Mivv GP demper

so_solid

MF'er
23 jul 2009
213
1
Ik zit er aan te denken om mivv gp demper aan te schaffen, omdat ik zo een grote lompe demper de lijnen uit de motor vind halen.

Alleen nu hoor ik hier en daar wat slechte berichten over een korte demper op een gsx-r 600 k5. Hij schijnt niet genoeg tegendruk te bieden waardoor er sneller slijtage in het blok optreed. En hoe zit het met de prestaties? Heeft er iemand ervaring mee of rijden er al mensen met deze demper rond?

Ik hoor het graag.
 
Wat een bak herrie komt er uit zeg! Zaaalig. Is wel even wennen ten opzichte van die Leo die eronder zat. Dit gaat echt een heel stuk harder, maar je hoort mij niet klagen. Over horen gesproken, volgens mij ben ik doof aan de rechterkant.... :P Hieronder een afbeelding van hoe die gemonteerd zit. Zal zo ook een filmpje plaatsen, maar die vallen wat tegen (ga te vroeg van het gas af....)
full
 
Dat inbranden gaan we ff regelen dan. Zondag de gixxer meeting dus dat is al een aardig stukje sturen. Gaat 1 van jullie nog?

@so_solid, thanks! ben er zelf ook erg blij mee. Huggertje zat er al op dus ik heb geen flauw idee. Zal eens vragen aan een maat van mij. Volgens mij weet hij het wel. Die is bezig met een nieuwe hugger. Voor de rest heb ik er weinig aan gedaan. Alleen stalen remleidingen en nu die pijp. Klinkt goed man die pijp bij jou! Lekker zwaar.

Gevonden! Hugger via mdi-online.nl
 
Laatst bewerkt:
@lynx: thnx ik ga even op de site kijken. En waar is die meeting dan? En moet je dan lid zijn ofzo?

Daarnet nog even gereden, wat een mooie herrie komt er toch uit. Maar hij moet wel afgesteld worden hoor. Merk je vooral in de lagere toeren in de lagere versnellingen.
 
Nee je hoeft geen lid te zijn, hier de link:
GSX-R 600/750/1000 meeting

Hoe merk je dat die afgesteld moet worden? Oftewel.. Wat zijn je klachten?

Ik twijfel nog een beetje. Ergens lijkt het mij voor mij onzin om hem weer af te laten stellen, omdat die vorig jaar ook met een sportdemper is afgesteld. Aan de andere kant voorkom ik liever dan ik genees.... Nou hoorde ik dat ze bij hoegee maar een paar procentjes kunnen veranderen aan je mengsel en dat dan de rek er uit is via je ecu afstelling. Dan schijn je naar een power commander over te moeten stappen om er nog meer uit te kunnen halen. Misschien kan iemand hier dit toelichten? Dan vraag ik mij ook nog af of het kwaad kan dat je ecu al is aangepast en dat je er dan ook nog een power commander op zet? Of is de power commander dan bepalend en is het dan niet en je ecu die het rijker maakt en dan ook nog eens je pc?
 
Laatst bewerkt:
Ik merk het vooral in zijn 1 en zijn 2. Als ik vanaf stilstand of vanaf een laag toerental wil optrekken dan houd hij een soort van in. Lijkt net of hij zich zelf een beetje verzuipt zeg maar. En dan krijgt ie opeens weer vermogen. Ik wil hem puur laten afstellen zodat hij weer lekker soepel zijn vermogen verdeeld en weer soepel rijdt. Dus alleen afstellen incl. luchtfilter is voor mij voldoende.

Heb je trouwens daar ook wel is een klein beurtje genomen?
 
Nee heb daar nog geen beurtje gedaan. Was nog niet nodig. Heb de motor pas sinds juli vorig jaar en heb er voor het nieuwe seizoen nieuwe olie in gedaan. Misschien dat ik aan het einde van het seizoen ga. Ga er wel voor naar Hoegee. Ik kom uit alphen a/d rijn, maar rij er graag een stukje voor. Ze nemen echt de tijd voor je. Ben er vorig jaar geweest om mijn luchtfilter en uitlaat af te stellen op de bank en toen werd ook meteen even mijn vering wat aangepast. Geen extra kosten en wel extra uitleg. Nou ook nog even gebeld ivm de nieuwe uitlaat en de evt. noodzaak van het afstellen. Weer ruimschoots een goede uitleg gekregen. Hij vertelde mij dat ik niet hoef af te stellen voor motorschade maar dat het wel zou kunnen om het aan en uit gevoel van het gas geven wat bij te stellen. Ga vanavond eens een goede proefrit maken en dan kijk ik even wat ik ga doen.
 
Ja precies dat aan en uit gevoel is precies wat ik je omschreef. Hij reageert wat langzamer op het gas.

Had ze ook even gemaild (barry) en gevraagd wat en het zou kosten om te re-mappen incl filter. Ik zou zo een 215 euro kwijt zijn. Dus ik ga denk deze zaterdag even langs als ze plaats hebben.
 
Ook juist carbon mivv gp onder me mille gezet. Klinkt echt te gek...tunneltje gas open trekken :9~

Klinkt met db killer net zo luid als mijn laser zonder !!! Ook luider als high mount leo vinci sbk carbon (uitlaat scheurde open, benieuwd of mivv het gaat houden iig vulling geluid/ verkleuring in de gaten houden :+ )

open pijp?
 
Mivv GP, you gotta love it (L)
Toen ik de mijne eronder had laten zetten had ik juist het idee dat 'ie alleen maar lekkerder ging lopen. Er zat al een BMC luchtfilter in toen de standaard demper erop zat dus misschien dat 't daar wat mee te maken had. Anyway ik wil die van mij alsnog laten afstellen mááárrr.. Ik wil binnenkort het circuit op, dat betekent standaard demper erop, en dát betekent wéér opnieuw remappen toch?

@ Lynx01
Alphenaar? Ben je nog nooit tegen gekomen.. Zie trouwens helemaal nóóit gixxers in Alphen :S
 
Laatst bewerkt:
Die mivv wordt steeds bruter qua geluid. Heb er maar oordopjes bij in gedaan..... Heb dit weekend nog wat filmpjes gemaakt en zal die nog ff plaatsen.

Ja alphenaar inderdaad... Ik rij ook niet veel in Alphen, zo snel mogelijk het dorp uit. ;) Rij met nog twee andere gixxers ook uit Alphen dus ze zijn er wel.... Jij ook uit Alphen?
 
Ik heb op ebay.nl en op mivv.it gekeken maar volgens mij is de GP niet voor de K2 leverbaar!

Pas vanaf K3, de Mivv oval is er wel voor de K2


Maar met een MIVV demper heb je in ieder geval alle aandacht haha!!

Check voor geluid hier maar het zijn wel kawa's maar het geluid is er niet minder om
zx6-r 04

z1000 04

z1000 07

Have fun
 
Ja vond het ook wel indrukwekkend, vooral de sound. Was niet zo kapot van het model alleen... Vond ik de mivv mooier , maar smaken verschillen anders hadden we allemaal een Lada....
Let wel op E-keur als je dat van belang vind. Dat zit niet op de Lor uitlaten. Als je op youtube r6 level one racing intikt komt er 1 onder een brug door... kwijl! Geluid is wel echt briljant.
 
Ja ik had hem ook via ebay. Via een italiaanse site was hij ongeveer 270 euro incl verzendkosten.

Morgen laat ik hem afstellen bij hoegee, dus ben benieuwd. Ga meteen vragen of ze mijn vering ook even kunnen afstellen.

En heb toch echt oordoppen besteld, want wat een herrie komt er toch uit de mivv! Heerlijk!!!!
 
Ja ik had hem ook via ebay. Via een italiaanse site was hij ongeveer 270 euro incl verzendkosten.

Morgen laat ik hem afstellen bij hoegee, dus ben benieuwd. Ga meteen vragen of ze mijn vering ook even kunnen afstellen.

En heb toch echt oordoppen besteld, want wat een herrie komt er toch uit de mivv! Heerlijk!!!!

Heb je misschien een link, of kan je deze via pm sturen?
Ik vind alleen maar Duitse Mivv's voor 320 ofzo.
Toch lekker 5 tientjes verschil :)

Is trouwens voor een 600 k5 dus hetzelfde als jouwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan