name met remmen is de achterkant er instabiel,je gaat erg snel ongewild dwars de bocht in,ik was ongeveer 1.5 sek langzamer met de Pajic ZX6RR dan met de Pirelli's,wat wel opviel is dat de banden er na 10 rondjes gummen nog als nieuw uitzagen maar ze zijn absoluut trager dan de sc's.

Ik ben ook zeer tevreden met m'n nieuwe Maxxis banden, goed grip op de weg, maar ook in terrein en dat moet jou toch ook aanspreken ;)

full

:P :9 :P :9 :P :9

Ik heb afgelopen jaar toevallig een setje in Ledenon(zuidfrankrijk) getest,ze waren niet slecht maar redden het niet tov de sc's,met name met remmen is de achterkant er instabiel,je gaat erg snel ongewild dwars de bocht in,ik was ongeveer 1.5 sek langzamer met de Pajic ZX6RR dan met de Pirelli's,wat wel opviel is dat de banden er na 10 rondjes gummen nog als nieuw uitzagen maar ze zijn absoluut trager dan de sc's.

Misschien ff toevoegen dat Woefie het heeft over banden voor z'n SM, niet voor een SS ;) .

Nadeel van "gewone racebanden"op een SM is d stijfheid van de wang van de band.
De sc's ed zijn gemaakt voor 100 pk+ en 160 kg+, de Maxxis zijn speciaal voor lichtgewicht motoren met weinig pk, kortom, een SM, de zachtere wangen geven meer mee, band wordt op een SM sneller warm dan een sc bijv.
Met op straat rijden zal het wel meevallen, en zomers ook wel, maar op circuitjes als Emmen merk je wel dat je minder grip heb met sc's dan met de Maxxis. ( Nu heb ik wel de soft (blue) er onder zitten moet ik zeggen)
En ze doen het goed met koud en nat weer.

Vergelijk het maar een beetje met bijv de Bridgestone bt 90 die speciaal zijn voor 250/400 cc fietsen ipv bt012 voor de zwaardere fietsen.

Rij je zo'n maxxis niet helemaal aan snot als het een beetje warm is op Emmen bv. :?

Zo ziet een SC er uit na een paar sessies op emmen:

[Dode link verwijderd]

Zal ook wel aan de slechte vering gelegen hebben :P

Rij je zo'n maxxis niet helemaal aan snot als het een beetje warm is op Emmen bv. :?

Zo ziet een SC er uit na een paar sessies op emmen:

Dode link

Zal ook wel aan de slechte vering gelegen hebben :P

Wat ik gehoord heb niet, bij JN supermotards hebben ze van de zomer, augustus of zo, ongeveer 30 graden, de gehele dag gereden met deze banden, en die bleven goed, voor zeker, achter natuurlijk wat minder.

Maar ik denk dat je zomers ook best andere banden kan gebruiken, maar nu????
En hij wilde ook grip bij nat weer.

ps: Maxxis staan ook ronder dan "gewone" wegbanden, en dat stuurt wel lekker

Nadeel van "gewone racebanden"op een SM is d stijfheid van de wang van de band.
De sc's ed zijn gemaakt voor 100 pk+ en 160 kg+, de Maxxis zijn speciaal voor lichtgewicht motoren met weinig pk, kortom, een SM, de zachtere wangen geven meer mee, band wordt op een SM sneller warm dan een sc bijv.
Met op straat rijden zal het wel meevallen, en zomers ook wel, maar op circuitjes als Emmen merk je wel dat je minder grip heb met sc's dan met de Maxxis. ( Nu heb ik wel de soft (blue) er onder zitten moet ik zeggen)

Vergelijk het maar een beetje met bijv de Bridgestone bt 90 die speciaal zijn voor 250/400 cc fietsen ipv bt012 voor de zwaardere fietsen.

Dát is nuttige info :} .

Rij je met intermediates of slick's?

ligt eerder aan de meuk die kart-bandjes achterlaten op het asphalt en die jij weer hebt opgepikt...

Precies. Als je band er zo uitziet, betekent het meestal dat je harder moet rijden. Dan rij je die kart-plakzooi er ook weer vanaf. Je kunt het er ook zo vanaf trekken en dan zie je dat daaronder gewoon nog je normale profiel zit.

Precies. Als je band er zo uitziet, betekent het meestal dat je harder moet rijden. Dan rij je die kart-plakzooi er ook weer vanaf. Je kunt het er ook zo vanaf trekken en dan zie je dat daaronder gewoon nog je normale profiel zit.

OK, dit was met de XT. Aankomend jaar wil ik het nog een keer proberen met de KTM 600 (eerst velgjes enzo regelen...)

Wat voor banden zijn dan goed voor op Emmen? Die maxxis met 'blok' profiel heb je daar toch niet zoveel aan?

OK, dit was met de XT. Aankomend jaar wil ik het nog een keer proberen met de KTM 600 (eerst velgjes enzo regelen...)

Wat voor banden zijn dan goed voor op Emmen? Die maxxis met 'blok' profiel heb je daar toch niet zoveel aan?

dunlop slicks..
kopuh ? :+

Rij je met intermediates of slick's?

intermediates, rij er ook af en toe mee op straat, en als ik de motor de tuin uit rijdt staat er al zo wat politie achter me, dusse...... geen slicks.

als je nou alleen op de straat rijdt met je sm en niet op et circuit, is het dan verstandig om maxxis te nemen? ik neem aan dat het dan minder uitmaakt of je wang wat meegeeft of niet, aangezien je de bochten minder extreem neemt en je zowieso minder bochten neemt...
Slijten maxxis banden dan snel weg (op het middenloopvlak?)...als je weinig bochten neemt heb je strax een heel mooi profiel op je schouders maar niet in het midden...of is dat dus niet zo?

intermediates, rij er ook af en toe mee op straat, en als ik de motor de tuin uit rijdt staat er al zo wat politie achter me, dusse...... geen slicks.
In emmen heeft intermediates niet zoveel zin denk ik. Met regen wordt het toch een ijsbaan en als het droog is heb je niks aan het profiel.

Terug
Bovenaan Onderaan