Mijn helm laten vallen

Monster

MF'er
15 mrt 2004
181
0
Deep'n
;( Stom rund dat ik ben, heb ik vanavond mijn helm laten vallen en die is precies op een stuk metaal van mijn werkbank terecht gekomen, de helm is goed beschadigd en er is zelfs een stukje van de buitenschaal afgeknapt.
Nu is mijn vraag, kan ik hier veilig met verder rijden of zijn de problemen met een eventueel ongeluk (wat ik niet hoop) niet te overzien.
 
Wat ik weet is dat een ARAI door ARAI getest kan worden.

Maar als er een stukkie van buitenschaal is afgeknapt dan heeft ie een flinke optater gehad en zou ik het niet vertrouwen, dus een nieuwe kopen.
Ws wel een haarscheurtje/of erger in de binnenschaal.
Beter geen risico nemen.

Balen joh!!!
 
Ik zou het er ook niet op gokken. Al is het alleen maar omdat je volgens mij niet lekker op de motor kunt zitten met een helm die je niet 100% vertrouwt. En je moet er niet aan denken dat er inderdaad iets kapot is wanneer je hem nodig hebt.
 
Da's knap k*t voor je! Ik leg mijn helm altijd op de grond, kan-ie niet meer vallen. Wordt-ie misschien wat vies van soms, maar dat heb je zó weer afgeveegd.
Bij de rijschool (heb ik als A-houdster niks meer te zoeken, maar aangezien mijn wederhelft nu ook les heeft...) is het sinds een paar weken verboden om een helm op tafel te leggen of op een ander hoog punt.
 
Ik denk zo lang als er een beetje lakschade aan zit dus een stuk lak is afgeknapt dan is nix aan de hand.
Als er echt een deuk in zit dan zal ik hem op je boekeplank zetten.

Maar goed dat ligt helemaal aan jouw en wat voor helm je hebt.
 
als de buiten schaal kapot is zou ik een nieuwe kopen, een gat in de schaal verzwakt de constructie aanzienlijk. Kun je beter met een goede helm van €100,- rijden dan met een arai van €800 waar een gat in de schaal zit..

Dus naar mijn idee: succes met het uitkiezen van een nieuwe helm (wel zonde natuurlijk van je oude
 
Terug
Bovenaan Onderaan