Mijn Diversion beetje verbeteren..

Over Diversions verbeteren gesproken: heeft iemand deze Schurgers-kuip voor de Divi 900 wel eens gezien?

yamaha_diversion.jpg


Vooral zo'n politie-Div lijkt me wel wat :P
 
Over Diversions verbeteren gesproken: heeft iemand deze Schurgers-kuip voor de Divi 900 wel eens gezien?

(Afbeelding)

Vooral zo'n politie-Div lijkt me wel wat :P

Brrr ... Die kant op 'verbeteren' vind ik niks .. Zeker ook met hogere risers om nog meer rechtop te zitten. Moet er niet aan denken, zeker niet met de originele slappe voorveren :X
 
Brrr ... Die kant op 'verbeteren' vind ik niks .. Zeker ook met hogere risers om nog meer rechtop te zitten. Moet er niet aan denken, zeker niet met de originele slappe voorveren :X
:+ Ik wist wel dat een beetje 900-rijder dit vreselijk lelijk zou vinden :+

[me]mover vindt het zelf ook geen gezicht, zo'n badkuip voorop :X [/me]
 
Spiegeltjes gemonteerd en in Utrecht eidnelijk maar eens een leren broek gekocht, zit echt dikke prima, en het rijdt een stuk vaster dan textiel. Dat glijden op de motor werd ik wel een beetje zat.
Spiegels zijn gewoon van die standaard kleine spiegeltjes van yamaha universeel. Wel relaxed niet meer van die olifantsoren
 
Diversionisten,

Ik wil eerstdaags mijn vorkolie vervangen (van 10w naar 15w). Weet er iemand hoeveel olie er in zo'n vorkbeen hoort te zitten?

Dank bij voorbaat
;)
 
En als je de veren vervangt wordt de hoeveelheid olie wat minder, want de veren zijn dikker. Méér olie verzwaart de ingaande demping.
 
Niemand zn div meer verbeterd afgelopen weken??

Nou ja, beetje dan. Ik heb van die lompe achterlichten op een GIVI Wingrack. Niet mooi. Ik dacht, kleine knippers kunnen tússen het spatbord en het Wingrack. Idd kleine knippers gevonden (sloop natuurlijk) en erop gesmurft. Ben nog niet helemaal tevreden, de lichtopbrengst is te klein (veiligheid!). Ik heb nog reflectorfolie liggen, ga ik van het weekend mee aan de gang. Komt goed.
 
@Elrond: ik heb vorige week de Haynes manual voor de Div 600 in PDF-formaat gedownload en daarin stonden verschillende hoeveelheden vorkolie, afhankelijk van het precieze model en bouwjaar. Ik weet niet precies wat voor Div jij hebt, dus voor de volledigheid nog maar een keer:
Capacity
- 1992-1995 UK models, 1992-1996 US models: 379 cc
- 1996-on UK models, 1997-on US models: 375 cc

Oil level
- 1992-1995 UK models, 1992-1996 US models: 111 mm
- 1996-on UK models, 1997-on US models: 116 mm

Fork oil level is measured from the top of the fork tube, with the fork fully compressed and the spacer, spring seat and spring removed.
 
Ik vrees dat het onderwerp u-i-t-g-e-p-e-r-s-t is als een citroen. Persoonlijk vind ik bijna 190 postings over een onderwerp als de Diversion een enorm succes. Meestal sterft een topic over de Diversion al na 4 à 5 reacties een stille dood.
Ik wil echter alsnog een duit in het zakje doen : volgend weekeinde worden op mijn Div (foto's op pagina 5) vooraan stalen remleidingen geplaatst. Scheelt een hoop qua remgedrag heb ik al veelvuldig gelezen en gehoord. Mijn ultieme droom is m'n fiets nog uit te rusten met een nieuw stel blaaspijpen. Maar dat zal - omwille van de lieve centen - bij een droom blijven.......
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat het onderwerp u-i-t-g-e-p-e-r-s-t is als een citroen. Persoonlijk vind ik bijna 190 postings over een onderwerp als de Diversion een enorm succes. Meestal sterft een topic over de Diversion al na 4 à 5 reacties een stille dood.
Ik wil echter alsnog een duit in het zakje doen : volgend weekeinde worden op mijn Div (foto's op pagina 5) vooraan stalen remleidingen geplaatst. Scheelt een hoop qua remgedrag heb ik al veelvuldig gelezen en gehoord. Mijn ultieme droom is m'n fiets nog uit te rusten met een nieuw stel blaaspijpen. Maar dat zal - omwille van de lieve centen - bij een droom blijven.......

Goede beslissing (heb ik ook gedaan). Wél in combinatie met WP veren vóór, anders rem je zó tot aan de aanslag ...
 
Divvies zijn NOOIT uitgeperst .. ha
Weinig posts over divvies? weinig posts wil zeggen weinig problemen ermee <gnagna>
trowwens der is nog een draadje met ietske meer dan 300 posts nu. Op naar de duizend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan