Merken- en typeclubs onderbrengen bij Motor Forum

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.650
113.265
Rèswèk
Aan de Admins

Ik zelf ben al betrokken bij een aantal merken en typeclubs waarvan de forums niet meer bestaan niet onderhouden worden of opgeheven worden wegens teruglopend ledental. Daarbij zijn er merken en typeclubs die niet bij machte zijn een Forum op te zetten voor hun type motor en het dus maar niet doen.

Nou weet ik heus wel dat er een topic zoals het enige FZR-Topic . Yamaha Tweetakttopic en FJR1200 topic hier lopen en toegankelijk zijn, maar juist dat laatste is niet de bedoeling van een merkenclub topic. Taar wordt je lid van omdat je zo'n fiets hebt en de rest blijft daar uit.

Zou dat ten eerste mogelijk zijn of ten tweede een idee zijn??? Kijk, voor de gigantische clubs met een eigen groot forum hoef je het niet te doen. Veel clubs zijn ook al teruggevallen naar een fakebookpagine, maar al je jezelf daarnaar mioet verlagen ben je wel erg in nood, niet het facebook zelf maar de structuur, er is totaal geen onderliggende structuur wat een forum wel heeft, daarom is een forum een forum...
 
Dan ga je ook met subtopics moeten werken, zoniet krijg je hetzelfde als FB, nl. geen structuur.
 
Eigenlijk dus gewoon forum ruimte verhuren? En dat je dan alleen daarbij mag als je lid bent van de betreffende club? Ik vind het op zich niet zo'n gekke gedachte...
 
Bloeden dat soort clubs niet kapot omdat men enkel en alleen mag meepraten als ze zo'n specifiek voertuig bezitten?
 
Sinds de komst van Hyves, FB en andere sociale media zie je steeds minder forums. Ooit zelf een forum beheert en gemaakt die heel groot was en ook die ebte langzaam weg. De banditclub heeft ook een forum, maar ook daar zie je weinig nieuwe activiteit meer. Je zou hier sub forums kunnen maken voor de specifieke merken hier? zodat je en op de hoogte blijft van je eigen model en van al het andere wat er gebeurd?
 
Sinds de komst van Hyves, FB en andere sociale media zie je steeds minder forums. Ooit zelf een forum beheert en gemaakt die heel groot was en ook die ebte langzaam weg. De banditclub heeft ook een forum, maar ook daar zie je weinig nieuwe activiteit meer. Je zou hier sub forums kunnen maken voor de specifieke merken hier? zodat je en op de hoogte blijft van je eigen model en van al het andere wat er gebeurd?

Er zijn toch al subfora, verdeeld onder type motor, die gevuld zijn met diverse merken en types?
 
Er zijn toch al subfora, verdeeld onder type motor, die gevuld zijn met diverse merken en types?
Ik heb ze gezien, maar voor ik verzand in iets waar ik niet over ga ;) ik begrijp wat Rob zei. Als ik moet gaan zoeken op mijn type motor zie ik hem niet staan bij de de subs dus moet ik zoeken, geen probleem maar ik geloof dat dat iets was wat Rob bedoelde (dacht ik)
 
Ik heb ze gezien, maar voor ik verzand in iets waar ik niet over ga ;) ik begrijp wat Rob zei. Als ik moet gaan zoeken op mijn type motor zie ik hem niet staan bij de de subs dus moet ik zoeken, geen probleem maar ik geloof dat dat iets was wat Rob bedoelde (dacht ik)

ja, oké.

Maar ik zou het denk ik ook raar vinden om de huidige subfora lijst te zien, en dan apart weer een subforum voor 2 merken. Mensen zijn helaas al niet heel erg goed in een zoekfunctie gebruiken, ik denk dat dat voor nog meer verwarring gaat zorgen.

Het leuke aan de huidige opstelling, vind ik, is dat je door het scrollen van de lijst soms ook topics ziet waar je normaal niet uit jezelf in terecht gekomen zou zijn.

Als je dan groepjes gaat maken en beperken tot eigenaren van betreffende motorfiets zou ik minder geneigd zijn om er aan deel te nemen.

Evengoed is het uiteindelijk aan @Duderuud dus ik deel alleen mijn idee er over :+
 
ja, oké.

Maar ik zou het denk ik ook raar vinden om de huidige subfora lijst te zien, en dan apart weer een subforum voor 2 merken. Mensen zijn helaas al niet heel erg goed in een zoekfunctie gebruiken, ik denk dat dat voor nog meer verwarring gaat zorgen.

Het leuke aan de huidige opstelling, vind ik, is dat je door het scrollen van de lijst soms ook topics ziet waar je normaal niet uit jezelf in terecht gekomen zou zijn.

Als je dan groepjes gaat maken en beperken tot eigenaren van betreffende motorfiets zou ik minder geneigd zijn om er aan deel te nemen.

Evengoed is het uiteindelijk aan @Duderuud dus ik deel alleen mijn idee er over :+

Wat mijn idee is dat het ook hemaal niet voor MF gebruikers is, of read only of met extra inlog voor leden toegankelijk.. Als je nu op de FZR club kijkt kan je daar gewoon lezen, top, als je geen FZR hebt. Je kan ook lid worden, na ballotage, heb je tevens schrijfrechten... Het is allemaal niet zo ingewikkeld
 
En dan wil jij daar zeker een soort van sub admin van worden of niet :+
 
Bloeden dat soort clubs niet kapot omdat men enkel en alleen mag meepraten als ze zo'n specifiek voertuig bezitten?
Ik post nagenoeg niets bij de FZR club omdat het forum niet ondrhouden wordt... Ben ik een goed voorbeeld?? Ik heb hier tientallen projecten die onder de FZR club zouden mogen vallen. En op zo een groot platform ook nog eens onder de aandacht komen vabn MFfers die een FZR hebben en helemaal niet van een community weten. Met als extra voordeel dat le -alleen leesgerechtigden geen topics uit hun verband gaan trekken met brandmelders en zulke misstappen
 
Het idee komt voort uit het ter ziele gaan van het FJ forum, best druk nog maar op een of andere manier geeft daar het bestuur er de brui aan. Mijn Idee werd daar semi positief ontvangen
 
Ik post nagenoeg niets bij de FZR club omdat het forum niet ondrhouden wordt...
Als alle leden zo denken is het ook niet meer de moeite om het forum te onderhouden. Zelf ben ik al meer dan 10 jaar aangemeld op het Belgische Goldwingforum. Deze is helaas mede door toe doen van FB en andere ongein ook op sterven na dood omdat leden het niet meer nodig vinden om daar nog te posten. Tsja... dan stopt het al vlug natuurlijk en dat is écht wel jammer als je na al die jaren terugkijkt op de leuke tijd die je er hebt gehad. Het Nederlandse GWforum daarentegen blijft wel actieve leden houden en is daarom dus aantrekkelijker om te gaan lezen.
 
Als alle leden zo denken is het ook niet meer de moeite om het forum te onderhouden.
Dat is dus het geval, met het bekende gevolg. Vandaar ook dit topic, motor forum is er klaar voor.... Dus wat wilde je nou zeggen?
 
Ik post nagenoeg niets bij de FZR club omdat het forum niet ondrhouden wordt... Ben ik een goed voorbeeld??
DIT wilde ik zeggen en dus nee... je bent niet goed bezig! In zulke gevallen spreek je het forumbeheer van het FZR-forum aan. Zo hoef je niet hun forum "af te nemen" en het elders (lees hier) trachten verder te zetten. Hebben zij nog zin om dit alles verder te zetten en de boel een nieuwe boost te geven? Waarschijnlijk wel als de leden ook maar meewillen. Een forum onderhouden waar door de sleur of andere (facebook) factoren de fut een beetje uit is vraagt een nieuwe wind van zij die nog wel verder willen. Niets posten omdat het toch zogezegd niets uithaalt is vroegtijdig de handdoek in de ring gooien. Willen zij écht niet verder is het een ander probleem maar meestal doen enkele nieuwe frisse impulsen wonderen in zo'n geval, niet geschoten is altijd mis zeg maar. Ben niet thuis in het Yamaha wereldje en weet niet of er nog een FZR model in het gamma zit. Is dat niet het geval zal het idd wel stilletjes dood bloeden het zijn immers dikwijls de jongere, nieuwe leden die de vlam er een beetje inhouden.
 
DIT wilde ik zeggen en dus nee... je bent niet goed bezig! In zulke gevallen spreek je het forumbeheer van het FZR-forum aan
Dat is dus uitgebreid gebeurd. In goed overleg. Ben ik dan nog steeds niet goed bezig??? Zoek je een stok om een hond te slaan? Ook bij het FJ1200 forum werd dit idee zeer bespreekbaar gesteld en als eigendaar van RD350LC.nl en mede oprichter van de RDClub met de nodige organisatorische aspecten en het ter ziele gaan van het rode forum grijp ik niet zomaar een idee uit de lucht. Misschien moet je je conclusies iets meer vragenderwijs opstellen...
 
In de loop der jaren heb ik meer dan eens het verzoek gekregen om een club forum te integreren in MF.

Veruit het grootste probleem hierbij is het technische aspect. Het is (bijna) niet te doen om die data te migreren, tenzij die partij dezelfde forumsoftware gebruikt.

Alles kan, maar de kosten daarvan liggen zo hoog dat het praktisch gezien niet te doen is. Je praat over minimaal enkele duizenden euro's.
 
En zonder die data te integreren? Dan maar van scratch af aan. Als je het FZR forum naar binnen haslt haal je een partij troep binnen van niet werkende links naar Photobucket en Tinypics, dat moet je niet eens willen
 
Het kan ook een manier zijn om dit forum weer wat actiever te krijgen.

Het valt mij op dat ook hier de activiteit flink verandert is sinds mijn begin.

Topics die ik volgde en waar vroeger veel gebeurde (PPP A4 of CBR600F) zijn nu ook op sterven na dood.

Dat vind ik bijzonder jammer, want voor mij is FB absoluut geen volwaardig vervanger van dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan