MF “vergrijst”

NL vergrijst en MF vergrijst mee.
En MF wordt ook steeds meer woke...omdat de wereld dat wordt.8-)

Kijk maar naar de eerste promo filmpjes van KTM....en de promo's films van nu, want vooral geen onverantwoordelijk gedrag promoten.
 
Maar toen kwam generatie X en die kon niet zo veel verdragen en was de lol er snel af.
De vraag is in hoeverre je iets aan die generaties kunt ophangen, maar ik denk inderdaad wel het een en ander. Als 1979'er kan ik me goed vinden in een kruising tussen typisch Gen-X en typisch Millennial.

Ik vind het altijd erg koddig als oudere generaties op nieuwere afgeven. Ze hebben ze toch echt zelf grootgebracht. Al die sneeuwvlokjes zijn niet zo uit een ei gekropen hè, die zijn allemaal het product van hun opvoeding en de omgeving die hun opvoeders voor ze hebben gecreëerd.

Daar valt wel wat van te herkennen in de evolutie van zo'n forum.
 
NL vergrijst en MF vergrijst mee.
En MF wordt ook steeds meer woke...omdat de wereld dat wordt.8-)

Kijk maar naar de eerste promo filmpjes van KTM....en de promo's films van nu, want vooral geen onverantwoordelijk gedrag promoten.
Nou die SMT introductie viel best wel mee wat aan gepast gedrag betreft
Wat betreft de gemiddelde motor rijder die kunnen de zelfde snelheid ook halen op een bromfiets
Ben vorige week naar Assen geweest met de auto , dat is dus ongeveer 400 km , een motor rijder reed zoals ik normaal doe , de rest heb ik met 110 a120 ingehaald
 
Word volgende maand 63 en hoop een paar mooie kneesliders te krijgen (niet te dik, niet te dun).

Knee down cursussen doe ik nog steeds, maar de laatste jaren voor mezelf. Had vorig jaar nog wel een verzoek een elbow down les te geven aan 1 van mijn voormalige cursisten, maar moet eerst nog even checken of ik het zelf nog kan/durf.
 
Laatst bewerkt:
Elbow down lukt mij ook zo af en toe....alleen naarmate ik ouder wordt duurt het opstaan steeds langer en langer 8-)
Ik ben al blij dat ik nog steeds gewoon mijn rondjes kan rijden. Net als 40 jaar geleden. Knee down heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik kan wel redelijk snel zijn.
Eigenlijk gaat het erom dat je gewoon nog steeds plezier hebt met rijden. Want plezier, daar draait het om.
(vandaar ook die post van me, met Metallica's so what)
 
Als 1979'er kan ik me goed vinden in een kruising tussen typisch Gen-X en typisch Millennial.
Daar herken ik me ook in (1978).
Alhoewel ik dan weer wat minder naar Millenials toe trek omdat ze voor mijn smaak iets te angstig zijn. Overal gevaar zien, graag snel willen settelen in een veilig wereldje (en daar dan wachten op de dood :X ) en niets met de boze buitenwereld te maken hebben. Ik zie het vaak om me heen gebeuren.
Maar ja, al die indelingen in generaties hè :)...ik maak me daar niet zo druk over waar ik nou bij "hoor".
 
De vraag is in hoeverre je iets aan die generaties kunt ophangen, maar ik denk inderdaad wel het een en ander. Als 1979'er kan ik me goed vinden in een kruising tussen typisch Gen-X en typisch Millennial.

Ik vind het altijd erg koddig als oudere generaties op nieuwere afgeven. Ze hebben ze toch echt zelf grootgebracht. Al die sneeuwvlokjes zijn niet zo uit een ei gekropen hè, die zijn allemaal het product van hun opvoeding en de omgeving die hun opvoeders voor ze hebben gecreëerd.

Daar valt wel wat van te herkennen in de evolutie van zo'n forum.

Ik geef niet af op ze. Heb ze niet opgevoed. Dus ligt niet aan mij _O- alleen heb ik er niet zoveel mee. Communicatie is vooral een issue voor mij. Merk ik ook buiten het forum om. Dus......raakvlakken worden steeds minder.
 
Daar herken ik me ook in (1978).
Alhoewel ik dan weer wat minder naar Millenials toe trek omdat ze voor mijn smaak iets te angstig zijn. Overal gevaar zien, graag snel willen settelen in een veilig wereldje (en daar dan wachten op de dood :X ) en niets met de boze buitenwereld te maken hebben. Ik zie het vaak om me heen gebeuren.
Maar ja, al die indelingen in generaties hè :)...ik maak me daar niet zo druk over waar ik nou bij "hoor".

Daar maak ik me zeker niet druk om. Einzelganger die ik ben.
 
Ik ben al blij dat ik nog steeds gewoon mijn rondjes kan rijden. Net als 40 jaar geleden. Knee down heb ik nog nooit geprobeerd, maar ik kan wel redelijk snel zijn.
Eigenlijk gaat het erom dat je gewoon nog steeds plezier hebt met rijden. Want plezier, daar draait het om.
(vandaar ook die post van me, met Metallica's so what)
De cursis is in principe gratis en soms lever ik zelfs de sliders!
 
Pakt een mok koffie, en gaat dit topic eens rustig doorlezen.

_vyr_1195egyedi_bogre_never_underestimate_old_man_with_bmw_bogre_oreg_sofor_bogre_papa_bogre_nagypapa_bogre_ajandek_otlet.png
 
Zodra je wat zegt over wat je vroeger deed en nu nog doet krijg je de rubbertegel en woke generatie over je heen dus ik ben er wel klaar mee
Je kunt er ook, net als ik, gewoon schijt aan hebben hé. Laat die rubbertegel generatie maar eens laten zien wat wij al die jaren gedaan hebben, en er nu nog steeds zijn, na al die jaren.
Ik denk dat het vrij stil word dan hoor..
 
En het is natuurlijk ook statistisch. De grijzen die overblijven waren blijkbaar voorzichtig genoeg om het zover te schoppen. misschien is de wilde categorie inmiddels voorzien van een tuintje op de buik.

Maar ik merk ook dat de jeugd veel minder interesse heeft in motorrijden, lijkt op activiteit. In een stoel hangen met je telefoon is veel minder vermoeiend. en dan moet je ook nog al die ervaringen en belevingen op je socials plaatsen. Man, je houdt geen tijd meer over zo.
 
En het is natuurlijk ook statistisch. De grijzen die overblijven waren blijkbaar voorzichtig genoeg om het zover te schoppen. misschien is de wilde categorie inmiddels voorzien van een tuintje op de buik.
Ik weet niet hoor... Voorzichtigheid is belangrijk maar de bochten die ik vroeger met een wiebelende GT750 met 65 km per uur nam kom ik nu met 95 uit met inderdaad die knie aan de grond
 
Je kunt er ook, net als ik, gewoon schijt aan hebben hé. Laat die rubbertegel generatie maar eens laten zien wat wij al die jaren gedaan hebben, en er nu nog steeds zijn, na al die jaren.
Ik denk dat het vrij stil word dan hoor..
Ik heb er ook wel schijt aan maar ik heb helemaal geen zin om voor teringasociaal uit gemaakt te worden omdat ik speaketjes in een kameraad zijn motor bouw, en dat is de MF tendens geworden, daarom is het al weer heeeeel stil om mij heen op MF, zelfs mijn eigen projecten worden verkankerd door die woke en rubbertegel generatie... de projecten gaan door, MF ligt stil...
 
Als ik(1976) naar mijn zoon van 19 en zijn vrienden kijk, daar is er niet 1 die een fietsband kan plakken. Laat staan sleutelen aan een brommer of motor. Geef ze een laptop en ze hacken heel de wereld om hun heen 🙈 Tijden veranderen en zoals eerder gezegd in onze tijd reed je op brommers/crossers over braakliggende stukken land en nu zitten ze achter een scherm 🤷
 
Terug
Bovenaan Onderaan