Wilde van de week mn Toyota bij de dealer even naar mn achterremschoenen laten vervangen. Kon 2 tot 3 weken wachten en zou € 265,= kosten, een belachelijke prijs voor iets meer dan een uurtje werk en de prijs van de schoenen voor een Aygo.
Kon het laten doen bij Autopoint voor de 160,= Auto gebracht en naar huis gegaan. werd even later gebeld dat de auto klaar was en er geen nieuwe schoenen in hoefden, het gepiep was vuil, schoongemaakt en klaar, werd nog van mijn huis opgehaald ook toe hij klaar was, was bij AutoPoint in Zwaag, € 36,=
Wat een tijd was datIk kan alles zelf en dat scheelt me enorm veel geld. Maar daar gaat het niet om en ook niet over het feit dat het merendeel van de garagebedrijven de klant oplicht. Daar kan ik je wel wat voorbeelden van geven.
Het gaat over de monteur en ik ben benieuwd naar de mening van de monteurs die dit forum bezoeken en er aan deelnemen.
Ik ben toen ik 17 jaar was ook als automonteur begonnen en toen al was de beloning belachelijk laag, dus ging ik naar de installatie bizz en verdubbelde mijn loon. Maar dat was in een tijd dat er nog geen elektronica in de auto zat.
Klopt. Gewoon bijhouden en nooit problemen. Btw de Volvo 66 behoorde in zijn tijd tot de auto's met de minste storingen. Als je tegenwoordig wat aan de elektronica hebt staan ze eerst te kijken hoe een apparaat bezig is de storing te vinden en als dat niet lukt ben je al gauw aan de vervanging van een hele unit toe à raison van ettelijke honderden uro's.Wat je zegt Max. Ik haal een Jaguar XK motor uit elkaar met mijn ogen dicht en wij weten nog hoe een carburateur werkt en hoe betrouwbaar de ontsteking met contaktpuntjes kan zijn.
Technische opleidingen worden al jarenlang niet meer gestimuleerd, men begint er nu achter te komen dat dat niet zo handig is.
Ik heb een schoonzoon die automonteur is,hij mag als kers op de taart om de paar weken ANWB dienst lopen.Veertien dagen dag en nacht bereikbaar zijn(dus geen biertje drinken)en mag hiervoor alleen gewerkte uren schrijven.Geen consignatievergoeding dus.
Had destijds een leraar op het toen nog ROC die tegen ons als beginnende metaalbewerkers zei dat we niet zo slim waren om dit vak te kiezen en we beter een jaartje langer naar school konden gaan.
Want dan konden we zo een kantoorbaan krijgen, werden we niet meer vuil en verdienden we veel meer dan we als 'simpele' frezer konden verdienen.
Fijne vent, heeft de helft van de toch al karige aanwas verpest.
Ik kan alles zelf en dat scheelt me enorm veel geld. Maar daar gaat het niet om en ook niet over het feit dat het merendeel van de garagebedrijven de klant oplicht. Daar kan ik je wel wat voorbeelden van geven.
Het gaat over de monteur en ik ben benieuwd naar de mening van de monteurs die dit forum bezoeken en er aan deelnemen.
Ik ben toen ik 17 jaar was ook als automonteur begonnen en toen al was de beloning belachelijk laag, dus ging ik naar de installatie bizz en verdubbelde mijn loon. Maar dat was in een tijd dat er nog geen elektronica in de auto zat.
Wat betreft het oplichten deed men vroeger al, heb het ook vaak meegemaakt.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Onderdelen factureren die niet vervangen zijn?
Ben ook automonteur geweest, heb zelf garageruimte om te sleutelen, maar heb daar geen zin meer in Han. Wat betreft het oplichten deed men vroeger al, heb het ook vaak meegemaakt.
Van de week was ik bij mijn autodealer en daar staat een groot bord buiten met daarop de tekst: monteur(s) gezocht.
Op TV zag ik dat de autobranche omzet mist omdat er niet aan monteurs te komen is. Volgens mijn bescheiden mening moeten ze die jongens en meiden dan maar eens goed gaan betalen.
Bijvoorbeeld: het tarief van die garage is 85 euro per uur en ik vraag me af wat het uurloon is van de monteur.
Hoe is dat in de motorbranche, is daar ook een tekort aan monteurs, of speelt dat alleen in de blikbranche?
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Als je 850 euro had uitgegeven had je je een paar middagen onder die auto bespaard. In die tijd had je op de Norton kunnen rijden.Ik heb een paar weken geleden een paar middagen onder de MX5 gelegen en dat heeft me zo'n 850 euro bespaard.