Monkey Gripp

Superturismo

Die hard MF'er
Donateur
21 jan 2005
604
386
ZH
We hebben het hier al even over gehad in het circuitdagen-topic, maar ik gooi het toch even centraal in de groep om te kijken of er nog meer gegadigden zijn. We zijn nu met 3 man, 4 man, maar als we dat aantal tot 10 op kunnen krikken zit er voor iedereen een substantiële besparingsmogelijkheid in (20-33%). Dit is dus om elkaar de winter door te helpen, want het circuitrijden is al duur genoeg (geworden). Komen we niet tot 10 dan blijven het de reguliere prijzen, maar kunnen we uiteraard besparen op de verzendkosten. Ik wil echter niet te lang wachten, want er zit ook een productie-/levertijd op en we willen allemaal de voorjaarstraining in maart al met de MonkeyGripp kunnen rijden.

Het is dus een tank extender (opzetstuk vastgeplakt op je benzinetank) dat veel meer houvast biedt dan je tank zelf (zelfs in vergelijking met de welbekende Stomp Gripp).

Voorbeeld van de uitvoeringen voor de S1000RR 2020+
1704901205048.png


De extender wordt op de tank geplakt en kan naar zeggen zonder schade aan lak weer worden verwijderd. Alles natuurlijk op eigen risico. I am just the messenger.

De ervaringen spreken voor zich (Rider Testimonials) al moge natuurlijk duidelijk zijn dat iemand die zijn product wil verkopen wat mooie testimonials plaatst op zijn eigen website, al zegt hij de negatieve ook te zullen plaatsen. Op Motor-Forum willen snelle mannen als @Fast Forward dit zelf gaan ervaren, maar ook de minder snelle mannen (waaronder ikzelf) vinden het een poging waard. Uiteraard kun je ook wachten of wij er ook sneller mee zijn, maar dan betaal je een stuk meer en is het seizoen wellicht alweer op de helft.

De idee is dat het met de MonkeyGripp veel eenvoudiger wordt om naast de motor te gaan hangen omdat je veel meer ondersteuning krijgt. De MonkeyGripp zelf biedt al veel meer grip dan een reguliere benzinetank, maar dit kan nog aangevuld worden door het gebruik van een extra zachte coating (+$30), al is deze laatste minder slijtvast (is de verwachting, het gaat voorlopig nog goed, maar de slijtvastheid van de harde coating wordt gegarandeerd). Dat er normaal een niet-goed-geld-terug-garantie op zit is natuurlijk leuk als je zelf ook in de Verenigde Staten woont, maar vanuit Nederland heb je er weinig aan. Het blijft dus een gok en op eigen risico, maar het scheelt financieel wel aanzienlijk en zo'n garantie kan vertrouwen geven.

1704901400151.png


besparingsmogelijkheid
De dollar staat op het moment van schrijven wat lager dan de euro (0,91), maar er komen uiteraard ook verzendkosten bij. Voor 1 stuk is dat $ 65, maar dit neemt (per stuk) af bij verzending van meerdere in één keer. Als je er zelf één zou bestellen dan kom je op circa EUR 375 uit (vb S1000RR 'reguliere' uitvoering, incl verzending en invoerrechten en btw), maar door deze gezamenlijk in te kopen, zouden we per MonkeyGripp 100 tot 150 euro korting kunnen realiseren.

Je kunt van mij ook gewoon een btw-bon krijgen, dus mocht je dat nog kunnen aftrekken dan zal je besparing nog groter kunnen zijn. Dit alles even in (goed) overleg.

Indien je mee wilt doen, zullen we gezamenlijk dus circa EUR 250 inleggen (tenzij je een duurdere of goedkopere hebt uitgezocht natuurlijk) en volgt er aan het einde een mooie eindafrekening waarbij iedereen terugkrijgt cq moet bijbetalen naargelang de uiteindelijke kosten na import. Dit is dus geen commerciële actie, maar een plan om zo'n mooi product als van Nick Kaplan (ik zag het al veel voorbij komen op FaceBook en mede-MF-er @RuudBr heeft hele goede ervaringen) zo goedkoop mogelijk bij deze groep circuitrijders te krijgen. Mijn persoonlijk belang is dus niet groter dan de te realiseren korting (voor eenieder). Let er dus op dat je individuele prijs nog wat hoger/lager kan zijn dan in bovenstaand voorbeeld afhankelijk van je type motor (hij produceert ze voor de meest gangbare sportmotoren) en individuele keuzes (bv. de coating).

Vragen kunnen voor iedereen interessant zijn, dus gooi ze in de groep en ik doe mijn best om ze snel te beantwoorden, maar privébericht mag uiteraard ook.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE 11/1: nadat ik heb verteld over het enthousiasme uit deze groep ( :+ ), heb ik in ieder geval met de producent af kunnen spreken dat we vanaf een aantal van 6 stuks al een forse korting krijgen, waardoor we voor zijn groep al op circa 300 uitkomen (incl. verzenden, btw en invoerrechten) en we zijn inmiddels met 4. Met 10 man blijft de prijs uiteraard verder dalen.

Exacte prijs weten we na binnenkomst en verrekening, die is naar waarschijnlijk nog iets lager, soms kun je geluk heb met de douane bijvoorbeeld, maar daar wil ik niet vooraf al rekening mee houden.

Nog (tenminste) 2 te gaan. Wie wil er dit jaar sneller zijn en comfortabeler ernaast hangen en minder moeite hebben met aanremmen. :]*O*

Idee is wel om volgende week de definitieve bestelling eruit te gooien ivm productie- en levertijd. :)
 
Ik vind het wel interessant. Wie gebruiken dit soort spul voornamelijk en hebben er baat bij, lange of kortere rijders?
Hoeveel weegt zo'n ding? Massief PU ofzo?
 
Ik heb hem gekozen vanwege mijn lengte, ik kan vijf centimeter naar achteren zitten en toch nog goed contact met de tank. Als je op de website kijkt zie je allerlei formaten rijders en racers.

De grootste varianten wegen ongeveer een kilogram. Ze hebben een schuimkern en PU aan de buitenzijde.
 
Ik vind het wel interessant. Wie gebruiken dit soort spul voornamelijk en hebben er baat bij, lange of kortere rijders?
Hoeveel weegt zo'n ding? Massief PU ofzo?
We zien rijders van amateur tot MotoGP die zoeken naar mogelijkheden om meer grip op de tank te kunnen krijgen. Van een beginner op het circuit tot een Jorge Lorenzo is het zoeken naar hoe je met meer vertrouwen naast de motor kunt hangen, te zorgen dat je je vuistdikte van de tank afblijft en dat je je armen meer kunt ontlasten bij het aanremmen doordat je veel makkelijker jezelf met je knieën kunt tegenhouden.

Ik heb wat rondgevraagd, maar hoor wel dat steeds meer rijders hier mee bezig zijn. Het hoeft geen noodzaak voor een bepaald tempo te zijn, alles wat het circuitrijder makkelijker kan maken/minder inspannend geeft dat je kan focussen op andere zaken.

Het zijn vooral mensen die circuit rijden. Op straat ken ik nog niemand.
Voor lange en voor korte rijders zijn er juist modellen met meer en minder ruimte voor de benen. Ik schaar mijzelf onder kort (1.75m), de andere drie gegadigden zijn langer, maar we gaan allemaal voor de high profile (in beginsel voor langere mensen, maar de producent gaf al aan dat er ook kortere rijders zijn die de high profile prefereren).

Sowieso mensen die nu stompgripp gebruiken zouden met de MonkeyGripp een beter alternatief hebben. Ik vind persoonlijk stompgripp maar irritant met die bobbels en rij altijd zonder, maar de MonkeyGripp is juist glad, maar geeft meer grip dan een tank (helemaal in zachte coating). Producent geeft aan dat Stompgripp niet meer nodig is, maar ik weet niet of hij ook bij WC-eend heeft gewerkt. O-)
We hebben @RuudBr als de echte ervaringsdeskundige,.maar het contact met Nick Kaplan, de website en de gebruikerservaringen geven mij wel vertrouwen...alleen de prijs is wat hoog. En die kunnen we gezamenlijk drukken zo.
 
Ik heb er al 1 op mn s1000rr van 2017. Er zaten een soort vleugeltjes op die me een beetje in de weg zaten. Een beetje zoals op de 3e foto hierboven. Deze heb ik er profesioneel afgehakt met een stanleymes😄
Verder denk ik dat het vooral effectief is voor mensen met langere benen, of als je je niet goed schrap kan zetten op de motor met hard inremmen.

De laatste racedag van afgelopen jaar heb ik hem er weer afgehaald om back to back te proberen, maar het weer was weer eens te twijfelachtig om er wat zinnigs over te zeggen.

Als ik dan toch wat zou moeten opmerken lijkt het alsof je met monkeygrips vaker in de juiste houding zit als zonder.
 
Ik heb eerst met die van Cruciato gereden, maar die moet je zelf bevestigen op een tankcover oid (niet ideaal).
Nu heb ik de Monkey Gripps besteld (krijg ik volgende week).

Ik ben 1.91 op een RSV4 dus een tankverlenging zorgt dat je beter kunt afsteunen in de remfase en meer contact hebt onder hellingshoek. Persoonlijk vindt ik het fijn maar dat kan voor iedereen anders zijn.
 
Ik heb eerst met die van Cruciato gereden, maar die moet je zelf bevestigen op een tankcover oid (niet ideaal).
Nu heb ik de Monkey Gripps besteld (krijg ik volgende week).

Ik ben 1.91 op een RSV4 dus een tankverlenging zorgt dat je beter kunt afsteunen in de remfase en meer contact hebt onder hellingshoek. Persoonlijk vindt ik het fijn maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Ah, en was gezamenlijk bestellen voor jou niet ook voordeliger of heb je je eigen kanalen? (dat is je goed recht uiteraard). Of wist je niet van deze actie?

Het aanbod is nu 20% korting en verlaging van verzendkosten als we er tenminste 6 hebben, maar daar komt dan bij eventuele btw en invoerrechten. Kreeg je zelf ook nog enige korting op adviesprijs / verzendkosten?

Hoelang was de levertijd? We wilden de bestelling deze week eigenlijk uitdoen, maar de animo lijkt toch beperkt.

Het gewicht varieert afhankelijk van de gekozen grootte vanaf 400 gram tot grofweg een 1,5e kilo. Ook mag ik een niet-goed-geld-terug-garantie aanbieden, alleen zullen de verzendkosten daar wel mee verrekend moeten worden.
 
Ik had al besteld toen deze actie kwam
En wil je delen wat je betaald hebt van deur tot deur? Ik heb nu EUR 375 geschat, incl btw, verzenden, invoerrechten, etc. op basis van de met mij gedeelde informatie, maar misschien valt de import of het verzenden juist wel mee.

Ik heb geen belang bij deze actie anders dan de prijs voor mezelf (ook) te drukken, maar wat de uiteindelijke prijs wordt als ze hier op de mat liggen is niet geheel inzichtelijk en dat houdt sommige mensen ook nog tegen (en dat begrijp ik). Dus wellicht kon jij daar ook al wat inzicht in verschaffen ;)

Ennuh, deel uiteraard je ervaring van het product als het binnen is. @RuudBr is er heel blij mee. *O*
 
Ok, de MonkeyGripps zijn nu onderweg voor 3 man. Uiteindelijk wel wat geïnteresseerden, maar onvoldoende concreet. Hopelijk kunnen @Fast Forward, @Worldbeater en ik, zei de gek jullie over een paar weken alsnog onze ervaringen delen.

Wat zijn je eerste indrukken @Heuveltje?
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Ok, de MonkeyGripps zijn nu onderweg voor 3 man. Uiteindelijk wel wat geïnteresseerden, maar onvoldoende concreet. Hopelijk kunnen @Fast Forward, @Worldbeater en ik, zei de gek jullie over een paar weken alsnog onze ervaringen delen.

Wat zijn je eerste indrukken @Heuveltje?
Indruk is goed maar ik heb nog aan het wachten op mijn nieuwe motor dus de monkeygripp nog niet kunnen bevestigen
 
De eerste meters zijn gemaakt en ik ben erg tevreden. In het begin moest ik ff wennen aangezien het materiaal erg stroef is en je niet langs de gripp kunt glijden, je moet meteen goed zitten maar dan voelt het meteen goed.
 
Waar rij je momenteel @Heuveltje?

Bij het proefzitten merkt ik inderdaad dat het materiaal erg stroef is, waardoor de uitspraak dat je direct al meer grip hebt dan een stompgrip niet overdreven lijkt. :}

Wel verbaasd het me dat de High profile voor mensen met langere benen zou zijn. Gevoelsmatig lijkt het meer alsof je daar gewoon meer 'overhang' hebt (het uitstekende gedeelte waar je je knie onder kan klemmen) ten opzichte van de kleinere varianten. Ik moet het nog in de praktijk ervaren, maar de opmerking van @steel driver kan ik me wel voorstellen: zit die 'overhang' je niet in de weg bij het je actief verplaatsen over de motor?

Zelf ga ik hem komende donderdag (t/m zaterdag) proberen op Aragon. :]
 
Laatst bewerkt:
Waar rij je momenteel @Heuveltje?

Bij het proefzitten merkt ik inderdaad dat het materiaal erg stroef is, waardoor de uitspraak dat je direct al meer grip hebt dan een stompgrip niet overdreven lijkt. :}

Wel verbaasd het me dat de High profile voor mensen met langere benen zou zijn. Gevoelsmatig lijkt het meer alsof je daar gewoon meer 'overhang' hebt (het uitstekende gedeelte waar je je knie onder kan klemmen) ten opzichte van de kleinere varianten. Ik moet het nog in de praktijk ervaren, maar de opmerking van @steel driver kan ik me wel voorstellen: zit die 'overhang' je niet in de weg bij het je actief verplaatsen over de motor?

Zelf ga ik hem komende donderdag (t/m zaterdag) proberen op Aragon. :]
Ik zat in Almeria en ben 5 en 6 april in Assen.
De high profile is prima met mijn 1.91 en lange benen.
Ik ben niet bewust bezig geweest met de monkey grip aangezien ik een nieuwe motor heb en erg moet wennen.
Op zich is dat al een goed teken dat vrijwel meteen goed aanvoelde, enkel het stroeve materiaal viel op.
 
Dit is zo ongeveer een repost van het S1000RR-forum, maar uitgebreider en met een update aangaande dit specifieke onderwerp. Excuses dus voor een stukje herhaling, maar het hoort hier ook meer thuis.

Mijn ervaring met de MonkeyGripp is positief, beter dan verwacht eigenlijk nog.

Het is een mooi product en het sluit goed aan op de tank. De tankextenders van MonkeyGripp zijn dan ook allemaal modelspecifiek, zij het dat ze wel zo flexibel zijn dat het mogelijk is om iets te spelen met de exacte plaatsing op de tank. De binnenzijde van de extender zit (mooi op maat), helemaal vol met dubbelzijdige tape en omdat je natuurlijk maar 1x echt goed kan plakken, verdient het aanbeveling om een paar keer de extender tegen de tank aan te houden (nog zonder de bescherming van de dubbelzijdige tape af te halen :+ ) om proef te zitten. Vervolgens kun je met een paar stukjes ductape op je eigen tank aangeven tot waar de extender moet komen. Het lukte zo om de MonkeyGripp in 1x goed op de door mij gekozen plaats te krijgen. Tank van tevoren schoongemaakt natuurlijk en stevig aangedrukt bij het plakken.

Ondanks dat dit de High Profile is (voor de langere mens, of de kleinere die dit fijner vindt, aldus de website), leek de plaatsing iets hoger op de tank me toch prettiger. Wellicht vanwege het gevoel dat @steel driver ook aangaf dat de vleugels anders wat in de weg lijken te zitten, dit zelfs met mijn 1.75 en 'korte' benen. Uiteindelijk vond ik de extender na de iets hogere plaatsing tov mijn zadel totaal niet in de weg zitten, maar juist de verhoogde grip (en comfort) bieden die ik had gehoopt.

Zonder twijfel geeft het materiaal van de extender (het lijkt uit twee componenten te bestaan met gladder bovenop en veel stroever daar waar je je knieën tegen de tank hebt) me veel meer grip dan een stompgrip doet en ik vind het ook veel prettiger (dat is persoonlijk, maar ik stoorde me altijd aan die bobbeltjes van een stomp grip). Met aanremmen is veel minder knijpen van je benen in de tank nodig omdat het materiaal zo stroef is dat je al niet erg snel naar voren glijdt. Het is zelfs zo stroef dat het even wennen is met het verzitten, het is handiger indien je gelijk goed zit, want verschuiven met je been tegen het materiaal wordt lastiger. Je zit vervolgens zo goed dat je er echt met veel vertrouwen naast de motor kan gaan hangen. Nou hing er zelf altijd al wat meer als een 'aap' naast, maar sinds mijn schouderblessure doe ik dat met wat minder vertrouwen. De MonkeyGripp brengt dat vertrouwen weer helemaal terug. Ik kan met mijn volle gewicht (80kg) naast de motor gaan hangen, zonder dat de MonkeyGripp ook maar een kick geeft. 🐵

Na het afhangen moet je natuurlijk wel weer terug op de motor kunnen komen, maar dankzij de MonkeyGripp kan dat nog meer uit mijn benen komen en ook met aanremmen, is er veel minder druk op mijn schouder. De aankoop is wat mij betreft dan ook geslaagd.

Samen met mij hebben enkele andere rijders het product geprobeerd en volgens mij zijn hun ervaringen ook goed, maar ik laat het woord aan hen om dit te bevestigen of te ontkrachten. In ieder geval was ook Peter Hickman er zeer over te spreken begreep ik. Ik heb op Aragon eerst 2 dagen zonder gereden en de laatste dag met. De eerste twee dagen reed ik 2:10-2:12 en de laatste dag met de extender 2:08-2:10, maar of ik sneller was dóór de extender is natuurlijk moeilijk te zeggen. In beide gevallen was ik een stuk langzamer dan vóór mijn schouderblessure (en tankextender). De MonkeyGripp gaf echter wel heel veel vertrouwen en ik zou zeggen dat alles wat het circuitrijden makkelijker en/of comfortabeler maakt bij dezelfde snelheid is de moeite van het aanschaffen waard. :]
Screenshot_20240317-170016~2.png



In de zwarte uitvoering op mijn zwarte tank misstaat hij zeker niet. Sommige mensen aan wie ik de foto doorstuurde, viel het niet (direct) op dat de MonkeyGripp inmiddels gemonteerd was.

In navolging van mijn eigen goede ervaringen ben ik bezig om binnenkort de mogelijkheid te bieden om rijders ook voor andere fietsen (of andere types voor dezelfde fiets) te kunnen laten ervaren. Het is mijns inziens een mooi product en zoals hierboven reeds stond, geldt er ook een niet-goed-geld-terug-regeling voor. Voor mij is het in ieder geval een blijvertje.
 
Laatst bewerkt:
Leuke review!
Wat is je verwachting met deze specifieke highprofile i.c.m. 1.90m en lange benen? Als ik het zo lees past dat wellicht niet eens zo geweldig goed meer.

Wat was je onderaan de streep met o.a. de importheffing nog kwijt?
 
Leuke review!
Wat is je verwachting met deze specifieke highprofile i.c.m. 1.90m en lange benen? Als ik het zo lees past dat wellicht niet eens zo geweldig goed meer.

Wat was je onderaan de streep met o.a. de importheffing nog kwijt?

Ik ben 1.91 en heb ze op mijn rsv4, zit perfect en sluit mooi aan.
Veel grip waardoor je wel in 1 keer goed moet zitten maar gevoelsmatig erg duur voor een stuk rubber, alles bij elkaar bijna 300 euro.
 
Leuke review!
Wat is je verwachting met deze specifieke highprofile i.c.m. 1.90m en lange benen? Als ik het zo lees past dat wellicht niet eens zo geweldig goed meer.

Wat was je onderaan de streep met o.a. de importheffing nog kwijt?
Dankje. Je mag altijd even komen proefzitten als je in de buurt bent.

Prijs was inderdaad bijna EUR 300. Prijzig wellicht, maar met de huidige bandenprijzen valt alles mee. ;)

Ik vind het zijn geld waard, maar weet dat als je twijfelt dat je het ook eerst kan proberen (niet-goed-geld-terug). Ik krijg binnenkort voor een aantal modellen wat versies binnen en zal ze dan voor een vaste prijs aan gaan bieden, inclusief btw. Voor de BMW heb ik reeds verschillende modellen binnen, zodat je ze ook echt naast elkaar kunt proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan