• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Mijn mening over Stein Motoren

Braaapp

MF'er
Lid geworden
22 sep 2015
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal

Bij deze wil ik laten weten dat het geschil opgelost is. Zolang zowel F. Stein als ik ons eigen aan de afspraak houden is het hoofdstuk afgesloten zonder dat ik teveel op detail inga.

Groetjes Anita

Laatst bewerkt:
Aan de onderkant van de markt een motor kopen die er optisch niet meer fris uit ziet, afstand doen van garantie om daarna hard te gaan huilen. Waarom heb je geen aankoopkeuring gedaan door een onafhankelijk partij?

Volgens mij moet je de hand eerst eens in eigen boezem steken voordat je iemand uitmaakt voor oplichter.

Laatst bewerkt:
Aan de onderkant van de markt een motor kopen die er optisch niet meer fris uit ziet, afstand doen van garantie om daarna hard te gaan huilen. Waarom heb je geen aankoopkeuring gedaan door een onafhankelijk partij?

Volgens mij moet je de hand eerst eens in eigen boezem steken voordat je iemand uitmaakt voor oplichter.
Is het dan geen oplichter?

'Stein Motoren, wat een oplichter!' > 'Mijn mening over Stein Motoren'

Is het dan geen oplichter?

Het lijkt mij wat voorbarig om direct die conclusie te trekken op basis van dit verhaal alleen.

Als je persé aan de onderkant, zo goedkoop mogelijk, met minimaal vooronderzoek een motor aanschaft dan moet je ook accepteren dat je daarbij een groter risico loopt.

Laatst bewerkt:
Geen garantie genomen, de motor zonder overleg door een ander laten aanpakken, het verhaal op FB pleuren.

Niet erg handig, alle ingrediënten voor een flink conflict zijn aanwezig.
full

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij wat voorbarig om direct die conclusie te trekken op basis van dit verhaal alleen.

Als je persé aan de onderkant, zo goedkoop mogelijk, met minimaal vooronderzoek een motor aanschaft dan moet je ook accepteren dat je daarbij een groter risico loopt.
Je bedoelt dat hij alleen de schijn tegen heeft. :+

Vraag me ook altijd af waarom men bij het kopen van een goedkope motor bij de dealer, er dan ook "uiteraard" van afziet om 250 te betalen voor de uitgebreide garantie.
Die had zich nu dan al dubbel en dwars zonder gezeik terugbetaald.

Maar ok je koos er toch zelf voor? :?

Voor het betaalde bedrag zou je normaal gesproken best een goede motorfiets moeten kunnen kopen. Zo heel goedkoop was het niet. Echter wordt de deur wel heel hard dicht gegooid door het op een dergelijke wijze op het www. te gooien. Je voelt je uiteraard "genaaid" en gefrustreerd. Indien die bougies er daadwerkelijk in zaten, heb je wel een punt. En daar heb je geen extra garantie voor nodig. Dat is best een aanwijzing voor wanprestatie. Toch zijn er andere mogelijkheden om met een dergelijk conflict om te gaan.

Laatst bewerkt:
Voor het betaalde bedrag zou je normaal gesproken best een goede motorfiets moeten kunnen kopen. Zo heel goedkoop was het niet. Echter wel bewust zonder garantie. En de deur wordt wel heel hard dicht gegooid door het op een dergelijke wijze op het www. te gooien. Je voelt je uiteraard "genaaid" en gefrustreerd. Toch zijn er andere mogelijkheden om met een dergelijk conflict om te gaan.

3150 euro voor een ER6N uit 2009 IS gewoon de onderkant van de markt.

≥ Vind er6n in Motoren | Kawasaki op Marktplaats.nl

If it seems too good to be true, it probably is.

Als je dan geen aankoopkeuring laat uitvoeren en afstand doet van garantie terwijl je er ook nog eens geen kijk op heb is dat gewoon "niet slim"

Als je dan ook nog zo tekeer gaat op internet... tja :X

Laatst bewerkt:
Ben het enigzins met Redline eens. Alleen brengt hij het wel erg kort door de bocht.

Wat je had kunnen doen na het opnieuw ophalen en weer pech was de dealer opbellen. Hem de kans geven het, alweer, io te lossen.

Desalnietemin begrijp ik ook wel dat je het vertrouwen in hem kwijt bent. En al helemaal als je achteraf hoort en ziet dat de zogenaamde bougies e.d. verroest e.d. waren.

Lastig

Wel bijzonder dat het na de slechte reactie van TS op Baatsen storm liep met de positieve reacties, allemaal vlak achter elkaar.

Ben het enigzins met Redline eens. Alleen brengt hij het wel erg kort door de bocht.

Wat je had kunnen doen na het opnieuw ophalen en weer pech was de dealer opbellen. Hem de kans geven het, alweer, io te lossen.

Desalnietemin begrijp ik ook wel dat je het vertrouwen in hem kwijt bent. En al helemaal als je achteraf hoort en ziet dat de zogenaamde bougies e.d. verroest e.d. waren.

Lastig

Zoals je het hier beschrijft, kan ik me er ook wel in vinden. Je moet de verkopende partij wel eerst de kans geven het op te lossen. Maar die kans had hij al gehad. En als je dan de 2e keer stil komt te vallen en dit aantreft bij een 3e partij, dan snap ik ook dat je op dat moment staat te koken van kwaadheid. Echter had ik dat nooit op het www. geplempt zonder eerst nogmaals verhaal te halen en zeker niet met deze bewoordingen.

Wel bijzonder dat het na de slechte reactie van TS op Baatsen storm liep met de positieve reacties, allemaal vlak achter elkaar.

Zullen vast van hetzelfde ip adres komen dan :X

Laatst bewerkt:
Ik koop ook nooit meer een motor zonder papieren en een keuring! Zoals gezegd, ik was erg groen en vertrouwde de verkoper.

Ik ben inderdaad echt dom geweest om zaken met hem te doen! En ja, daarmee de fout ingegaan.. Maar wist ik veel? Ik dacht echt dat het een goede zaak was, hij verstand van zaken had en als de motor erv voor zover ik kon zien er goed uit zag goed was, helaas :(
Daarnaast was het inderdaad een koopje, dus ik dacht goed uit te zijn door niet particulier te verkopen.

Ik voel me inderdaad echt opgelicht, ik heb geprobeerd nog een oplossing te vinden, maar hij stuurt de deurwaarder op mij af zonder verklaring en reactie.
Hij heeft al tegen meerdere mensen geprobeerd om het verhaal recht te breien en het is zijn verhaal tegen het mijne. Hij kan alles erover vinden, en mij voor alles uit willen maken. Maar ik ben gewoon echt laaiend!
Ik heb dit verhaal eerder gedeeld en berichten ontvangen waar de honden geen brood van lusten! Hier zit ik niet weer op te wachten.

slotje

Nu al een slotje? We zijn net begonnen.

Nog een tip ,haal je kenteken even weg uit dit topic :+

Laatst bewerkt:
Vraag me ook altijd af waarom men bij het kopen van een goedkope motor bij de dealer, er dan ook "uiteraard" van afziet om 250 te betalen voor de uitgebreide garantie.
Die had zich nu dan al dubbel en dwars zonder gezeik terugbetaald.

Maar ok je koos er toch zelf voor? :?
Als je in januari een motor koopt loop je het risico dat de motor de hele garantieperiode in de schuur staat.

Ik voel me inderdaad echt opgelicht, ik heb geprobeerd nog een oplossing te vinden, maar hij stuurt de deurwaarder op mij af zonder verklaring en reactie.

slotje

Lees je even in in de regelgeving, zolang jij bezwaar maakt tegen de factuur heeft die deurwaarder bijzonder weinig te willen.

Ohja, hier je gal spuwen en dan vragen om een slotje lijkt me niet netjes. ;)

De eerst vier reacties daarvan zijn in ieder geval wel van facebookvriendjes van Fred.
En de vijfde reactie is ook van iemand uit Anna Paulowna.

Of het toeval is, mag eenieder voor zichzelf oordelen.

Tuurlijk had dit op een andere wijze verwoord moeten worden, alleen is de kwaadheid wel begrijpelijk. En dan doe je soms dingen die minder slim zijn.

Maar ook al haal je een motor "uit de onderkant van de markt", dan vind ik toch dat je er van uit zou mogen gaan dat die mechanisch in orde is of dat anders de verkopende partij je verteld wat er mogelijkerwijs aan mankeert. En zeker als dat een bedrijf is en je daar toch zo'n ruim € 3000 achter laat. En als dan de eerste reparatie al blokvervanging is en een gerenommeerd bedrijf constateert daarna dan nog van alles en nog wat aan niet-gerepareerde en/of vervangen ellende, ja, dan snap ik dat TS het woord oplichting gebruikt!

En na zulke "reparaties" kun je je ook afvragen wat dan de aan te kopen garantie in zou houden....

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan