MF-Oost #163 - 'De Tex is dood, lang leve de Shell'

Gertman moet niet zeuren en die iridium bougies bij zichzelf erin drukken B|
Volgens fabriek spec’s zitten die nu in mijn VFR….30-40 euro stuk. Of het wat uitmaakt weet ik niet, met 50k 4 nieuwe iridium erin en inmiddels 82k. Ding loopt gewoon goed net als op E10… _O-

Trouwens op Ali en eBay kun je belazerd worden met goedkopere ‘neppers‘; tientje per stuk.
 
Heb ze in de Triple gehad, maar die liep daarmee erg onrustig onderin de toeren. Tegen het bokkerige aan. Nieuwe “gewone” bougies er in gedaan en alles weer normaal. Ik ben in elk geval genezen.
 
Heb ze in de Triple gehad, maar die liep daarmee erg onrustig onderin de toeren. Tegen het bokkerige aan. Nieuwe “gewone” bougies er in gedaan en alles weer normaal. Ik ben in elk geval genezen.
Een triple lup toch al beroert op 3 cilinders.

Maaruh idd, iridium bougies slaan gauw vet van het op de choke lopen.
Vet brand vast op de contacten.
Daarna kan je ze zo weg gooien, geen succes die dingen in een Triple.
 
Konuz, heb je al geprobeerd om rechtstreeks van accu naar startmotor te gaan.
Soms zit die vast na lange stilstand.
En een stroomopneuker wil nog wel eens helpen
 
Laatst bewerkt:
Een triple lup toch al beroert op 3 cilinders.

Maaruh idd, iridium bougies slaan gauw vet van het op de choke lopen.
Vet brand vast op de contacten.
Daarna kan je ze zo weg gooien, geen succes die dingen in een Triple.
Choke? Welke Choke?
Bougies waren gewoon netjes, niet zwart aangekoekt of wit/grijs uitgeslagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPD
Bmw boxers lopen er juist geweldig op de constant ruckel fahren kan je er aardig mee bestrijden ,
een DOHC die daar geen last van heeft, heeft het voordeel dat ie minder last heeft als de bougies wat meer gelopen hebben ie mooier blijft draaien ,
 
Start niet. Contactslot bleef rommelen, dus paar keer gesmeerd en een paar 1000x contact aan en uit. Als ik op de startknop druk, hoor ik alleen een klik en de brandstofpomp hoor ik gieren. Ook zakt de accuspanning (net losgekoppeld van de druppellader) meteen 1V in.
Exact wat die van Roy ook deed, startrelais vervangen -> opgelost 😁
Mooi excuus voor een plaatje bij het praatje O-)
Wat rijden ze toch lekker.. 😎
12EF26FF-FE7E-403F-A026-2A093B0FD1DF.jpeg
 
Gewoon een ‘dikke’ (grote behuizing) SR van Shindengen kopen, flinke laag koelpasta eronder en hopelijk gaat hij lang mee. SR zijn oa een slijtageonderdeel geworden…bij mij bij de Yamaha fzr, ducati en Honda al meermaals uitgefikt.
 
Gewoon een ‘dikke’ (grote behuizing) SR van Shindengen kopen, flinke laag koelpasta eronder en hopelijk gaat hij lang mee. SR zijn oa een slijtageonderdeel geworden…bij mij bij de Yamaha fzr, ducati en Honda al meermaals uitgefikt.
De SR is bij aprilia het probleem niet, de bedrading van - naar de SR is net zo dun als een spaghetti sliert dás het probleem 😂
 
ik heb idd vaak gezien dat de bekabeling en stekkers te licht zijn uit gevoerd ,, voor een paar euro meer , en de plaatsing van de SR maakt ook veel uit ,, op een Transalp of Africa twin gaan ze zelden stuk, maar op andere honda modellen met exact de zelfde SR aan de lopende band.

snap ook niet zo goed waarom men niet vaker geen moderne wisselspanning dynamo gebruikt ? die hebben vele voordelen .
 
Klopt. Ca 6 jaren geleden: sr en accu stuk. Oorzaak: de stekkerverbinding was wel goed....maar na openen totaal groen uitgeslagen van binnen. Daardoor weerstand te hoog (denk ik) en hup, panne. Waarschijnlijk was deze stekker de 15 jaren ervoor nooit geopend en gecheckt. Ook mijn fout. Is btw een africatwin750 uit 1996, met de sr op een goede originele locatie: NIET boven uitlaat. Is bij de rd04 wel het geval volgens mij.
Ik heb bij de nieuwe sr de stekker eraf geknipt en doorgesoldeerd met krimpkous.
 
Klopt. Ca 6 jaren geleden: sr en accu stuk. Oorzaak: de stekkerverbinding was wel goed....maar na openen totaal groen uitgeslagen van binnen. Daardoor weerstand te hoog (denk ik) en hup, panne. Waarschijnlijk was deze stekker de 15 jaren ervoor nooit geopend en gecheckt. Ook mijn fout. Is btw een africatwin750 uit 1996, met de sr op een goede originele locatie: NIET boven uitlaat. Is bij de rd04 wel het geval volgens mij.
Ik heb bij de nieuwe sr de stekker eraf geknipt en doorgesoldeerd met krimpkous.

op mijn RD07 heb ik de stekker ook schoon gemaakt m vaseline erop en dan af en toe checken nooit geen problemen gehad.
 
Klopt. Ca 6 jaren geleden: sr en accu stuk. Oorzaak: de stekkerverbinding was wel goed....maar na openen totaal groen uitgeslagen van binnen. Daardoor weerstand te hoog (denk ik) en hup, panne. Waarschijnlijk was deze stekker de 15 jaren ervoor nooit geopend en gecheckt. Ook mijn fout. Is btw een africatwin750 uit 1996, met de sr op een goede originele locatie: NIET boven uitlaat. Is bij de rd04 wel het geval volgens mij.
Ik heb bij de nieuwe sr de stekker eraf geknipt en doorgesoldeerd met krimpkous.
Daarom heb ik het zo gedaan, met solder-sleeves:

C67282F5-4FCD-410A-92A1-C09ABA6820C4.jpeg
 
Je weet dat je te weinig rijdt als je accu kapot gaat midden in de zomer :+ Naja, dan maar een nieuwe MotoBatt bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan