MF 't Gooi 159

Mag Zot t**ten :?

  • Tuulk

    Stemmen: 33 78,6%
  • Nope!

    Stemmen: 2 4,8%
  • Enkel z'n eigen

    Stemmen: 7 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    42
  • Opiniepeiling gesloten .
Je gaat vanzelf liever herinneringen creëren dan voor een nieuwe tas achterop, remhendeltje, spiegeltje of helm.
Dilemma nu is dat ik misschien een andere motor wil kopen om een onvergetelijke week mee te maken.
 
En op een gegeven moment heb je eigenlijk alles wat je maar nodig hebt.
Ik ben wel enigszins uitgekeken eerlijk gezegd.
Gooi liever de tank vol om een mooi stuk te rijden.
Ik word ouder.
Echt nodig heb ik alleen nieuwe zomerhandschoenen, maar ik ga ook om de nieuwe modellen te bekijken, de zelfbouwers, de occasions, de verenigingen, de vakantiereizen voor inspiratie, de gadgets en natuurlijk de sfeer. ;)
 
Een onvergetelijke week, nou heb je me!
Wat zijn je plannen en waarom wat anders?
(veel offroad, of langer afstand oid?)
Het antwoord zat in het Youtube filmpje van Yamaha Nederland. Ze hebben een Tenere evenement van een week verzonnen waar ik wel blij van word. Eerst twee dagen training ergens onder Parijs en dan offroad naar Andorra. In totaal 200 rijders max, snurken in een tentje en verders slap ouwehoeren en bier. Klinkt als mijn ding. :)

Nadeel is dat ze wel verwachten dat je op een Tenere komt........
 
Laatst bewerkt:
Hmm....tweedehands Tenere kopen en naderhand weer verkopen?
Is dat een optie? Ik kan me goed voorstellen dat die trip je trekt.
Tweedehands... hoeft er niet al te best uit te zien... maak je er een project van tot het vertrek.
Dan hoeft het je niet al te veel te kosten (hoop ik).
 
Ach ja, een nieuwe T7 hoeft nauwelijks geld bij en dan hebben we dat ook weer eens gehad. Momenteel ben ik nogal druk met werk en de boot heb ik ook nog een bult werk aan, dus echt zin om een project te starten heb ik niet.
De afschrijving op een T7 is overigens weer zo minimaal dat ik me niet zo druk maak om kosten. De goedkoopste is bijna vier jaar oud en gaat nog voor 11K. Dat was destijds bijna de nieuwprijs. Als ik dus een jaartje of twee met een T7 rij, dan heeft deze me net zoveel afschrijving gekost als 1 jaartje met de BMW.

Zoals ik het nu zie zou ik van de zomer twee weken op pad zijn onverhard en in oktober weer een weekje offroad Alpen. Zo bezien is een T7 niet raar!
 
De 2023 is wel stoer in het groen.

1675598824599.jpeg

1675598852459.jpeg

1675598881940.jpeg
 
Ik denk dat het vermogen aan de krappe kant is, maar de T7 is 40kg lichter dan de GS, dat compenseert het vermogenstekort tot 100km/h. De 40kg lichter maakt weer dat je meer rijplezier hebt op bochtige wegen en in de blubber.
Tosie ben ik een paar keer mee op pad geweest en hem hield ik nooit bij. Het gaat dus nog altijd om de man die erop zit. Met je KLE'tje heb je ook dikke schik gehad in de bergen, al was dat ding een crime op de snelweg. Jou Soepsoekie is ook geen geweldenaar, maar daar ga je ook voor je plezier mee rijden.

De Ducati Desert X had mij beter gepast, maar als ik hoor dat je twee uur aan het sleutelen bent om de luchtfilters te bereiken, dan laat ik hem liever staan. Tevens is de Yamaha hufter proof en hoef je bijvoorbeeld pas klepspeling te controleren bij 40K. Kosten zijn dus een fractie van Ducati of BMW en dan hou je meer over om mooie trips te maken.

Overwegingen.......
 
Klopt wat je zegt.. Herken het wel..
Yamaha ben ik zelf ook wel fan van.. Heb er diverse van gehad. 2 diversions, TDM900 ,FJR1300, 4 fazers en een thundercat.
Waren allemaal probleemloos.
Alleen die tracer 700 is men op mn werk niet zo wild van....Met name de zit. Het blok vindt men wel fijn. En dat is toch dezelfde als in de T7 ?
 
Blok is praktisch hetzelfde, de geometrie is uiteraard compleet anders.

Ik heb ook via diverse mensen gehoord dat alles onder de 1200RT minderwaardig is bij de Politie. Dit terwijl een stadsdienst draaien op een vlotte brommert fijner is dan met +300kg boxer. Dat de Yamaha niet vrolijk ontvangen wordt is dus sowieso het geval. De zit kan ik me niet echt meer heugen, maar volgens mij is deze niet veel anders als van de 700GS.
 
Voor de tracers hadden we de gs650 nog dacht ik...daar klaagde niemand over de zit...alleen wel de koplampen die meteen werden vervangen .
Als de tracers tzt worden vervangen gaat hier de vlag uit
 
De 650's zijn voor het laatst geleverd in 2012, dus het zullen 700's geweest zijn.
Ik denk dat ze in de volgende aanbesteding voor de 750GS zullen gaan, dan heeft BMW het rijtje weer compleet. Ook de Marechaussee gaat nu over op BMW, daar Yamaha stopt met de FJR in Europa.
 
Groen staat hem goed!
Vermogen zat, zeker voor offroad en de kleine technische wegen. Snelweg gaat ook prima. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik qua blok tegen een beperking aanliep. Dat ding draait als een dolle. Rijdt als een supermoto. Wel veel schakelen. Vind hem vele malen leuker/spannender rijden dan een africa twin. Comfort zou een dingetje kunnen zijn. Pak het endurozadel en je kunt oneindig verzitten op dat rechte smalle ding 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan