Meest absurde motor diefstallen

L.Hodiamont

Rookie
22 mrt 2006
17
0
Landgraaf
Een vriend van mij kocht zich vorige week zaterdag een mooie VFR800 (2000) de motor werd Woensdag avond bij hem door de dealer afgeleverd.
Donderdag morgen reed hij met de Motor even langs zijn ouders en hierna naar zijn werk.
Toen hij klaar was met zijn werk en naar buiten liep was de motor verdwenen...

Een kennis van mij was aan het toeren met iemand. Hij had wat voor de motor nog nodig en ze waren in de buurt van een motor zaak in Cadier en Keer (limburg). Hij parkeerde met zijn vriend hun motoren VOOR de motor zaak. Ze sloten de motoren af met een Schijf Rem slot en een ketting slot om een paalte. Toen ze na 20 minuten naar buiten kwamen was zijn motor weg.
:?

Volgens de politie zou op dit moment een grote "bende" bezig zijn met het stelen van motoren. Volgens hun zouden de motoren meteen richting het oostblok worden verscheept en zou je die nooit meer terug zien :(

Dus voor alle motorrijders van dit forum hou je fiets in de gaten.

De verzekering dekt in de meeste gevallen wel de schade, maar dan ben je zo'n 4 a 5 weken verder en dan kun je weer opzoek na een leuke motor en zit je dus zo enkele maanden zonder het rijplezier....

Let OP!
 
ik heb wel eens vaker iets gehoord van dat soort bende's in limburg! motorrijder volgen motorrijder grot in of andere atraktie (zijn er genoeg in limburg!!) motorrijder komt terug weg motor! door de vele uitvalswegen naar beide buren is het erg makkelijk om snel echt weg te zijn! met dikke buit! tuig is het! ophangen aan de hoogste boom die lui!!! :( :( :(
 
Jep, het motorseizoen is weer begonnen.

En niet alleen voor de rijders.

Goed opletten dus, en zeker goed vastzetten aan de vaste wereld.
 
De motor die gestolen was, voor de motor zaak zat vast met 2 gekeurde sloten van zo'n 200 Euro.
Het paaltje stond er nog gewoon dus die gasten hebben speciaal materiaal bij zich om ieder slot open te krijgen.
Enkel een alarm zal ze misschien afschrikken zeker in een publieke omgeving, anders is je motor gewoon weg. |(
 
Girl heeft ook geen beste herinneringen aan Limboland en gaat daar dit jaar dus helemaal niet heen.. geen trek meer.

1 fiets foetsie was wel genoeg.. vergeet ik nooit meer 05-05-05
 
Girl,
Hoe zit het dan eigenlijk met de inhoud van de koffers (jassen, helmen, handschoenen, etc) en eventuele accessoires (navigatie, intercom, etc.).

Wordt dit vergoedt of is dit dan jammer maar helaas?
 
Girl,
Hoe zit het dan eigenlijk met de inhoud van de koffers (jassen, helmen, handschoenen, etc) en eventuele accessoires (navigatie, intercom, etc.).

Wordt dit vergoedt of is dit dan jammer maar helaas?

Van alarm kijkt tegenwoordig ook niemand meer op B|
Dus of je daar nou veel aan hebt.
En trouwens, als ze de motor zonder al te veel te bewegen een wagen in hijsen,
dan heb je kans dat het alarm niet eens afgaat.


Als je navigatie en intercom laat zitten op je motor als je er zelf niet bij bent, ben je niet slim bezig.
Spul in de koffer. Mag toch hopen dat dat wel meeverzekerd is.
 
Je kan er haast niets aan doen, ze zijn met en paar man en tillen hem zo in een aanhanger, en dan een kwartier later zijn ze in duitsland.
Of je nu dure sloten heb en alarm, dat is alleen voor jezelf omdat die dan goed verzekerd is.
 
Heb er ooit eentje voorkomen , stelletje van die Polen wilden een hele mooie kawa ZXR750 jatten in Beverwijk waar ik naar de markt wilden . Ben er express bij blijven staan toen die gasten bezig waren met zogenaamd naar het slot te kijken. Ik moet zeggen dat ze me konden dooien toen ik daar bleef staan kijken . Ben nogal gespierd dus durfde ze niet echt veel te ondernemen. heb m`n mobiel gepakt en zogenaamd staan bellen en toen liepen ze maar weg richting het busje wat aan de overkant geparkeerd stond. :}
 
Heb er ooit eentje voorkomen , stelletje van die Polen wilden een hele mooie kawa ZXR750 jatten in Beverwijk waar ik naar de markt wilden . Ben er express bij blijven staan toen die gasten bezig waren met zogenaamd naar het slot te kijken. Ik moet zeggen dat ze me konden dooien toen ik daar bleef staan kijken . Ben nogal gespierd dus durfde ze niet echt veel te ondernemen. heb m`n mobiel gepakt en zogenaamd staan bellen en toen liepen ze maar weg richting het busje wat aan de overkant geparkeerd stond. :}

vrienden bellen en opknopen die handel ja O-)
 
Girl,
Hoe zit het dan eigenlijk met de inhoud van de koffers (jassen, helmen, handschoenen, etc) en eventuele accessoires (navigatie, intercom, etc.).

Wordt dit vergoedt of is dit dan jammer maar helaas?

Ze hebben mijn motor meegenomen bij het terras waar ik zat. Mijn tanktas had ik eraf gehaald. En de fiets stond gewoon op slot (4**** slot). Koffers had ik al in het hotel gelegd en de helm heb ik altijd bij me. Dus... ik kan je vraag niet beantwoorden... geen idee. Accesoires zijn meeverzekerd tot een bepaald bedrag. Maar als je echt heel erg serieuze accesoires hebt dan zou ik dat zeker doorgeven aan de verzekering. Die van mij dat viel nog mee, die was voor ongeveer 3.000 ge-upgrade (Laseruitlaat, stalen remleidingen, Bakker trekstang, BBPowerchippie, 5.5" achtervelg, kofferrek. Hmmmm valt dus ook niet mee, mijn voordeel was alleen dat ik hem heel scherp gekocht had en goed uitbetaald kreeg door de verzekering.
 
misschien heeft het er toch iets mee te maken dat het drukker is in de randstad, ook geen feest als je door de drukte met je busje niet meer makkelijk de stad uit komt
 
Vorige week hebben ze in Heerlen een bende opgerold (een van de zovele), ze waren op heterdaad betrapt met het forceren van een garagedeur.
Collega van mij had zijn garagedeur zeer goed beveiligd omdat er al eerder 3 pogingen waren gedaan om zijn Fireblade te jatten, helaas schrikt dat niet af en hebben ze geprobeerd met behulp van 2 krikken en koevoeten de garagedeur te forceren, gelukkig heeft hij waakzame buren, want hijzelf was niet thuis.
Met 3 politie auto’s zijn ze ingesloten en opgepakt.
 
Vorige week hebben ze in Heerlen een bende opgerold (een van de zovele), ze waren op heterdaad betrapt met het forceren van een garagedeur.
Collega van mij had zijn garagedeur zeer goed beveiligd omdat er al eerder 3 pogingen waren gedaan om zijn Fireblade te jatten, helaas schrikt dat niet af en hebben ze geprobeerd met behulp van 2 krikken en koevoeten de garagedeur te forceren, gelukkig heeft hij waakzame buren, want hijzelf was niet thuis.
Met 3 politie auto’s zijn ze ingesloten en opgepakt.

En nu hangen met die gasten O-) pjd met je poten van iemand anders man spullen afblijven is dat nou te veel gevraagd :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan