MF-ers omgeving Gouda

De

  • Poll

    Stemmen: 2 13,3%
  • is

    Stemmen: 9 60,0%
  • even

    Stemmen: 1 6,7%
  • niet

    Stemmen: 1 6,7%
  • van

    Stemmen: 1 6,7%
  • toepassing

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat gaan we ineens hard hier !!

ik dacht ik zie pagina 100 nog wel, maar we zitten dus al op 105, snelle jongens en meiden hier hoor haha

ik ben vandaag naar de rai geweest :] met de motor, en het was er erg leuk :}
 
hello allemaal. 4 dagen mijn mail niet gecheckt, en wel 373 berichten waarvan er 360 van het motor-forum zijn. dat is toch niet normaal })
 
hello allemaal. 4 dagen mijn mail niet gecheckt, en wel 373 berichten waarvan er 360 van het motor-forum zijn. dat is toch niet normaal })

niet normaal nee, wel grappig .

maar bij dit topic hoef je toch eigenlijk ook geen mail meer te ontvangen als er gepost is, want dat is eigenlijk altijd wel zo :)
 
Ja, ik heb een vraag voor jullie experts op motorgebied ;)

Omdat ik me een tijdje geleden heb verdiept in de 25Kw regel en daarmee ook motorfietsen uit het buitenland, weet ik dat als je een volvermogen motor koopt met een (bijvoorbeeld) duits kenteken je een probleem hebt als je deze op 25Kw wilt laten zetten. Hij moet dan eerst teruggevoerd worden naar duitland, daar moettie gekeurd worden etc etc....heel raar verhaal.

Maar hoe zit het als ik hier in NL een 25Kw motor koop met een duits kenteken en ik deze weer op vol vermogen wil krijgen?
Het lijkt me namelijk ook niet dat je gewoon de begrenzers eruit kan sjorren en met de 25Kw papieren door kan rijden...please help, heb wat op 't oog

Beste two wheels,
Afhankelijk van het type motor is de begrenzing er uit te halen, denk er wel aan dat als je een motor uit duitsland haalt je nog iets aan BPM te betalen hebt.
Meestal is de begrenzing echter eenvoudig te verwijderen en terug te vinden op het internet als je het type motor door geeft wil ik het wel voor je uitzoeken,
In geval je wilt bellen zal ik mijn nummer doorgeven,

Regards Powerdown
 
re-chart gefeliciteerd.


Ik ga helaas niet naar de rai ik wilde vandaag maar, had vandaag sollicitatie voor een afstudeer plaats bij Laser (zeer goed verlopen).
Ik had pas een sollicitatie bij Laser als productontwikkelaar.... heb 'm alleen zelf afgekapt.
 
Nou, het is eindelijk zover.... :)
Fazero, Blauwwitje, Fietsertje, kawasnol

Ik heb me zelf aangemeld....
Zal wel gezellig worden... ben benieuwd...
Ziet er hier in ieder geval gezellig uit.

Voor de rest zal ik me effe voorstellen...
Ben Robin... rijdt Aprilia Tuono en kom uit Zoetermeer
Ga jullie vast nog vaker tegenkomen.

See You
 
Beste two wheels,
Afhankelijk van het type motor is de begrenzing er uit te halen, denk er wel aan dat als je een motor uit duitsland haalt je nog iets aan BPM te betalen hebt.
Meestal is de begrenzing echter eenvoudig te verwijderen en terug te vinden op het internet als je het type motor door geeft wil ik het wel voor je uitzoeken,
In geval je wilt bellen zal ik mijn nummer doorgeven,

Regards Powerdown

Helaas helaas is de motor waar ik dit weekend voor wilde gaan kijken gister verkocht (stond 3 dagen op internet!) De beste man zou me in ieder geval wel op de hoogte houden van andere motoren die die binnenkreeg.

Voor wat betreft de BPM, daar ben ik van op de hoogte, voor deze motor zou dat 300 euro gaan bedragen. BTW speelde hierin niet mee, omdat voor motoren die ouder dan 6 maanden zijn en meer als 6000 Km hebben gedraaid geen BTW voor betaald hoeft te worden. Ook een CVO was niet van toepassing omdat de motor een bouwjaar heeft van na 06-’99.

De begrenzer is inderdaad geen probleem. Of het is een vernauwing in de inlaat, of het is een ringetje waarmee het gas niet volledig open te trekken is. (sommige motoren zijn ook begrensd op de CDI, maar dat zijn meestal italianen)

Toch wijst de info van de RDW uit dat het (uiteraard) allemaal niet zo makkelijk is als het voor wordt gesteld (als we praten over 25Kw naar volvermogen, en/of vice versa).

hier de reactie op een aantal vragen van mij naar het RDW

---------------------------------------------------------------------------------
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als uw motor technisch is begrensd en als dit ook op het Duitse kentekenbewijs
is aangegeven, dan wordt ook een Nederlands kentekenbewijs met
vermogensbegrenzing afgegeven. Als u dat later weer wilt wijzigen, dan moet u
contact opnemen met de importeur. De ervaring leert, dat de importeur in sommige
gevallen niets kan doen, omdat het een geïmporteerde motorfiets is. In dat geval
moet uw motorfiets weer op Duits kenteken gezet worden met het oorspronkelijke
vermogen en vervolgens weer op Nederlands kenteken. Dit is een tijdrovende en
kostbare methode. Ik adviseer dan ook, als u na een tijd weer wilt wijzigen, de
importeur voor de koop te raadplegen of dit allemaal wel mogelijk is. De kosten
zijn afhankelijk van wat de importeur u in rekening brengt met betrekking tot de
KW-aanpassing.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
---------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat ik toch een motor ga invoeren bij deze man, omdat het nogal wat euro's gaat schelen op deze manier (kost wat tijd, maar ok), en ik nu eenmaal als student minder geld tot mijn beschikking heb als voor deze tijd. Mijn droomfiets moet maar wat jaartjes wachten. :z

Wat ik wel te weten ben gekomen is dat ik beter een motor kan importeren die geen 25Kw is....Of zorgen dat er een type-goedkeuring is voor deze fiets.

Waarom dit eigenlijk?
Mijn ER-5 rijdt perfect dat is het probleem niet. De motor was alleen zeer bijzonder geprijsd, wat ook wel bleek, want 3 dagen later was deze al verkocht ;(

Verder wacht ik het gewoon lekker af. Mocht hij nog zo'n motor voor die prijs binnenkrijgen probeer ik het gewoon nog een keer.
Tegen die tijd moet ik toch eens een keer lief vragen aan de heer Powerdown of deze motor een maandje in zijn garage mag logeren als daar plaats voor is
O-)

Het ging trouwens over een Kawasaki ZX-12-R...... :+ haha NOT een Honda CB600 Hornet (naked)
 
Laatst bewerkt:
Nou, het is eindelijk zover.... :)
Fazero, Blauwwitje, Fietsertje, kawasnol

Ik heb me zelf aangemeld....
Zal wel gezellig worden... ben benieuwd...
Ziet er hier in ieder geval gezellig uit.

Voor de rest zal ik me effe voorstellen...
Ben Robin... rijdt Aprilia Tuono en kom uit Zoetermeer
Ga jullie vast nog vaker tegenkomen.

See You

Welkom op het MF en op het MF-gouda topic. Tot de volgende meeting *D
 
om even over mijn nieuwe helm op terug te komen.
Het piccie wat geplaatst is ziet de zij-kant er rood uit ,deze is dus fel oranje
exact de kleur van de R van mijn motor. gsx(r) afdruk. :)
 
Nou, het is eindelijk zover.... :)
Fazero, Blauwwitje, Fietsertje, kawasnol

Ik heb me zelf aangemeld....
Zal wel gezellig worden... ben benieuwd...
Ziet er hier in ieder geval gezellig uit.

Voor de rest zal ik me effe voorstellen...
Ben Robin... rijdt Aprilia Tuono en kom uit Zoetermeer
Ga jullie vast nog vaker tegenkomen.

See You

Hey...een bekende... :)


Welkom hier en op t forum 8-)
 
Nou, het is eindelijk zover.... :)
Fazero, Blauwwitje, Fietsertje, kawasnol

Ik heb me zelf aangemeld....
Zal wel gezellig worden... ben benieuwd...
Ziet er hier in ieder geval gezellig uit.

Voor de rest zal ik me effe voorstellen...
Ben Robin... rijdt Aprilia Tuono en kom uit Zoetermeer
Ga jullie vast nog vaker tegenkomen.

See You
Nou nou...... was dat nou zo moeilijk? :9
Welkom!
 
Nou, het is eindelijk zover.... :)
Fazero, Blauwwitje, Fietsertje, kawasnol

Ik heb me zelf aangemeld....
Zal wel gezellig worden... ben benieuwd...
Ziet er hier in ieder geval gezellig uit.

Voor de rest zal ik me effe voorstellen...
Ben Robin... rijdt Aprilia Tuono en kom uit Zoetermeer
Ga jullie vast nog vaker tegenkomen.

See You
zo eindelijk nog een mede zoetermeerder :}

de teller loopt op :}

welkom zullen elkaar nog wel is tegekomen :]

als je een geele duc ziet rijden ben ik het 8-) :P
 
Laatst bewerkt:
Zondag wordt er weer gereden!!!!!!!!

Niet te vroeg afspreken. Zat zelf te denken aan 13.00 uur ofzo... alleen nog niet waar.
Weet misschien nog wel een leuke gedeeltelijk toeristische rit

Tot nu toe:
Tassie
Fazero

Verder niemand? Ik lees ook net dat de weersvoorspelling niet geweldig is...
Als het alsnog meevalt, rond 13.00 uur bij de Mc D in Bodegraven?
 
Nee hoor viel best mee ha ha
Hoe was het op de rai?

Ja was wel leuk, stuntrijden was een leuke aanvulling enne....... genoeg 'vrouwelijk schoon' gezien en ook nog mooie motoren!
(Fazer 1000 lonkt toch wel een beetje.....maar dan een nieuwe van 2005 want ze zijn voor de 4e keer in prijs verlaagd.....)
 
Ok dan, tot nu toe:

Tassie
Yamapino
Suzoeka
Fazero


Helaas. Ik ga morgen naar de rai met tuoontje en zijn broer ,fietsertje en haar zus ,anders had ik graag mee gegaan. B| '(
Ik ga morgen mijn ogen uitkijken denk ik
en ook nog even kwijlen bij de -two brothers- stand :9~ :9~
nog een weekje geduld :9
Ben benieuwd naar mijn nieuwe dainese outfit!
mischien hangt die daar. Ben benieuwd ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan