Moeilijk in de eerste versnelling te krijgen

Groentje

MF'er
3 dec 2001
247
0
Maastricht
Mijn CBR wil nog weleens lastig doen als ik haar in de 1 wil zetten. Dit gebuurt vooral als ik in de 2de versnelling zit en ik wil dan na de 1 schakelen. Ik kom dan in vrij terecht en niet in de eerste versnelling. Kan ik na onderen blijven druken totdat ik een ons weeg, maar ze weigert gewoon. Soms is het op te lossen om eerst weer na de 2 te schakelen en dan weer na de 1 en soms zit er niets anders op dan weg te treuzelen in de 2.
Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit is??

Ps: ook zoek ik een goede motorzaak in de buurt van Maastricht. Want ik wil de motor wegbrengen voor een beurt, maar weet niet echt na welke zaak ik moet gaan.
Zeker niet na dat ik het topic over Motoport Rotterdam heb gelezen, om te
;( gewoon.

Alvast bedankt voor de hulp!!! :} :} :}
 
Mijn CBR wil nog weleens lastig doen als ik haar in de 1 wil zetten. Dit gebuurt vooral als ik in de 2de versnelling zit en ik wil dan na de 1 schakelen. Ik kom dan in vrij terecht en niet in de eerste versnelling. Kan ik na onderen blijven druken totdat ik een ons weeg, maar ze weigert gewoon. Soms is het op te lossen om eerst weer na de 2 te schakelen en dan weer na de 1 en soms zit er niets anders op dan weg te treuzelen in de 2.
Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit is??

Ik ken het probleem, ik heb precies hetzelfde en kreeg idd ook de tip om ff de koppeling op te laten komen.
 
FF goed kijken bij welke toeren/ snelheid het lastig wordt. Iets eerder terug schakelen dan gaat het beter.
Anders inderdaad op/neer schakelen of koppelen om tandwielen weer wat synchroon te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan