Ik vraag me af waarom je de smeer instelling (onder het rijden) moet wijzigen.
Als het een maal goed staat hoef je er nooit meer naar om te kijken.
Nee, das nou juist niet waar.
Afhankelijk van de rijomstandigheden wil je de instellingen aanpassen.
[*] Stadsverkeer vraagt een andere hoeveelheid olie als autoweg... hier verliezen systemen als de scott het al. Door turbulentie etc komt er op hoge snelheid minder olie op de ketting doordoor heeft hij iets meer olie nodig. Dit word al voor een groot deel gecompenseert door de interne tabellen, maar soms wil je toch wat extra geven.
[*] Daarnaast heb je ook nog eens stoffige wegen, denk maar aan zuid-europa, of Scandinavie in de zomer. Daar wil je ook snel en makkelijk de smering kunnen verhogen.
[*] En dan heb je nog regen/vochtig wegdek.
De McCoi heeft een vochtsensor, maar hoe laat je het systeem door die sensor bepalen wanneer er gesmeert moet worden. En wanneer moet er gestopt worden met smeren.
Waar monteer je de sensor?
Directe regen is geen probleem voor de ketting, het opspatwater is het grootste probleem. Dus wil je de sensor op een plek monteren waar hij spatwater krijgt.
Maar daar krijgt hij ook vuil, en als de sensor vuil is duurt het langer voordat hij vocht registreert, en ook weer langer voordat hij droog is.
McCoi heeft dit nu ook onderkent en is overgeschakelt op een verwarmbare regensensor, maar dit neemt nog niet het vuilprobleem weg.
Pro-oiler heeft het idee gewoon van Mccoi gejat en een extaatje aan toegevoegt.
Gejat, is een beetje overdreven.
Het klopt dat ze bij Pro-oiler goed naar de McCoi gekeken hebben, maar ze zijn tot de conclusie gekomen dat het McCoi-design niet geschikt was voor het grote publiek.
De Pro-oiler is volledig nieuw ontwikkelt, en geen enkel onderdeel is het zelfde als als de McCoi.