Mening GoPro/camera op helm

Eyeopener of niet?

  • Wat een onzin

    Stemmen: 28 84,8%
  • Zeker een eyeopener

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik doe hem niet meer op de helm

    Stemmen: 1 3,0%
  • Ik doe hem wel op de helm

    Stemmen: 4 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33

Dark Vision

Die hard MF'er
4 apr 2006
786
1
Hoogeveen
N.a.v. dit bericht ( http://www.spitsnieuws.nl/sport/2014/10/gopro-oorzaak-hersenletsel-schumacher ) ben ik toch enigszins geschrokken of heeft het mij in ieder geval aan het denken gezet. Vooropgesteld dat ik zelf (nog) geen opnames maak op de motor zie ik wel heel veel filmpjes voorbij komen die vanaf de helm zijn gemaakt (met meestal een GoPro). Allemaal heel leuk natuurlijk, maar ik kan me voorstellen (en ik hoor daar zelf ook bij) dat er nooit wordt nagedacht over: wat als je een ongeluk krijgt en hard met je hoofd op de weg klapt, aan de kant waar de camera ook zit. Wat voor extra gevolgen heeft dit voor je? Het bericht over Schumacher beweerd dat dit in ieder geval voor zijn hersenletsel heeft gezorgd...

Is dit voor jullie net zo'n eyeopener als voor mij, of vinden jullie dit onzin? (verklaar u nader).

PS. middels de zoekfunctie heb ik zo 1, 2, 3 niet een dergelijk bericht gevonden, mocht dit wel zo zijn mag van mij dit topic gesloten worden.
 
De Go Pro veroorzaakte hersenbeschadiging? :? Lekker vaag...

Als je er over na denkt hoeft het helemaal niet zo vaag te zijn...doordat de camera een puntbelasting vormt bij de klap en wellicht de helm wordt ingedrukt (?) wordt het letsel veroorzaakt? Doorgaans, als je valt, val je met je helm op vlak wegdek. Nu zit daar ineens een camera tussen...
 
Typisch Telegraaf/Spits berichtje.

We hoorden via (de teammanager) via (die het van de zoon van Schumacher) dat het zo is.

Geen concrete bronnen, geen bronnen uit eerste hand, geen expertbron.

Vooralsnog onzin dus....
 
Is lulverhaal. Meneer heeft al toegegeven dat hij dit zelf heeft verzonnen.
neemt niet weg dat het gevaarlijk kan zijn maarja hier een bericht posten kan ook een hartaanval veroorzaken.
 
ik hou em lekker op mijn helmpie hoor! bedoel ik ben niet van plan om 400 meter te vallen vn een berg ofzo. kan ik ook zeggen dat omdat ik 400 meter naar benede viel dat het de schuld van de camera was omdat ik 100 gram zwaarder was en hierdoor 2 mm meer naar buiten kwam waar net een steentje lach en hierdoor onderuit gleed en vervolgens 400 meter naar benede viel. en ik denk als je op de camera valt het ook afbreekt.
denk ook niet dat je dat overleefd als je zonder camera zit.
Ook ben ik niet van plan om op strikte verboden plaatsen te komen.
Maarja, ik houd em er lekker op.
kans is groter aangereden door een mongool op de weg dan van een berg afrijden/glijden.
kan ik het wel bewijzen!
 
Als je er over na denkt hoeft het helemaal niet zo vaag te zijn...doordat de camera een puntbelasting vormt bij de klap en wellicht de helm wordt ingedrukt (?) wordt het letsel veroorzaakt? Doorgaans, als je valt, val je met je helm op vlak wegdek. Nu zit daar ineens een camera tussen...

je helm is wel rond...
 
Als een gopro sterk genoeg is om je helmschaal gevaarlijk ver in te drukken heb je écht dringend een nieuwe helmschaal nodig.

Wat ik me wél kan indenken is dat het je val kan sturen of weerstand op kan weken tegen objecten, bijvoorbeeld als je langs paaltjes gaat met de helm en de gopro die wel raakt en daarmee de nek een opdonder geeft, of uitstekende stenen in een bergachtig gebied, maar het blijft allemaal behoorlijk ver gezocht...
 
Een helm hoort toch ook te beschermen als je tegen een of ander onderdeel van een auto terechtkomt? Vooral aan vrachtwagens zitten allerlei dikke ijzeren delen waar je tegenaan kunt vallen.
 
Als je er over na denkt hoeft het helemaal niet zo vaag te zijn...doordat de camera een puntbelasting vormt bij de klap en wellicht de helm wordt ingedrukt (?) wordt het letsel veroorzaakt? Doorgaans, als je valt, val je met je helm op vlak wegdek. Nu zit daar ineens een camera tussen...
:Z

Worden ze toch ook op getest... zou betekenen dat als één kei langs de weg ligt (ooit in de berg gereden?) of je een stoeprand zou raken, het meteen je einde zou betekenen.

Worden ze toch ook gewoon op getest...

Durchdringungstest.JPG
 
:Z

Worden ze toch ook op getest... zou betekenen dat als één kei langs de weg ligt (ooit in de berg gereden?) of je een stoeprand zou raken, het meteen je einde zou betekenen.

Worden ze toch ook gewoon op getest...

[afbeelding]

Wat een zinloos argument! Tuurlijk worden ze getest op dat soort impacten, dat wil vervolgens nog niet zeggen dat het slim is om zo'n ding op je helm te plakken.

Auto's worden ook getest in aanrijdingen met voetgangers. Zie jij ooit een auto met een ........de rest kan je wel invullen.

Als de go-pro precies tussen de helm en de grond komt dan kan dat de impact dramatisch kan verergeren, zeker als je hem bij een systeem helm op je slaap hebt geplakt.

Is de kans groot dat dat gebeurd? niet echt denk ik....
 
Ik zou alleen al geen GoPro op mijn helm plakken, omdat ie zo lelijk ver uitstreekt (en zo fijn aerodynamisch gebouwd is). Drift Ghost-S all the way!! :]
Garmin Virb etc. steekt ook allemaal lelijk uit. Goed, je ziet niet meer een stukje helm in beeld, maar dat is het laatste wat mij boeit, 10% helm in beeld.
 
Laatst bewerkt:
heb wel een go pro, maar niet meer op de helm omdat het zoveel windvangt en ik m'n hoofd toch niet kan stilhouden tijdens het rijden :p

niet echt relaxt om naar te kijken,
 
Drift Ghost S jongens, dat GoPrul ding vangt teveel wind.
Wa gaan hier toch niet over beginnen zeker, we rijden met MOTORS.
Wil je veilig zitten kruip dan in een auto.
 
Ik heb hem aan de zijkant gemonteerd en ik denk dat de kans groter is dat:
- de adhesive mount losraakt
- het pootje afbreekt
- een andere kant van de helm (voor/boven/onder/achter/andere zijkant) de klap krijgt
- ik überhaupt niet val
- ik de gopro niet mee heb
... dan dat die gopro zich in mijn schedel boort.
 
Wat een zinloos argument! Tuurlijk worden ze getest op dat soort impacten, dat wil vervolgens nog niet zeggen dat het slim is om zo'n ding op je helm te plakken.

Auto's worden ook getest in aanrijdingen met voetgangers. Zie jij ooit een auto met een ........de rest kan je wel invullen.

Als de go-pro precies tussen de helm en de grond komt dan kan dat de impact dramatisch kan verergeren, zeker als je hem bij een systeem helm op je slaap hebt geplakt.

Is de kans groot dat dat gebeurd? niet echt denk ik....

Ik vind het een zinloos argument nu enkel alles op die GoPro te gooien als oorzaak. De GoPro zou één van duizend factoren zijn die meespelen in de toedracht naar eventueel hersenletsel bij een crash.

Dat ding op je helm plakken maakt het allicht niet veiliger, maar als je dan toch wilt mierenneuken, dan zou ik maar eens beginnen met azijn pissen op de motorrijders die tien jaar lang dezelfde helm rijden. :Z
 
Ik vind het een zinloos argument nu enkel alles op die GoPro te gooien als oorzaak. De GoPro zou één van duizend factoren zijn die meespelen in de toedracht naar eventueel hersenletsel bij een crash.

Dat zeg ik ook niet. Als je pech hebt kan de invloed groot zijn. Is de kant groot dat het gebeurt, ik denk het niet....

Als je er toch 1 op de helm wil plakken, dan zou ik hem denk ik eerder boven op de helm doen dan aan de zijkant. Gevoelsmatig is de kant dat je plat op de bovenkant van je hoofd valt veel kleiner dan op de zijkant. Veel helmen zijn aan de zijkant als niet zo dik....
 
Als je een camera op je helm bevestigt loop je geen enkel risico: dat gaatje in je hoofd heb je al.
 
Terug
Bovenaan Onderaan