- Onderwerp starter
- #3.726
Gertman moet niet zeuren en die iridium bougies bij zichzelf erin drukkenSpanningsregelaar? Appies schijnen die ook op te vreten.
Iridium bougies? Volgens Gertman de oorzaak van bijna alle kwalen ziektes en oorlogen…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gertman moet niet zeuren en die iridium bougies bij zichzelf erin drukkenSpanningsregelaar? Appies schijnen die ook op te vreten.
Iridium bougies? Volgens Gertman de oorzaak van bijna alle kwalen ziektes en oorlogen…
Volgens fabriek spec’s zitten die nu in mijn VFR….30-40 euro stuk. Of het wat uitmaakt weet ik niet, met 50k 4 nieuwe iridium erin en inmiddels 82k. Ding loopt gewoon goed net als op E10…Gertman moet niet zeuren en die iridium bougies bij zichzelf erin drukken
Een triple lup toch al beroert op 3 cilinders.Heb ze in de Triple gehad, maar die liep daarmee erg onrustig onderin de toeren. Tegen het bokkerige aan. Nieuwe “gewone” bougies er in gedaan en alles weer normaal. Ik ben in elk geval genezen.
Choke? Welke Choke?Een triple lup toch al beroert op 3 cilinders.
Maaruh idd, iridium bougies slaan gauw vet van het op de choke lopen.
Vet brand vast op de contacten.
Daarna kan je ze zo weg gooien, geen succes die dingen in een Triple.
Ik heb nog helemaal niks geprobeerdKonuz, heb je al geprobeerd om rechtstreeks van accu naar startmotor te gaan.
Soms zit die vast na lange stilstand.
En een stroomopneuker wil nog wel eens helpen
Exact wat die van Roy ook deed, startrelais vervangen -> opgelostStart niet. Contactslot bleef rommelen, dus paar keer gesmeerd en een paar 1000x contact aan en uit. Als ik op de startknop druk, hoor ik alleen een klik en de brandstofpomp hoor ik gieren. Ook zakt de accuspanning (net losgekoppeld van de druppellader) meteen 1V in.
En dit, de befaamde “bruine stekker” ertussen uit knippen en kabels meteen door solderen.. is niet zozeer de spanningsregelaar die het opgeeft maar die spaghetti draden/stekkers die die Italianen gemonteerd hebben.Spanningsregelaar? Appies schijnen die ook op te vreten.
Blijft de mooiste uitlaat voor een milleExact wat die van Roy ook deed, startrelais vervangen -> opgelost
Mooi excuus voor een plaatje bij het praatje
Wat rijden ze toch lekker.. Bekijk bijlage 1778335
FactBlijft de mooiste uitlaat voor een mille
Ah mooi. Druppelladertester gaf ook aan dat de accu nog goed was. Bestel wel ff zo’n dingExact wat die van Roy ook deed, startrelais vervangen -> opgelost
Mooi excuus voor een plaatje bij het praatje
Wat rijden ze toch lekker.. Bekijk bijlage 1778335
Kunt ‘m makkelijk testen door gewoon dat ding ff te overbruggen met stukkie staal, als ie dan wel aanslaat weet je voldoendeAh mooi. Druppelladertester gaf ook aan dat de accu nog goed was. Bestel wel ff zo’n ding
Bestel dan geen originele, is een betere variant van Yamaha ofzo, ff googlen of hier op mf staat het waarschijnlijk wel in de startpost van mille topicAh mooi. Druppelladertester gaf ook aan dat de accu nog goed was. Bestel wel ff zo’n ding
De SR is bij aprilia het probleem niet, de bedrading van - naar de SR is net zo dun als een spaghetti sliert dás het probleemGewoon een ‘dikke’ (grote behuizing) SR van Shindengen kopen, flinke laag koelpasta eronder en hopelijk gaat hij lang mee. SR zijn oa een slijtageonderdeel geworden…bij mij bij de Yamaha fzr, ducati en Honda al meermaals uitgefikt.
Klopt. Ca 6 jaren geleden: sr en accu stuk. Oorzaak: de stekkerverbinding was wel goed....maar na openen totaal groen uitgeslagen van binnen. Daardoor weerstand te hoog (denk ik) en hup, panne. Waarschijnlijk was deze stekker de 15 jaren ervoor nooit geopend en gecheckt. Ook mijn fout. Is btw een africatwin750 uit 1996, met de sr op een goede originele locatie: NIET boven uitlaat. Is bij de rd04 wel het geval volgens mij.
Ik heb bij de nieuwe sr de stekker eraf geknipt en doorgesoldeerd met krimpkous.
Daarom heb ik het zo gedaan, met solder-sleeves:Klopt. Ca 6 jaren geleden: sr en accu stuk. Oorzaak: de stekkerverbinding was wel goed....maar na openen totaal groen uitgeslagen van binnen. Daardoor weerstand te hoog (denk ik) en hup, panne. Waarschijnlijk was deze stekker de 15 jaren ervoor nooit geopend en gecheckt. Ook mijn fout. Is btw een africatwin750 uit 1996, met de sr op een goede originele locatie: NIET boven uitlaat. Is bij de rd04 wel het geval volgens mij.
Ik heb bij de nieuwe sr de stekker eraf geknipt en doorgesoldeerd met krimpkous.