MF sticker in het buitenland problemen?

Goldie

MF veteraan
2 jun 2004
5.689
0
Schiedam
Naar aanleiding van de geplande motor vakantie van de zomer (Frankrijk/Zwitserland/België) vroeg ik me af of er problemen kunnen ontstaan als je een MF sticker op je kentekenplaat hebt.
Aangezien ze in het buitenland nog al eens andere regeltjes hebben vroeg ik me af of iemand weet of hier problemen over kunnen ontstaan en of er iemand (slechte) ervaringen hiermee heeft.
 
Je legt gewoon uit dat je motor in Nederland is ingeschreven in de de provincie Friesland: nog meer exacter bepaald "Midden-Friesland".

Even oefenen in diverse talen en ze geloven je meteen :]
 
neuh geen problemen mee. Van de week in antwerpen aangehouden voor een routinecontrole, papieren, blazen etc. Ze keken wel even naar die sticker waar ik schouderophalend op reageerde zo van "ik weet ook niet wat dat betekend" en het was goed :)
 
Een voertuig moet voldoen aan de wettelijke eisen die gesteld zijn in het land van registratie, Nederland dus. In het buitenland kunnen ze je niet beboeten voor het feit dat je motor daar niet aan voldoet. Tenzij je je kenteken = cijfers/letters (deels) gaat afdekken, dan zullen ze wel moeilijk gaan doen, omdat dat de identificatie verhindert.
 
Een voertuig moet voldoen aan de wettelijke eisen die gesteld zijn in het land van registratie, Nederland dus. In het buitenland kunnen ze je niet beboeten voor het feit dat je motor daar niet aan voldoet. Tenzij je je kenteken = cijfers/letters (deels) gaat afdekken, dan zullen ze wel moeilijk gaan doen, omdat dat de identificatie verhindert.

:^

kijk, das een lekker strak wettelijk verantwoord antwoord :)

dank u ;)
 
mooi...maar is er ook iemand die langs de gendermerie geboppert is en GEEN gezeik heeft gehad over die stikkert?
Politie genoeg gezien in Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Italië etc. maar nooit aangehouden en wat over die sticker gehoord :)
 
Politie genoeg gezien in Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk, Italië etc. maar nooit aangehouden en wat over die sticker gehoord :)

Das mooi
Dan hoef ik mn sticker er niet af te slopen voor ik op vakantie ga.

[me] Goldie wil ook eens gespot worden ;) [/me]
 
Ben inmiddels met die stikkert in Belgie, Frankrijk, Duitsland, Polen en de Oekraine geweest. No problem!!

Volgens mij speelt de onzekerheid dan ook nog een rolletje hoor, dat ze denken "hmmmmm wasdattan? nou ja, 't zal wel goed zijn....."
 
Terug
Bovenaan Onderaan