Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen

Wat vinden jullie van het eindresultaat??

  • Mwah

    Stemmen: 13 6,8%
  • Liever origineel

    Stemmen: 8 4,2%
  • Leuk fietsje

    Stemmen: 23 12,0%
  • Kwijlllllllll

    Stemmen: 110 57,6%
  • Blijf een Kawasaki........

    Stemmen: 37 19,4%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg een aantal vragen over de mail mbt polijsten. Zijn al wel meerdere topics/how-to's van, maar hier nog even in het kort :9

Eerst kijken of het materiaal wel te polijsten is. Zou niet aan een stalen frame beginnen ;) . Is het glad aluminium, met verf, dan de verf met afbijt verwijderen. Bij de grove delen, eerst glad schuren met grof-fijner-nog fijner (korrel 1500/2000) schuurpapier. Ondergrond goed reinigen en ontvetten.
Heb hier een stukje verweerd aluminium:

full


Deze gaan we dus weer laten glimmen :9 :P
Dat doen we hiermee:

full


De grove borstel is voor het reinigen van het aluminium, in combinatie met de bruine pasta. (denk er bij de pasta's om dat je de juiste neemt, en niet voor koper of id). De andere zijn katoenen schijven. Samen met de blauwe pasta kun je hiermee de glans erop krijgen. Het Belgom Aluminium is voor onderhoud/oppoetsen met de hand.

Op de boormachine:
full


Voor kleine onderdelen is het makkelijker de boormachine vast te zetten, en het te bewerken materiaal er zachtjes tegen aan te drukken. Zorg dat je het toerental van de boormachine niet te hoog hebt.

full


Resultaat na het reinigen met de bruine pasta:

full


Na de katoenen schijven:

full


Even oppoetsen, en klaar 8-)

full
 
Arnold,

Ik zie dat je Silkolene gebruikt. Is dat puur en alleen omdat ze in de racerij een sticker op de kuip hebben van die fabrikant of omdat het goed spul is? (Ervaring)
Zelf gebruik ik Castrol superbike en daar ben ik erg tevreden over. De vorige eigenaar liet hem bij een motorzaak onderhouden dus dat zal ook wel goede olie geweest zijn. Schakelen gaat nu echter soepeler en de motor voelt eerder klaar voor het betere gas geven.
 
Arnold,

Ik zie dat je Silkolene gebruikt. Is dat puur en alleen omdat ze in de racerij een sticker op de kuip hebben van die fabrikant of omdat het goed spul is? (Ervaring)
Zelf gebruik ik Castrol superbike en daar ben ik erg tevreden over. De vorige eigenaar liet hem bij een motorzaak onderhouden dus dat zal ook wel goede olie geweest zijn. Schakelen gaat nu echter soepeler en de motor voelt eerder klaar voor het betere gas geven.

Ik ken de olie niet, dwz heb het nog nooit eerder gebrobeerd. Heb een informatie pakket van Fuchs/Silkolene gekregen met daarin alle info. Denk dat de meeste olie merken (in dezelfde categorie) niet echt voor elkaar onder doen. Vandaar maar eens Silkolene proberen :)
Bijkomend voordeel van deze olie vind ik, is dat het ook nog eens heerlijk ruikt :o
 
:(

Is een bout afgebroken in het blok :( :(

Gaat om dit ding voor de koeling vast te zetten:

full


De buisjes, met daarom een dichtingsrubber, zitten muurvast als ik ze in de gaten duw. Zou het met een boutje minder afkunnen :? Denk niet dat het gaat lekken. Uitboren heb ik geprobeerd, maar dat schiet écht niet op |( |(

Morgen waarschijnlijk pas de koppelingsveren en olie binnen, nog ff geduld dus.
Wou eerst het koppelingsdeksel van de 7 eropzetten ivm de plaats van de olie-bijvuldop, maar dat past niet. Maten zijn wel gelijk, maar bij het 9 blok loopt er nog een oliekanaal door. Nu het koelwatertankje maar even pas maken.
De carburateurverwarming haal ik eraf, rij toch niet in de winter 8-) . Heb er alvast nieuwe Denso's ingedraaid, en het oliefilter vervangen.
Weet iemand trouwens of de aanhaalmomenten voor de koppelingsveren gelijk zijn voor de 9 en de 7?
 
Dat "koelelement" zit inderdaad nogal stug op zijn plaats, alleen zou dat ook zo zijn als hij warmer word?
De O ringetjes worden dan natuurlijk ook wat zachter.

Maar aan de andere kant word hij natuurlijk ook nog op zn plaats gehouden door 3 andere bouten..

dusssssssssssss, hou je van een gokje ;) ?


Anders misschien teflon er omheen draaien zodat het nog wat dichter zit ?
 


Dat is het setje van BRG :)
Heb ik ook aan gedacht, maar 500 dollar voor een paar beugeltjes eneen slangetje gaat me net ff iets te ver. In zo'n setje zit ook een andere aansluiting voor je olieslang. Die heb ik origineel gelaten, vandaar dat ik zo'n BRG beugel niet kwijt kan. Ik ben dus genoodzaakt een beugel te maken welke aan de buitenkant ipv aan de binnenkant van het frame komt.
 
Eindelijk de veren binnen :} :} :}

Dit zijn we nodig:
full


Setje nieuwe kopppelingsplaten, koppelings veren (niet altijd noodzakelijk, maar beter gelijk vervangen) en een nieuwe pakking.

Verwijder de bouten van de koppelingsveren

full


en haal alle koppelingsplaten en tussenschijven eruit.

full


Plaats de nieuwe schijven en de (oude) tussenringen, het koppelingshuis en monteer de nieuwe veren

full


Denk erom (iig bij deze Kawasaki's) dat de laatste koppelingsplaat in de andere sleuf komt dan de rest! (de laatste is dus de eerste waar je van buiten tegenaan kijkt ;) )

full


Haal de oude pakking van het koppelingsdeksel af. Maak het oppervlak mooi glad en zorg dat alle restjes verdwenen zijn.

full


Boutjes er weer in, olie erin en klaar alweer :)

Morgen een how-to Dynojet inbouwen? O-) als ie binnen is iig :(
 
Vandaag dus het Dyno kitje ingebouwd, en de carbs maar eens even grondig gereinigd :)

Het setje:

full


Deze moeten er straks dus weer als nieuw uit gaan zien :9

full


Eerst maar ff demonteren die hap

full


Terwijl de carburateurs lekker liggen te weken

full

kon ik alvast verder met de rest in te bouwen.

Allereerst de hoofdsproeier vervangen. In het setje zitten verschillende sproeiers, voor standaard uitlaat, open uitlaat en ander luchtfilter. Helaas past de hoofdsproeier niet. Dit bouwjaar heeft 2 types carburateurs, en ik heb net de verkeerde :(
Maar niet gertreurd! 1 telefoontje met Ruud Fredriks was voldoende om het te regelen. Setje wordt kostenloos opgestuurd, en ik stuur deze retour. Hulde voor de service!!
Dit is de sproeier die vervangen moet worden:

full

Ook moeten er "air restrictors" ingebouwd worden

full

full

De gasnaalden worden ook vervangen, en eerst op de aangegeven stand gemonteerd

full


Nog even de CO2 schroef op de juiste stand draaien, en dan hebben we alle inbouw handelingen eerst gehad. Tijd om het zaakje weer in elkaar te zetten

full

full


Komende week dus nog de juiste sproeier er in, en dan kunnen ze gemonteerd worden zodat ik ook het luchtfilterhuis aan kan passen voor de 9 carbs. Als ie weer in elkaar zit, even af laten stellen op de bank :9 :P
Mijn zaterdag dus weer goed besteed>
 
Laatst bewerkt:
absolute prono weer!!!!

mede dankzij jou vrees ik dat de streetfigter nog een jaartje uitgesteld gaat worden :(

die zxr 600 begind mij steeds meer te trekken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan