Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Misschien een Goldwing??

Ja, tuurlijk is de goldwing zwaar. Ik denk niet dat er een Goldwingrijder zal zijn, die het tegendeel beweert.
Maar als een meissie als ik erop er lekker mee kan rijden (1.72 en 70 Kilo,dus echt geen beest van een wijf) kan een beetje vent dat toch zeker ook???
 
Laatst bewerkt:

de nieuwe vrouw heeft ervoor gezorgd dat er geen venten meer zijn.
nieuwe mannen houden zich niet meer bezig met motorijden.
 
en..? Meissie, met wat rijd je man???ook een GL 1500 of 1800 ?

Diezelfde 1500, helaas is 2 GW's iets boven ons budget, maar er komt nog wel een keer een klein fietsje bij. Ik zie een TDM wel zitten.
Mijn zoontje is nu groot genoeg om mee te gaan, dus aan 1 motor hebben we niet meer genoeg.
De 1800 vindt ik, eerlijk gezegt niet mooi.
Gelukkig voor mij, is mijn man niet zo'n toerdert, dus meestal kan ik lekker zelf een toerritje rijden, want achterop bij mij........Ja, na een avondje op de motorclub en de nodige hoeveelheid bier, dan wil ie wel bij me achterop, maar als ie bij z'n volle verstand is echt niet hoor.
 
Laatst bewerkt:
misschien maar niet?
De Goldwing-rijders die hier zo furieus reageren op alle kritiek moeten misschien toch eens op een andere fiets een proefrit maken. Een Wing is nu eenmaal een rechtuit highway motor....en als je heel veel snelwegkilometers gaat maken dan is daar niet veel mis mee. Als ik 3500 te besteden had dan zou ik eerder kijken voor een Triumph Trophy (maar dan wel de 3 cilinder, mooier geluid en bijna net zoveel pk)of voor een winterprijs een BMW R1100 (superstrak sturen en prettige zit)proberen te vinden. FJ1100/1200 is leuk maar qua sturen ook niet meer echt up-to-date. Als je niet vies bent van wat extra onderhoud kan een Guzzi ook voor veel plezier zorgen. ga gewoon eens op wat modellen proefrijden.
 

Je gelooft toch niet serieus, dat ik mijn rijbewijs heb gehaald en direct op een 1500 ben gesprongen?
Dit is in 15 jaar tijd, fiets nummer 5, waaronder ook een NTV 650, CBX750, dus echt wel ervaring op ander soortige fietsen opgedaan.
Ik denk dat dit voor de meeste GW rijders wel het geval is.
Maar gelukkig heeft iedereen een andere smaak anders zouden we allemaal op de zelfde motor rijden en werd het erg saai op de weg denk je niet?
 
Ook al is je stomme opmerking lang geleden is het jammer dat je gisteren niet met de voorne putten meeting bent mee geweest.
Dan had je kunnen zien dat een goldwing net zo soepeltjes over de rotondes gaat als jou brikje.
Je kan wel zien dat je geen verstand heb van deze prachtige machines want juist de gl1000 is zeer onstabiel kwa frame en een zwabber bak.
Maar ja een goldwing heeft nou eenmaal een slecht imago onder de buikschuivers TOT ze er zelf eens op gereden hebben.
 
Ik rij sinds mei dit jaar op een 1200 gl.
Daarvoor heb ik 9 JAAR op een shadow vt 500 gereden. Net geen 200 kg.
De wing weegt 329KG om precies te zijn.
Het koste me 2 weken om hem goed de baas te kunnen en nu gooi ik hem helemaal plat op een rotonde dus het is maar net hoe snel je leert.
Geloof me dat gewicht ligt zo mooi laag dat je alles kan wat je wilt.
Oke weet je waar je het gewicht wel wat mee merkt? Dat wil ik best toegeven.

Met REMMEN dan moet je even goed je voet pedaal durven gebruiken (combirem) maar hij remt prima hoor. Ik zou zeggen probeer er eens een stukje mee te rijden dan verander je wel van mening
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad; ben ik als iel ventje toch op zo'n 'grote' wing gaan rijden. Echt spijt dat ik het niet eerder heb gedaan!!! Zalige fiets, en betrouwbaar tot en met. Zeker, het is geen buikschuiver, maar daarmee maak je ook geen kilometers mee zonder rugklachten. Nee, Goldwing forever!!!! (en rustig zoeken levert je al gauw een leuk voordeel op...de mijne was maar 1750!!! GL1200 Interstate 1984 nette motor loopt als een zonnetje HONDA DUS!!!
 
Goldwing? niks mis mee. Niks rijdende bankstellen. Heb er veel internationale kilometers mee gereden zonder steeds maar hoeven af te wegen wat ik thuis moet laten.Plek zat.Genoeg benzine voor veel kilometers en handelbaar als je er maar even op toelegd. Het is nu eenmaal een heavy bike en je kunt er niet alles mee doen (tussen de files door jagen en dat soort dingen), maar daar staan zoveel pluspunten tegenover...Ik rijd voor het normale werk nu een Magna, maar in hart en ziel blijf ik Goldwingrijder. Ik zou 'm nog nie een willen ruilen tegen een HD!!(ooit geprobeerd) Heb je ooit een internationaal treffen bezocht? Als je echt wil klungelen met mooie onderdelen dan is deze bike bij uitstek geschikt. De saamhorigheid is over heel europa gewoon geweldig (en behulpzaam). Stap er eens op (of achterop) en geniet maar eens van luxe . Als je wil scheuren dan kan je altijd nog een 2e fiets overwegen. Maar je bent gewaarschuwd, eenmaal goede ervaring op zo'n GL en het zit voor altijd in je bloedbaan.
 
Je heb oma zeker even flink moeten schoppen maar das een hele mooi fiets voor dat geld.
Tis dat ik al een 1200gl heb anders had ik hem voor dat geld wel willen hebben.
Sukses met de verkoop.

Wingman
 
Enige nadeel... ik lees dat je bijna 2 meter lang bent dus pasop dat je niet te erg door gaat hangen met je rug, dan kun je volgens mij beter een toermotor kopen waar je net een klein stukje voorover zit. (of je moet een ruggesteun mooi vinden....)