monster 750 of 900?

baard

MF'er
17 jan 2006
41
0
utrecht
Ik ben aan t twijfelen of ik een m750 of een m900 zal kopen. Zit er behalve pk's veel verschil in de 750 en 900?
-Kosten onderhoud?
-Verbruik?
-Risico op stukgaan
Vraagt een droge koppeling veel onderhoud/$$?

Edit 8-4-06: de aanwinst M750:

 
Laatst bewerkt:
Kosten onderhoud: iets maar niet veel duurder dan een japanner.(wel vaker)
Verbruik: zal bij iedere fiets verschillen (rijstijl, soort wegen enz.)
Risico stukgaan: 100% :Y
onderhoud droge koppeling: geen idee :?
 
Toen ik (inmiddels al weer een aantal jaren geleden)op zoek was naar een eerste motor had ik hetzelfde dilemma. Ik had toen diverse reviews gelezen, en de M900 werd overal afgeraden als beginnersfiets, vanwege de vermogensopbouw. (bij de m600 en m750 was dat geleidelijk, bij de m900 eerst wat vlak, dan steil omhoog.

Als je je afvraagt welke het toen geworden is: geen van beide, toen ik met 'n vriendin bij de dealer was en op 'n monster plaatsnam, lachte ze me uit en zei dat het eruit zag alsof ik op 'n pocketbike zat.
Ben toen via 'n kennis uitgekomen bij een cb sevenfifty die te koop stond (een motor die eerst niet eens overwoog, omdat ik 'm lelijk vond in de boekjes) in real-life zag hij er echter veel beter uit en vanwege de veel lagere prijs heb ik 'm toen meteen meegenomen. Heb er nog geen spijt van gehad. (Maar kan je dus helaas niet verder helpen met je overige vragen.)
 
Kosten onderhoud: iets maar niet veel duurder dan een japanner.(wel vaker)
Verbruik: zal bij iedere fiets verschillen (rijstijl, soort wegen enz.)
Risico stukgaan: 100% :Y
onderhoud droge koppeling: geen idee :?

Baard, ik zou zeggen lees dit topic eens Wie heeft er hier allemaal een Ducati Monster? (5) en de 4 die er aan vooraf gingen!!

Oppie, risico stukgaan 100%, waar is dat op gebaseerd? Zijn zeker de bekende :Z :Z :Z :Z verhalen.

GRRrr

Rob
 
Ik ben aan t twijfelen of ik een m750 of een m900 zal kopen. Zit er behalve pk's veel verschil in de 750 en 900?
-Kosten onderhoud?
-Verbruik?
-Risico op stukgaan
Vraagt een droge koppeling veel onderhoud/$$?

Ik heb een 900 Sie uit 2001 met nu 31000km op de teller
Kosten qua onderhoud grote beurt bij 10000km koste 495€ bij 30000 de volgende grote beurt koste 495€
Daar tussen elke 5000 km 3 liter olie en een olie filter (bij elkaar 30€)
En bij 28000 km heb ik er nieuwe koppelingsplaten ingezet (110€)
Zou altijd weer voor een 900 gaan ,heb je langer plezier van en een droge koppeling (mooi)
Verbruik gewoon stevig flink binnendoor rijden 1 op 17,5
 
is het trouwens echt zo slecht achterop zitten op zo'n ding?? Ook ritten van 50-70km?
 
denk dat ie binnenkort een andere kleur gaat krijgen.. lichtblauw evt. met witte bescheiden streep.. Iemand ooit die combi gezien? picture..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan