MFMM - MEGA MEETING 2017 - 24 SEPTEMBER - ARNHEM

Mac Donalds Veenendaal is nog gewoon geopend op zaterdagavonden wanneer de autoboys weer hun bolide pakken om eens flink gek te doen :t

Het word zo door de gemeentes wel een heksenjacht hoor..op deze manier moeten we ver uit elkaars buurt blijven, toch afspreken zonder met de omgeving te overleggen of een proefproces uitlokken als we allemaal een boete voor openbare orde verstoring hebben gekregen, want dan zal het dat wel worden als ik "zonder vergunning" mijn motor naast die van jullie parkeer B|
 
Mac Donalds Veenendaal is nog gewoon geopend op zaterdagavonden wanneer de autoboys weer hun bolide pakken om eens flink gek te doen :t
Worden de autotjappies niet meer geweerd op zaterdagavond nee? Dat was enkele weken geleden wel zo namelijk. Maar als zij daar mogen meeten mogen wij dat ook. Dat de MFMM niet meer mocht was namelijk een bijeffect van het optreden van de gemeente tegen de koekblikboys.

Het word zo door de gemeentes wel een heksenjacht hoor..op deze manier moeten we ver uit elkaars buurt blijven, toch afspreken zonder met de omgeving te overleggen of een proefproces uitlokken als we allemaal een boete voor openbare orde verstoring hebben gekregen, want dan zal het dat wel worden als ik "zonder vergunning" mijn motor naast die van jullie parkeer B|
Correct. Deze ronde heb ik alle moeite gedaan om overleg te hebben met een restaurant om zeker te weten dat we welkom zijn zodat ik niet weer van die rare dreigende (doch ongefundeerde) e-mailtjes van politie ontvang. Maar blijkbaar is het op een nette manier doen ook niet goed.

Wel lekker typisch Nederland weer. Er zijn vaak zat ritten met honderden motoren wat allemaal okay is, bij de ROC werden alleen bekeuringen uitgedeeld maar werd er niet tegen de rit zelf opgetreden ook al gebeurde er daar veel wat de verkeersveilgheid in gevaar bracht, maar met een paar mensen naar een parkeerplaats rijden en daar parkeren, daar moeten ze actief tegen op treden! *O*
 
Ben benieuwd wat het zondag dan wordt :p ik rij gewoon richting Mac veenendaal zondag, en als die echt dicht is richting arnhem. Er staat nog nergens dat ze daadwerkelijk gesloten zijn, niet op hun site of facebook pagina.
 
FF heel simpel juridische gezien hebben ze geen voet om op te staan , wij zijn geen club of stichting of wat of vereniging dan ook ons daar als individu verbieden te komen kan absoluut niet !! wat de politie nu doet is bluf!! dat weten ze zelf ook mensen dus ook motorrijder hebben gelukkig hier in Nederland grond rechten , die kan niet een of andere commissaris veranderen !! als wij daar als individuen naar toe gaan hebben ze geen poot om op te staan ! het gebruik maken van de zogenaamde voetbal wet kan niet zolang een ieder zich normaal gedraagt en alleen de burgemeester kan zeggen dat de voetbal wet in intreding mag komen , maar dat kan niet zonder goede gronden en ook na overleg met alle betrokkenen, ik wil graag de confrontatie aan gaan en ze er even fijn op wijzen dat als ze moeilijk doen er elke dag een WOB verzoek binnen gaat komen (WOB openbaarheid van bestuur) dat kan zo worden dat ze geen agent meer de straat op kunnen sturen omdat ze de hele dag bezig zijn deze te beantwoorden. heeft ook gewerkt bij de gemeente Rucphen !!, bven het onderhand zat dat ze te pas en te onpas dingen verbieden waar geen juridische grond voor is !!!
 
FF heel simpel juridische gezien hebben ze geen voet om op te staan , wij zijn geen club of stichting of wat of vereniging dan ook ons daar als individu verbieden te komen kan absoluut niet !! wat de politie nu doet is bluf!! dat weten ze zelf ook mensen dus ook motorrijder hebben gelukkig hier in Nederland grond rechten , die kan niet een of andere commissaris veranderen !! als wij daar als individuen naar toe gaan hebben ze geen poot om op te staan ! het gebruik maken van de zogenaamde voetbal wet kan niet zolang een ieder zich normaal gedraagt en alleen de burgemeester kan zeggen dat de voetbal wet in intreding mag komen , maar dat kan niet zonder goede gronden en ook na overleg met alle betrokkenen, ik wil graag de confrontatie aan gaan en ze er even fijn op wijzen dat als ze moeilijk doen er elke dag een WOB verzoek binnen gaat komen (WOB openbaarheid van bestuur) dat kan zo worden dat ze geen agent meer de straat op kunnen sturen omdat ze de hele dag bezig zijn deze te beantwoorden. heeft ook gewerkt bij de gemeente Rucphen !!, bven het onderhand zat dat ze te pas en te onpas dingen verbieden waar geen juridische grond voor is !!!

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het vanuit de gemeente verboden en dan kom jij met een verhaal over de politie.
Niet dat de gemeente nou een voet om op te staan heeft.. :+
 
Bij mij in de buurt parkeren elke dag honderden auto's. :(
En ze gaan met miljoenen tegelijk op pad, je hebt zelfs een motor nodig om er langs te komen.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet de politie dan handhaven ! je overtreed geen enkele wet!!!zolang je maar normaal doet
!!!




daarom ga ik aankomende zondag normaal een stukje rijden, onderweg gewoon normaal ergens effe stoppen. misschien een normaal gesprek voeren met mede motorrijders die ook een normale pauze houden..
en van het weer genieten want ze verwachten dan wel een abnormale mooie nazomer dag.. ;)
 
De burgemeester kan als fictieve (kapstok)reden om een samenkomst te verbieden aangeven dat met die samenkomst de openbare orde verstoord zal gaan worden, of althans er bij 'hem' gerede vermoeden bestaat dat die verstoord zal gaan worden.
Echter dient voor zo'n vermoeden wel een redelijke feitelijke grond te bestaan. Of dat bij deze samenkomst ook het geval is valt te betwijfelen.
Het is ook nog 'es zo dat er in de Grondwet o.a. het recht op vrije meningsuiting, vergadering(.) en betoging is vastgelegd.
In het geval de burgemeester het motorforum als vereniging ziet dan heeft deze vereniging sowieso recht op vergaderen...
Is het besluit -als die er überhaupt officieel bestaat- in de vorm van een noodbevel/noodverordening van de burgemeester bekend gemaakt aan 'de vereniging' ? Of op een andere wettelijk verplichte wijze door de burgemeester bekend gemaakt ?(publicatie in databank, bekendmaking huis aan huisblad, electronisch gemeenteblad). Hoogstwaarschijnlijk niets van dit omdat er officieel geen sprake is van een vereniging op welk het besluit van toepassing zou moeten zijn.
Het 'besluit'van de burgervader ontbreekt het dus aan enige wettelijke grondslag voor een verbod van samenkomst, vergadering etc.
Indien men aanspraak wil doen laten gelden op zijn grondwettelijke rechten en gewoon naar een openbare plaats wil gaan zou ik ,gelet op een aldaar te verwachten provocerend politioneel optreden/houding, fotocamera's en spandoeken in de aanslag houden om sowieso door de politie mogelijk veroorzaakte schade vast te leggen.
 
Interessant dit allemaal mee te lezen. Er zal geen enkele wettelijke grond zijn voor een verbod, maar daar waren we het op de dag van bekendmaking over eens.

Ik denk dat de politie aanstaande zondag 'toevallig' een fuik gaat opzetten voor voertuig controle in Arnhem. Motoren die voor Gelredome langsrijden verwijzen naar de het voertuigcontroleplaats en daar de controle uitvoeren. En laten ze dat controlestation nou nèt op het parkeerterrein bij de Mac hebben gaan inrichten.
Iedere motorrijder is vrij op overal te parkeren en te meeten, maar als je hierdoor 'gratis' de fuik inrijdt....

Ik kom niet zondag hoe lekker het weer ook gaat worden. Ik leg me erbij neer.
De sfeer van de meeting zal zowiezo anders zijn dan initieel beoogd, en direct gespannen, of zelfs grimmig zijn als er wordt geprovoceerd. Of het nou escaleert of niet, het primaire doel van de meeting (gezellige meeting) is wat mij betreft zowiezo al van tafel. Verder hoef ik 'mijn gelijk' of principe in dit geval echt niet te halen hoor. Mijn leven hangt er niet vanaf. :N

Als ik een grimmige sfeer wil in Arnhem ga ik wel naar Gelredome als dat lokale clubje er tegen NEC gaat spelen ...
Succes en hopelijk ook nog plezier voor iedereen die wel gaat.
Ik blijf het topic volgen, dus lees het wel.
 
Laatst bewerkt:
Tja en de conclusie is wederom: Verbieden is makkelijker dan handhaven in een land waar al ruim 20 jaar op politie bezuinigd wordt! En dan ook nog de achterbakse manier waarop. Niet eens de mogelijkheid bieden om een vergunning aan te vragen. Los gezien van het feit dat iedereen daar op individueel initiatief naar toe komt en het geen vereniging is |(
 
Misschien moeten ze maar een noodverordening afgeven met ME en tenminste rubber kogels voor dat motortuig :')
 
Vanmiddag ben ik gebeld door mijn vrienden van de McDonald's Arnhem GelreDome. De gemeente Arnhem wil zes dagen voor de meeting namelijk even laten weten dat het niet door mag gaan want ze vinden dat wij een georganiseerde vereniging zijn en we een vergunning moeten hebben om van de openbare weg (waar we allemaal gewoon netjes belasting voor betalen, overigens) en een parkeerterrein waar wij welkom zijn gebruik te maken.

De McDonald's zelf vindt het oprecht heel erg jammer, die hadden ons graag ontvangen dus hun treft geen blaam. Het zijn de gemeentes die met ons meelezen (hoi dus bij deze, ik hoop dat jullie papa's en mama's trots op jullie zijn! *O*) en die elkaar inlichten zodra we een nieuwe locatie hebben gevonden, ook al wilt het restaurant in kwestie ons heel graag ontvangen. Blijkbaar zijn "we" enge criminele bendes die de weg gaan blokkeren en ruiten gaan ingooien. Brrrr dat motortuig ook altijd.

Het is bij deze dus uiterst serieus VERBOTEN om naar de McDonald's GelreDome in Arnhem te gaan aanstaande zondag om 11:00. En aangezien wij blijkbaar een vereniging zijn (had iemand me wel even mogen vertellen :() kan dit ook zeer officieel gecanceled worden. Dus iedereen die besluit wel op eigen gelegenheid naar de McDonald's in Arnhem te rijden is een boefje.

De McDonald's vroeg mij tegen hun zin in om dit even mede te delen, dus bij deze. En voor de duidelijkheid, "we" zijn geen vereniging maar individuele motorliefhebbers met allemaal hun eigen agenda, dus wat iedereen die dit leest besluit op eigen gelegenheid en initiatief te doen zondag moet iedereen zelf weten. Ik heb het in ieder geval doorgegeven en ben niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor wat anderen besluiten wel of niet te doen :)

Groetjes! :W *O*

Sommige dingen moet je ook niet vragen maar gewoon doen. De ROC 2017 in Amsterdam was daar ook weer een mooi voorbeeld van :]

Even Facebook in de gaten houden op WieRijdt, misschien dat daar voor aankomende Zondag nog een last-minute locatie wordt gegeven.
 
Laatst bewerkt:
Sommige dingen moet je ook niet vragen maar gewoon doen. De ROC 2017 in Amsterdam was daar ook weer een mooi voorbeeld van :]

Even Facebook in de gaten houden op WieRijdt, misschien dat daar voor aankomende Zondag nog een last-minute locatie wordt gegeven.

Op Wie Rijdt? Begrijp me niet verkeerd, ik heb het FB event van de MFMM daar ook gewoon gedeeld om lekker veel motorrijders te bereiken en samen te krijgen, maar dan is het ook geen MFMM meer. Ik heb zelf in ieder geval al aangegeven geen nieuwe locatie te prikken zo last minute. Volgend jaar nieuwe kansen :Y
 
Jammer, ik was van plan om voor het eerst in jaren weer eens te komen kijken.

Eerlijk gezegd had ik er al niet zo'n goed gevoel bij toen ik zag dat motor.nl/Moto73 over de megameeting ging berichten en opriep om te komen, dan heeft het toch weinig meer met het motor-forum te maken. Wellicht heeft deze extra aandacht daardoor ook de gemeente Arnhem bereikt?

Mega meeting niet meer bij McDonald’s Veenendaal
Nieuwe locatie Mega Meeting gevonden
 
Nou, mooi kut is dat -_- had me helemaal erop verheugd en dan dit :-/ lang leve nederland waar voor alles een regeltje bestaat, want oh wee als men in dit land lol probeert te hebben.
 
Niet dat ik gepland had te komen, maar is dit niet dezelfde gemeente die zijn string te hoog had zetten voor een Harley feest. Let wel, Harley geen (hoe heet dat criminele groepje ook alweer) bijeenkomst.
 
wij(gs500 rijders) meeten op de carpool te heteren aan de A50 om en nabij 10:30. vanuit hier kijken we of het de moeite waard is om naar de GelreDome te rijden.

edit: grapje. afgezegd :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan