Misdadige zuinigheid bij overheid

De recente val van onze wielrenster in Rio toont maar weer eens hoe supergevaarlijk de verfstrepen op de wegen zijn.
Ze maakte een onvervalste highsider doordat het achterwiel weggleed op een verflijn. Had die lijn er niet geweest, dan had ze de bocht misschien nog kunnen halen. Nu was ze kansloos .

Hoeveel motorrijders hebben niet een narerow-escape gehd door deze gpoedkope rotverf, terwijl er goede anti-slip alternatieven zijn ??
Iets voor de MAG of FEMA.

Deel je ervaringen hier !!

Wat een kul, ik houd rekening met de strepen dat had de wielrenster ook moeten doen ook moeten doen, het is geen wielerbaan.
 
Net het filmpje gekeken van de toeschouwer, volgens mij gaat ze gewoon veel te hard de bocht in. Heeft volgens mij weinig met de wegmarkering te maken, en al helemaal niets met de NL overheid :)
 
De wetenschap achter de vreselijke val van Olympische heldin Annemiek van Vleuten - WANT

De wetenschap achter de vreselijke val van Olympische heldin Annemiek van Vleuten
1 uur geleden - door Daniel
Wie gisteren naar de Olympische wegwedstrijd heeft gekeken heeft daar waarschijnlijk niet van kunnen genieten. Er leek niets aan de hand, Annemiek van Vleuten ging als een speer en leek naar goud toe te rijden. Toen sloeg het noodlot toe. Tijdens de laatste afdaling vloog ze in een bocht over de kop en bleef ze roerloos in de berm liggen. Een vreselijk gezicht! Maar wat gebeurde er nou precies?

Bron: Want.nl
 
De recente val van onze wielrenster in Rio toont maar weer eens hoe supergevaarlijk de verfstrepen op de wegen zijn.
Ze maakte een onvervalste highsider doordat het achterwiel weggleed op een verflijn. Had die lijn er niet geweest, dan had ze de bocht misschien nog kunnen halen. Nu was ze kansloos .

Hoeveel motorrijders hebben niet een narerow-escape gehd door deze gpoedkope rotverf, terwijl er goede anti-slip alternatieven zijn ??
Iets voor de MAG of FEMA.

Deel je ervaringen hier !!
Het niveau van jouw beticht toon maar weer eens aan hoe belangrijk het is om anti-conceptie te gebruiken wanneer copulatie wordt beoefend.

Hoeveel minder begaafden met enorme tunnelvisie en een te grote niet onderbouwde mening hebben wij wel niet rondlopen op deze aardbol door deze luiheid/laksheid, terwijl er goedkope anti-conceptie alternatieven zijn ??

Deel je ervaringen hier !!
 
De wetenschap achter de vreselijke val van Olympische heldin Annemiek van Vleuten - WANT

De wetenschap achter de vreselijke val van Olympische heldin Annemiek van Vleuten
1 uur geleden - door Daniel
Wie gisteren naar de Olympische wegwedstrijd heeft gekeken heeft daar waarschijnlijk niet van kunnen genieten. Er leek niets aan de hand, Annemiek van Vleuten ging als een speer en leek naar goud toe te rijden. Toen sloeg het noodlot toe. Tijdens de laatste afdaling vloog ze in een bocht over de kop en bleef ze roerloos in de berm liggen. Een vreselijk gezicht! Maar wat gebeurde er nou precies?

Bron: Want.nl

Ze kneep de voorrem in |(
 
... Er bestaat een soort verf waarin wat reflecterend materiaal is verwerkt dat naast de zichtbaarheid ook de stroefheid verbetert. Waarom gebruiken we dat niet in plaats van die 5 mm dikke glijstroken.
....

Volgens mij gebruiken we dat ook :?

Ik rij woonwerk en ook in dikke regen, eigenlijk nog nooit gemerkt op de snelweg met inhalen of tussen de file door dat mijn motor begint te glijden op de strepen? (jaja normaal rij gedrag, dus geen 200+ met knie op de grond :') )

Volgens mij zit dat vooral tussen de oren.

Ja, soms voelt het of je motor 5 a 10 cm opzij stapt, maar dat doet hij in de praktijk echt niet.
Het is vaak dat een randje tussen weg en streep al voelt als "opzij stappen"

In de praktijk probeer ik er niet overheen te rijden, maar ik geef er ook niet om om er gewoon overheen te gaan hoor.
Die strepen zijn behoorlijk stroef volgens mij.

Dus je aanname dat ze glad zijn klopt niet. En ja tuurlijk kun je vallen maar dat kan zoveel oorzaken hebben.
En die plakstroken die er ook wel zijn (minderheid) zijn ook behoorlijk stroef maar dan voel je dat randje beter natuurlijk, maar ook dan gebeurd er echt niets.
 
de motoren reden niet eens zo hard de bocht in...

ze ging gewoon te hard de bocht in, dus onderstuur en dus naar buiten glijdend de bocht nemen.. totdat de asfalt lijkt te stoppen. dan ben je gewoon te laat.

iK zeg de fietsers weren van de dijken, levensgevaarlijk die gasten.
 
Laatst bewerkt:
Wat een topic, gaat werkelijk nergens over. Er gebeurt iets in een ander land, de oorzaak staat niet geheel vast, en de NL overheid heeft het gedaan.

Waarom posten mensen dit nou niet op vrijdag? Dan weet je meteen waarom het topic geopend wordt. Nu is het maar gissen of de TS paddo's op heeft, geblowd heeft, alcohol op heeft, slecht snik is, of dat hij net van zijn vrouw op zijn kop gehad heeft.

Zullen we het ooit weten?

Ik vind het wel een zeer relevant en adequaat topic, ondanks dat wielrenster Annemiek een grote inschattingsfout van de bocht leek te maken. In de GP heeft het carriere beeindigende ongeluk van Michael Doohan gelukkig voor grote verbetering in dit opzicht gezorgd.

Ik typ dit overigens een fractie van een seconde voor mijn eerste biertje.
 
@TS

In feite vraag je aandacht voor de strepen op de weg die jij te glad vindt. Dat je daar de val van onze wielrenster in Rio voor gebruikt als vergelijking slaat nergens op. Dat je het misdadige zuinigheid van de overheid noemt slaat in mijn ogen ook compleet nergens op. Maar je punt is duidelijk: gladde verf!

Maar laten we nou gewoon zoveel mogelijk om die strepen heen blijven rijden en verder niet teveel zemelen. Straks krijgen we de overheid zover dat ze aan de wegen van alles gaan doen om het veiliger te maken voor motoren. Dan zal daar ongetwijfeld een tegenprestatie tegenover moeten staan. Namelijk dat wij als rijders moeten zorgen dat onze motoren ook zo veilig mogelijk zijn. En dat gaat de overheid dan controleren. En voor je het weet zitten we aan een APK voor motoren vast.
En dat betekent waarschijnlijk het einde voor veel bobbers, (echte) choppers en café racers. En dat zou verschrikkelijk zijn.

Dus gewoon om die strepen heen blijven sturen zoals je in je rijles geleerd hebt.
 
De recente val van onze wielrenster in Rio toont maar weer eens hoe supergevaarlijk de verfstrepen op de wegen zijn.
Ze maakte een onvervalste highsider doordat het achterwiel weggleed op een verflijn. Had die lijn er niet geweest, dan had ze de bocht misschien nog kunnen halen. Nu was ze kansloos .

Hoeveel motorrijders hebben niet een narerow-escape gehd door deze gpoedkope rotverf, terwijl er goede anti-slip alternatieven zijn ??
Iets voor de MAG of FEMA.

Deel je ervaringen hier !!

De meesten klagen over de overregulering door de overheid.
Alles word aan banden gelegd en overal worden regeltjes voor bedacht en borden neergezet.
Iedere weggebruiker moet gepamperd worden en de hele wereld moet erop aangepast worden zodat je als weggebruiker nergens meer op hoeft te letten. Als ezeltjes achter elkaar aan *D
Suf volkje worden we zo, helaas |(

Leer gewoon rijden en de weg voor je te bekijken, zo moeilijk kan dat niet zijn, het lukt mij al jaren onder de meest vreemde omstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje van een toeschouwer. Zo'n smak hoop je nooit van je leven mee te maken.

:?

Hoe kan dat nou.... heel veel motorrijders voor haar en die gaan allemaal over die lijn heen zonder dat ze vallen :?


Het probleem ligt dus zeker niet bij die lijn :N



Zelfs als die lijn er niet had gelegen, haar rijlijn was gewoon dusdanig dat ze met die snelheid het sowieso nooit gehaald zou hebben.

Probleem, positie op de weg icm snelheid. Geen probleem, de lijn die op de weg staat.

Als je in zo'n geval alsnog die geschilderde lijn de schuld wil geven dan kun je beter stoppen met motorrijden, dan snap je er echt niets van.







De recente val van onze wielrenster in Rio toont maar weer eens hoe supergevaarlijk de verfstrepen op de wegen zijn.
Ze maakte een onvervalste highsider doordat het achterwiel weggleed op een verflijn. Had die lijn er niet geweest, dan had ze de bocht misschien nog kunnen halen. Nu was ze kansloos .

Je zou de politiek in moeten gaan.

Een onderwerp wat nergens mee te maken heeft nemen, feiten verdraaien, fictie toevoegen en dat dan willen gebruiken om een punt te maken op een onderwerp dat 0 raakvlak heeft met je verhaal....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken.
Ze reed erg hard en had verkeerde lijn voor de bocht.

De belijning heeft geen invloed gehad op deze situatie.

Maar dan nog, wat zou een overheid anders moeten doen, en op welk punt is ze misdadig?
En als je het echt vindt, heb je al aangifte gedaan? Is je plicht namelijk.
 
het is altijd de schuld van iemand anders.

voor mensen zoals TS moeten ze overal alle waarschuwings stickers afhalen. lost het probleem zich vanzelf op.
 
Die mega fucking grote snelheidslimiet staat op de andere weghelft..... ;)
Ik heb in het hele filmpje geen 30km gezien op haar weghelft... zeker niet voor die bocht.

De beste stuurlui staan natuurlijk weer aan wal.
Ze heeft een mega smak gemaakt en alle geluk van de wereld dat ze er redelij goed vanaf komt.

Je kunt dergelijke sporters van alles verwijten maar om zover te komen moet je veel talent en toewijding hebben, dag in dag uit het uiterste van je lijf en leefstijl vergen.
Veel meer dan de gemiddelde MF'er die niet verder komt dan een gezapig leventje met huisje boompje beestje en zijn leventje op de "auto piloot" verslijt.
Zij valt tenminste in een finale van een olympische wedstrijd. Wij gaan op onze bek omdat we niet eens een rotonde of bocht kunnen nemen, zelfs zonder de druk van een finale/wedstrijd.

Goed verhaal, lekker kort. Maar volgens mij is er geen discussie gaande over het leven van een topsporter of een leven van een Mf'er.

Maar goed lekker tegen de stroming inzwemmen is natuurlijk fijn op zijn tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Maar in brede zin is het wegonderhoud en de aanlag daarvan in Duitsland prima in orde.
_O-

Schaar jij een bordje "Strassenschade" plaatsen onder wegonderhoud? In Duitsland liggen toch echt een hoop slechte wegen. Zijn die krappe afritten van de Autobahn ook misdadige zuinigheid van de overheid?

Je grijpt een incident in een ver land aan om met een hysterische topictitel je punt te maken.

Het incident had als hoofdoorzaak een erg hoge snelheid icm een verkeerde rijlijn, gevolgd door fouten in de bediening van de remmen. Achter blokkeerde, waarna ze zich over de kop remde met de voorrem.

Je hysterische titel gaat voorbij aan het feit dat wegbelijning meer functies heeft dan grip bieden, het moet gezien de kosten ook slijtvast zijn en onder veel omstandigheden werken. Er wordt regelmatig getest met andere typen lijnen.

Overigens: met zo'n titel moet je ook niet gaan zeuren over mensen die wat minder genuanceerd reageren, je vraagt er gewoon om.
 
_O-
Zijn die krappe afritten van de Autobahn ook misdadige zuinigheid van de overheid?

Even vanuit ontwerpersperspectief.

In Duitsland ontwerpt men de wegen op voertuigeigenschappen. Dus afstand om te kunnen remmen en de mogelijkheid om snel een bocht in te kunnen met als voornamelijke ontwerpvoertuig de personenautos. dus krappe bochten mogelijk en moet je nu en dan echt in de ankers gaan bij afritter, of flink gassen op toeritten

In Nederland ontwerpen we de wegen vanuit het Comfort perspectief. Dus, flauwere bochten in toe/afritten. Langere acceleratie/deceleratie afstand zodat men niet ongemakelijk voeld als men de betreffende ontwerpsnelheid honoreert. (niet overal, maar geldt voor heel veel plekken op de snelwegen), binnenstedelijk kunnen de gemeente een eigenwil toepassing nu en dan...
 
Laatst bewerkt:
Even vanuit ontwerpersperspectief.

In Duitsland ontwerpt men de wegen op voertuigeigenschappen.

In Nederland ontwerpen we de wegen vanuit het Comfort perspectief.

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en zijn het afgeleide vertalingen van "veiligheid".
 
Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en zijn het afgeleide vertalingen van "veiligheid".

Als het om veiligheid gaat dien je alles hetzelfde te maken zoals Duitsland.
Iedere afrit en toerit zijn kort en je gaat altijd op dezelfde manier er naartoe.

En dan nu Nederland, soms lange afrit/toerit, soms kort.
Soms moet je een viaduct onderdoor om een snelweg op/af te gaan, soms er weer voorlangs.
Als je scherp rijdt en goed naar borden kijkt hoeft dat overigens helemaal geen probleem te zijn, en ik kan het wel begrijpen dat we hier meer last hebben van spookrijders dan Duitsland.
Die enkeling die er he-le-maal niets van begrijpt natuurlijk uitgezonderd, die rijden zich overal de vernieling in, hoe duidelijk je het ook maakt.
 
Als je scherp rijdt en goed naar borden kijkt hoeft dat overigens helemaal geen probleem te zijn, en ik kan het wel begrijpen dat we hier meer last hebben van spookrijders dan Duitsland.

neem het Prins Claus plein eens, voor de eerste keer in je leven, ik snap wel dat daar met regelmaat ongevallen zijn bij afritten
 
Als het om veiligheid gaat dien je alles hetzelfde te maken zoals Duitsland.
Iedere afrit en toerit zijn kort en je gaat altijd op dezelfde manier er naartoe.

Tuurlijk. Nederland ontwerpt geen veilige wegen. Dat kunnen alleen de Duiters
_O-

Zelfs in Duitsland zijn niet alle op- en afritten identiek ontworpen. Het hangt allemaal samen met de periode van aanleg en de daarbij geldende ontwerpregels. Ze gaan steeds meer over naar ruimere afritten.

Er is niet slechts 1 ontwerp dat goed is, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan